kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
   Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
  » Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
"Renault'nun kârlılığında kilit Türkiye"
Kâr marjı % 3.2'ye düştü
'13 yeni model üreteceğiz'
'Taklit edilmeye alışığız'

"Renault'nun kârlılığında kilit Türkiye"

Nissan'ı dünyanın en kârlı otomobil şirketlerinden biri haline getiren Nissan-Renault Başkanı Ghosn, Türkiye'deki başarıyı 'kârlılığın formülü' olarak açıkladı. Brezilya'da zarar eden Renault, yeni yatırım adresi olarak Bursa'yı gösterdi.

Nissan'ı 5 yılda dünyanın en kârlı otomotiv şirketlerinden biri haline getiren Carlos Ghosn, şimdi de Renault için düğmeye bastı. Renault'yu Avrupa'nın en kârlı markası konumuna getirme hedefiyle hazırlanan 'Renault 2009 Sözleşmesi' isimli planı, Paris'te düzenlenen uluslararası basın toplantısıyla açıklayan Renault'nun yeni Başkanı Ghosn, bu planın hedefine ulaşmasında en kârlı operasyonları olarak nitelendirdiği Türkiye'nin payının da önemli olduğunu söyledi. Renault'nun ortalama kârlılığı yüzde 3.2 iken, bu oran Türkiye'de daha yüksek. Bu yüzden, Ghosn'un yeni planında Türkiye formulünün ve Türkiye'nin kârlılığının önemi büyük olacak.

126 BİN ÇALIŞAN İZLEDİ
Ghosn, dünyada 30 fabrikada 126 bin Renault çalışanının da canlı yayınla izlediği toplantıda, Türkiye'den övgüyle söz etti. Renault'nun Avrupa'daki marka imajının düşüş içinde olduğunu ancak Ghosn, "Türkiye en kârlı piyasamız. Türkiye ihracat üssümüz" dedi. Ghosn şöyle konuştu: "Bursa'daki Oyak Renault tesisleri bir Türk fabrikası değil. Türkiye'de kurulu bir Renault fabrikası. Bu yüzden Türkiye'deki fabrikamızı sadece iç pazara üretim yapan bir tesis olarak görmüyoruz. Renault 2009 Sözleşmesi'ne bağlı olarak da Bursa'ya yeni yatırımlar yapmayı sürdüreceğiz. Bu kapsamda yeni modeller de Türkiye'de üretilecek."

BREZİLYA HAYAL KIRIKLIĞI
Ghosn, Brezilya'da hayal kırıklığı yaşadıklarını söyledi. 1997'den beri Brezilya'ya 1.3 milyar dolar yatırıma karşılık wpazar paylarının yüzde 2.9 olduğunu belirten Ghosn, bu ülkede bir türlü kâra geçemediklerini dile getirdi. Renault'nun içinde bulunduğu durumun bir kriz değil marka imajının zayıflaması olduğunu hatırlatan Ghosn, "Kimseyi işten çıkartmayacağız. 2009'da kâr marjını yüzde 3'lerden 6'ya çıkaracağız" dedi.

UFUK SANDIK

DİĞER OTOMOBİL HABERLERİ
 Yılların 'twist'i Türkiye'de 30 bin dolara Suzuki şarkısı...
 Rüya otomobiller gerçek oluyor
 Spor otomobille arazi aracının karışımı
 Chrysler 300C'de dizel motor seçeneği
 Doğuş Oto'da servis hizmeti 12 taksitle
 Nissan Micra'larda telefon serbest
 Kia ticari araçlarda 700 YTL'lik indirim
 Yerli otomobilde çeşit artışı cari açığı çözer
 Dünyada sadece Türkiye için özel Audi Q7 üretilecek
 Yeni Mitsubishi L200 ağustosta Türkiye'de
 Corsa Silverline alana sis farı hediye
 'Clio station için tek aday Türkiye'
 Satışa sunulmadan ödül kazandı
 6 taksitle ralli pilotu olma şansı
 Renault Megane makyajlandı
 Subaru Impreza otoyola indi
 Yeni Renault Başkanı Ghosn'a ilk ödül Bursalı Clio'dan
 Bu otomobili satın almaya para yetmez
 BMW Z4 Coupe haziranda yollarda
 ExxonMobil, Avrupa'yı bir Türk'e emanet etti
 Fiat, ucuz Logan'la rekabet için Türkiye'de ucuz Albea...
 Ucuz Çin malı otolar geliyor
 VW Touareg'e King Kong gücü
 Ford Transit'e yeni yüz
 Voyager'a astronot koltuğu
 Ödüllü Doblo'dan satış rekoru
 Peugeot 207 vitrine çıktı
 Alfa 159, 5 yıldız aldı
 Fiat, yeni otomobile Türkçe isim arıyor
 2006'nın yeni otoları Amerika'dan yola çıktı
 Bursalı Clio'ya 'wagon' kardeş geliyor
 Ford Otosan'ın üretimi sivrilerle rekora uçuyor
 Ankara'nın Hyundai teklifi yolda
 İşin ustası olduk, Ruslar'a oto üretmeyi öğreteceğiz
 2006'da yıldızı parlayacak otolar
 Mavi kanlı bir spor otomobil
 Hyundai'deki arkadaşlar coşmuşlar
 Otomobil sevdasını konut da durduramadı
 BMC 600 milyon $'lık yatırımla ilk 10'a girecek
 Toyota'nın ihracatı 2 milyar dolara ulaştı
 Maliyet arttı, lastikçilere de Doğu Avrupa yolu göründü
 En devrimci Fransız otomobili
 Lüks otomobil satın almak rüya değil
 Ucuz oto fırsatı için son 10 gün
 Küçük otomobillerin büyük rekabeti
 Sağ şeritten sol şeride geçtiler yıldız oldular
 Küçük otomobiller kadınların gözdesi
 Kasko şirketiniz otonuz gibi hızlı mı
 En yeni modeller yola çıktı
 Kullanım maliyeti düşük ticari araçlar makbul
 Arazinin kralları yollarda boy gösteriyor
 Land Rover Freelander/ Discovery/Range Rover
 4x4 otoda fırsat
 Dizelde çok yol yapan kârlı
 Kış bakımı yaptırın yolda kalmayın
 Kış lastiği ile fren mesafesi kısalıyor
 Günak, 400 tasarımcıyla VW'i geleceğe hazırlıyor
 Citroen'in lüks otomobil yorumu
 40 bin Euro'ya Quattro Audi A3
 Grandis'e dizel motor seçeneği
 X Large tadında mini otomobil
 Fotoğraf çektirmek için değil! Gazlamak için ideal...
 Oto servislerinde indirim % 30'u buldu
 Nissan Patrol: Bir arazi efsanesi
 Ellerinizi cebinizden çekin
 S Class'a destek
 Öğrenci Ferrari'si
 Yarının otomobili Civic Ocak 2006'da yollarda
 Hyundai'nin sloganı değişti
 Cherooke sağlam bir seçenek
 Maliyet arttı, Goodyear ithalata kaydı
 Bursalı Clio Avrupa'nın en iyisi seçildi
 24 milyonuncu Golf yollara çıktı
 Toyota Yaris'e güvenlikte 5 yıldız
 Standartları sınıfını zorluyor
 Ferrari ne yapacak?
 İstanbul kanatlarımın altında
 Otomobiliniz kaplan mı, yengeç mi?
 Havayastığı uyumak için değil
 Radara yakalananlar
 Muhteşem bir otomobil
 Korkunç reklamlı Seat Leon
 Hep beraber dizelleşiyoruz
 Yeni Z4 görücüye çıkıyor
Oliveira'ya ekstra ilgi
Oliveira'ya ekstra ilgi
İsmi, Brezilyalı futbol yıldızı Ronaldo'yla anılan manken Raica...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu