kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
   Yazarlar
   Günün İçinden
  » Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Gençler 'kahveci' olunca pazar yüzde 45 büyüdü
Rekabet, kahve makinesine sıçradı
Türk kahvesi yerel kaldı

Gençler 'kahveci' olunca pazar yüzde 45 büyüdü

Hazır kahve pazarı 2005'te yüzde 45 büyüyerek 156 milyon YTL ciroya ulaşınca, yabancı markalar Türkiye'de atağa kalktı. Hazır kahve mağazalarının sayısı bu yıl ikiye katlanacak.

Petrolden sonraki en önemli ticari meta olarak kabul edilen kahve, Türkiye'de hızla büyüyen bir pazar haline geldi. Her ne kadar Türk kahvesinin 'kırk yıllık hatırı' olsa da, kahve pazarındaki büyümenin lokomotifi hazır kahve. Son 5 yıl içinde neredeyse tüm merkezi noktalarda mağaza açan yabancı kahve markalarının hedefi Türkiye'nin genç nüfusuna kahveyi sevdirmek.

YENİ MARKALAR GELİYOR
Toplam kahve pazarının cirosu 2005 yılında önceki yıla göre yüzde 39, satış miktarı yüzde 53 oranında büyüdü. Büyümeyi, yüzde 45'lik ciro artışı ve yüzde 85'lik satış miktarı artışı ile hazır kahve sırtladı. Böylelikle, toplam kahve pazarının büyüklüğü 191 milyon YTL'ye ulaşırken, bunun 156 milyon YTL'sini hazır kahve oluşturdu. Türk kahvesi pazarının büyüme hızı yüzde 17'de, satış miktarı büyüme hızı yüzde 5'te kaldı. Durum böyle olunca, yeni yabancı kahve markaları art arda pazara girerken, mevcutlar da mağaza sayısını artırma kararı aldı. 2006 yılında Türkiye'deki kahve mağazalarının sayısının 2'ye katlanması bekleniyor. Son olarak, dünyanın 5'inci büyük
kahve üreticisi Alman Tchibo, Türkiye'deki ilk mağazasını aralık ayında açtı. Tchibo, Türkiye'de 10 yıl içinde yüzlerce mağaza açmayı hedeflediğini açıkladı.

PAZAR YARATIYORUZ'
1999 yılında Türkiye pazarına giren ilk yabancı kahve markası Gloria Jean's Türkiye Genel Müdürü Bilgehan Karakuy, sıfırdan pazar yarattıklarını söyledi. "Başkalarından pay çalmıyoruz, sadece pazar büyütüyoruz" diye konuşan Karakuy, 2006 yılında İzmir ve Ankara'da 7 mağaza açacaklarını dile getirdi. Karakuy, şöyle konuştu: "İstanbul dışındaki pastayı da büyütmek istiyoruz. Şu an 17 mağazamız var. Türkiye gibi gelişmekte olan ve genç nüfusa sahip olan ülkelerde pazar hızlı büyüyor. Önümüzdeki yıllarda da farklı markalar Türkiye'ye gelmeyi sürdürecektir." Türkiye'ye 2003'te giren Starbucks da, mağaza sayısını artıracak. İstanbul, Ankara ve Bursa'da 36 mağazaya sahip olan Starbucks'ı Türkiye'ye getiren Alshaya Group'un CEO'su Mohammed Abdülaziz Alshaya, grup olarak Türkiye'ye getirdikleri Starbucks, Topshop, The Body Shop gibi markalar için 100 milyon dolarlık yatırım yapacaklarını ve 5 yılda 250 mağaza açmak istediklerini belirtmişti.

MELTEM ERSOY


1 2 3 4 5
 
DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Ahmet Bey'in enflasyonu % 20
 "1100 $'lık" avukattan ders
 Yayıncılığa yeni düzen
 Karikatür krizi çıktı, Türk gıda ürünlerine talep arttı
 Halkbank yeniden kredi pazarına çıktı
 Ukrayna doğalgaz aşırdı Mavi Akım'ın kısmeti açıldı
 Bilinçaltı, satışta anahtar olacak
 'Vergi adaleti sağlanamadı'
 Avea 300 milyon dolar yeni yatırım yapacak
 Galataport iptal edildi yeni ihale süreci başladı
 Araç muayeneye ikinci onay
 Affın adı yetti borçlu stop etti
 Yılmaz'a iftira Dubai'den döndü
 Eximbank'tan 8.6 milyar $
 Satılamayan narenciyeyi dağıttılar
 "Türkler Avrupa'da şirket alsın"
 Bu kayıtdışıyla AB'ye giremeyiz
 McDonald's SMS ile de satışa başlıyor
 Dünya bunları konuşuyor
Prof. Dr. AYDIN AYAYDIN
Özelleştirme yara almasın
Danıştay İdari Dava Daireleri...
MELİHA OKUR
Irak tahvil çıkarınca yabancılar kapıştı
Bu oyun çok...
Tuğba'ya 'lolo' yok!
"Lo lo lo" şarkısıyla tanınan Tuğba Özerk, önceki gece Taksim'deki...
Tam otomatik parçalama tesisi!
Oto hırsızlarının bodrum katına kurduğu tesis göreni hayrete...
'Yazılanlar doğru fazlasını yaşadım'
'Yazılanlar doğru fazlasını yaşadım'
Trabzonspor kaptanı Fatih Tekke, SABAH'ın ortaya çıkardığı silahlı...
Erdoğan Köşk için en güçlü aday çıktı
Erdoğan Köşk için en güçlü aday çıktı
Yeni cumhurbaşkanı adayı konusunda sorulan iki farklı soruda da...
IMKB
E: 44.228 D:% -1,37
DOLAR
S: 1,326 D:% -0,113
EURO
S: 1,591 D:% -0,842
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu