kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   News in English
   Son Dakika
  » Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
 

Rötar var bilgi veren yok

Sık seyahat edenlerin kara ve hava muhalefetine dair en az bir hikayesi vardır. Önemli olan böyle anları keyifli bir hatıraya dönüştürmektir. Zira, insanlardan ve havayollarından kaynaklanmayan bu gibi durumları kabusa dönüştürmenin bir anlamı da olmuyor. Ancak, hava muhalefetini ve beraberinde gelen kriz ortamını iyi yönetemeyen firmalar ve insanlar, elbette bu gibi durumlarda yolcusuna yani müşterilerine keyifli zaman geçirtmek yerine unutulmayacak sıkıntılı dakikalar da yaşatabiliyor. Benim başıma yurtdışında, iki ayrı terminalde, kar sebebiyle 8 saate varan rötar olayları geldi. Fakat bu iki hadisede de ilgili havayollarının zamanında bilgi vermeleri ve küçücük ikramları sayesinde, programımda sapmalar olmasına rağmen güzel zaman geçirdim. Çünkü, varacağım menzilde neden geç kaldığımı anlatacak ve benden kaynaklanmayan bir hikayem vardı. Bu karşı taraflarca da biliniyordu. Benim yaşadığım hadiselerde dikkatimi çeken daha da önemli hususlar ise hava muhalefeti sebebiyle zamanında kalkamayan uçakların sahibi olan şirketlerin yönetim anlayışı oldu. Uçakların zamanında kalkamamasının havayolu şirketlerine de çok ağır faturalar çıkardığını bilen biriyim. Bu yüzden de yabancı şirket yönetimlerinin kendi sıkıntısıyla birlikte yolcusuyla da yakından ilgilenmesi, bizim firmalara örnek gösterebileceğim bir davranıştır.

NEDEN BİZİM FİRMALAR?
Halihazırda, Türkiye iç hatlarında Türk Hava Yolları ile birlikte Onur, Atlasjet, Fly Air ve Pegasus olmak üzere 5 firma faaliyet gösteriyor. Bu beş şirketimizden de hizmet alan yolcularımızın ortak şikayeti, her ne durumda olursa olsun uçuşlarda yaşanan gecikmelerden zamanında ve doğru bir şekilde haberdar edilmemek. Diğer bir ifadeyle, müşterileriyle doğru bir iletişim kuramıyor ya da bunu önemsemiyorlar. Kar veya hava muhalefeti sebebiyle yaşanan aksaklık durumunda, adeta şirketlerin eli ayağı birbirine dolaşıyor. Bu noktada havayolu yetkililerinden şikayetçi olunan hususları tahmin etmekte zorlanmıyorum. Çünkü, şirketlerin hizmet aldığı Devlet Hava Meydanları İşletmesi'nden (DHMİ) doğru bilgi akışı olmadığı ortak kanaat. DHMİ de böyle bir ortamda bilgi akışı sağlamadan ziyade meydana gelen sıkıntıları bertaraf etmeye zaman ayırdığından, yani müşterileriyle iletişimi ikinci plana ittiğinden zincirleme bir temassızlık söz konusuHavacılık sektörünün kaydettiği gelişmeler artık bu tarz amatörlükleri kaldırmıyor. Terminallerde saatler süren belirsiz bekleyişleri, uçağa alındıktan sonra pist başında kapalı hapis durumlarını izah edecek kelime bulamıyorum.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Airbus A300 ve A310'a elveda   / 26-03-2006
 THY'nin yeni hatları karlı mı?   / 12-03-2006
 Sıkıntılı günlere hazır mısınız?   / 05-03-2006
 Tatlıses ile uçağında röportaj   / 26-02-2006
 İlk ambulans jet geliyor   / 05-02-2006
 Rötar var bilgi veren yok   / 29-01-2006
 Her şey para değil, ancak...   / 22-01-2006
 Havada tavuk muhabbeti   / 15-01-2006
 Olmayan slota ceza kesilir mi?   / 08-01-2006
 Havada petrol dalgası olabilir   / 01-01-2006
    Pazar Sabah Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
GÜNTAY ŞİMŞEK
Uçuşlar bedava olmuyor...
Özel havayolu şirketleri,...
KAZIM KANAT
Bir fabrika bir kentin kültürünü yok etti!
Sanki bir...
Japon kadınları neden her daim genç ve zayıf
Japon kadınları neden her daim genç ve zayıf
Japon kadınları kaç yaşında olurlarsa olsunlar...
Hıncal öfkeli, Haşmet romantik Sunay konuşkan, Nebil aşçıdır
Hıncal Uluç, Haşmet Babaoğlu, Nebil Özgentürk ve Sunay Akın'ın...
Bizi izledikten sonra başka bir insan oluyorlar
Sunay Akın: Bizi izleyen insanlar çok şey kazanıyor.
Koylar birer birer imara açılıyor
Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın koyları tahsis yoluyla turizme açan kararı, Mavi...
Erkek kulübü masonların simgeleri kadınlara ait
2012 Marduk'la Randevu adını taşıyan kitabıyla çok konuşulan yazar Burak Eldem...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.