kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   News in English
   Son Dakika
  » Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Turgay Noyan @ SABAH
 

Yeni vapurlar, oylamalar, İstanbul silueti ile oynamalar

Çok uzunca bir süredir, her aklıma gelişte içimi cız ettiren bir şeydi şehir hatları vapurlarımızın akıbeti. Bu korkumu epey bir süre önce bu köşede dile de getirmiştim. Çünkü konuştuğum hemen her yetkiliden aynı şeyleri duyuyordum: "Bu gemiler miadını doldurdu. Ne ekonomik ne de kullanışlılar. Daha hızlı giden deniz otobüslerine ağırlık vereceğiz..." Allah'tan toplumun azımsanamayacak kadar kalabalık bir kesimi bu görüşe karşı çıktı. Bununla ilgili olarak internet siteleri bile oluşturuldu. Sonunda "sağduyulu İstanbullular" yöneticilere sesini duyurabildi. Hafta başında "İstanbul Vapurlarını Seçiyor" kampanyasının basın toplantısına katıldım. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş ile de bu konuyu uzunca bir süre konuştuk. Öncelikle şunu söyleyeyim, sayın başkanın o günkü konuşmasında söyledikleri de sorularıma verdiği cevaplar da son derece olumlu...

'İÇLERİNİ DE BİLELİM'
Ancak benim bu konuda kafam hala net değil... Nedenini sizlerle paylaşmak istiyorum. Şimdi olaya baştan bakalım: İstanbul'un yeni yolcu vapurlarına ihtiyacı var ve belediyemiz de bunları yaptıracak. Bu gemilerin de tiplerini çizdirdiği modellerle belirlemeye çalışıyor. Kafam da işte tam bu noktada karışıyor. Elimizde, o gün Topbaş'ın da ifade ettiği gibi hepimizin beğendiği gemi modelleri var. Hali hazırda çalışıyorlar da. Yine Topbaş'ın o günkü konuşmasında örnek olarak gösterdiği gondolların, Londra otobüslerinin modelleri ile kimse oynamaya kalkışmazken neden onları bırakıp yeni bir tip yaratmaya çalışıyoruz? Mesele daha hızlı gidebilmeleri, daha kolay yanaşabilmeleri için başa, kıça manevra pervaneleri konulması ise, su hattının altında yapılacak değişiklikler yeterli değil mi? Ki zaten onu da İTÜ'ye yaptırmışlar. Neden hala her tarafı kapalı gemileri oylamanın içine sokmaya çalışıyoruz? Üstelik İstanbul vapurlarının kişiliklerini sadece dış görüntüsü oluşturmuyor ki! Oylanan tasarıların içlerini de bilemiyoruz. Örneğin restore edilen Fenerbahçe gemisine bindim. Geminin eli yüzü toparlanmış ama içine oturma grupları diye deniz otobüslerinin sıralarını koymuşlar. Renkleri de dahil, nasıl uydurma, nasıl zorlama, nasıl kötü duruyor anlatamam...

KOLTUKLAR ÖNEMLİ
İstanbul vapurlarının en büyük özelliklerinden biri oturma gruplarının rahatlığı ve koltuk ferahlığıdır. Üstelik sinema koltukları gibi iç içe, dip dibe olmayan oturma gruplarının arasındaki bu rahatlık, "Allah korusun" bir kaza esnasında insanların gemiden birbirini ezmeden, rahatlıkla boşaltılabilmesini sağlar. Bu söylediklerimden hiç kimse alınmasın ama bu tarz oylamalar hiç içime sinmiyor. Nitekim hemen ertesi gün oy vermek için siteye girdim. Baktım 8 numaralı yani bugünkü gemilere en az benzeyeni yüzde 34'le zirveye oturmuş bile... Kamuoyunda ve yetkin kuruluşlarla önceden tartışmadan, oldu bitti ile ortaya çıkarılmış havasındaki bu tekne tasarısı bile olmayan model seçiminin pek de demokratik bir iş olduğunu düşünemiyorum. Bu işi kafaya takan birilerinin elektronik katakullilerle işi saptırmasından da ayrıca korkarım... Üstelik böylesine önemli bir oylama için eldeki verilerin de son derece kısıtlı olduğunu söylemek insafsızlık olmaz... Tüm çekincelerime rağmen, siteye girip oyumu kullanmayı düşünüyorum. Bu konudaki gelişmeleri sizlerle paylaşmaya devam edeceğim.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Yeni vapurlar, oylamalar, İstanbul silueti ile oynamalar   / 30-04-2006
 Çekişmeden, inatlaşmadan çözüm bulmalıyız   / 23-04-2006
 Kafayı çalıştırın sizin de bir koyunuz olsun (!)   / 16-04-2006
 Denizi yaşayanlarla birlikte uzun bir gün   / 09-04-2006
 Ya şimdi konuşalım ya da ebediyen susalım   / 02-04-2006
 Yelken yapacaklara karateci muamelesi   / 26-03-2006
 Yarış sezonu başlarken sponsorlar ve medya   / 19-03-2006
 Amatör denizcilere büyük müjdeler var   / 12-03-2006
 Çocuk gözüyle denizlere açılmak   / 05-03-2006
 Amatör denizci sınavlarını artık federasyon yapacak   / 26-02-2006
    Pazar Sabah Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
GÜNTAY ŞİMŞEK
THK Komutanı'nın ilgisine
Türk Hava Kurumu (THK), bu...
Kısa ayrılıklar erotizmi besler
Kısa ayrılıklar erotizmi besler
Bilgi Üniversitesi'nin konuğu psikiyatrist Ester Perel, uzun süreli...
Vücudunuzu yenileme zamanı
Vücudunuzu yenileme zamanı
Bahar ayları forma girmek için en ideal dönem... Haftada iki buçuk...
'Ercan dedi diye tesettüre bürünemem'
"Erkek egemen bir toplumdayız, ne kadar olursa olsun işte yanında...
'Kadınlar komik adama güler, ağırbaşlıyla sevişir'
Okan Bayülgen yukarıdaki cümleyi söylüyor ve devam ediyor: "Bunu...
Son Babalar Babası
Mafyaya katılmak için ilkokul birinci sınıfta öğrenimini terk eden,...
Ünlü ama bilinmeyen dâhi
Auguste Comte Fransa'nın en iyi yüksek okulundan disiplinsizlik suçlamasıyla...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.