kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
  » Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Muharrem Sarikaya @ SABAH
 

Muş'a "stratejik" bakım...

Muş Havaalanı, 1986 sonrası NATO'nun körfez bölgesine dönük askeri planları hedeflenerek, ABD'nin de finans katkısıyla inşa edildi.
Bölgenin İncirlik'ten sonraki en stratejik hava üssü oldu.
Yakın geçmişte, diğer askeri üsler gibi, Muş Havaalanı da sivil uçuşlara hizmet verir hale getirildi.
ABD'nin Irak'a yönelik operasyonlarında da adı sıkça dile getirildi.
Pentagon'un Irak'a operasyon için kullanmak istediği ilk talep listesindeki 6 üs arasında ön sırada yer aldı.
Pentagon'un, radar sistemi, pist uzatılması ve takviyesine ihtiyaç olup olmadığına yönelik "keşif faaliyeti" (site inspection) kapsamına alındı.
1 Mart Tezkeresi'nin reddi sonrası üzerindeki tartışma son buldu. Ancak, ABD'nin Muş Havaalanı'na olan ilgisi bitmedi.
İran'ın nükleer programına ilişkin gerilim ile birlikte adı tekrar gündeme geldi.
İlk olarak da 2005 Eylül'ünde ABD Başkanı'nın Ulusal Güvenlik Danışmanı Stephen Hadley'in Ankara ziyareti sırasında, Muş Havaalanı'nın adının da geçtiği haberleri yayıldı. İddiaya göre; İran'a olası bir operasyonunda ABD, Muş Havaalanı'nı da kullanmak istiyordu. Bir başka haberde de son dönemde Washington'da temaslarda bulunan Türk yetkililere bu fısıldanmıştı.

Kapatma kararı
İran ile ABD ve Uluslararası Atom Enerjisi Kurumu (UAEK) arasındaki gerilim dün bir basamak daha tırmanırken, Ankara'da önemli bir karara imza konuldu.
Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nda, Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü ile birlikte önceki gün gerçekleşen toplantıda, Muş Havaalanı'nın bir ay kadar sonra "geçici kapatılması" kararlaştırıldı.
Gerekçe Muş Havaalanı'nın bozulan iki pistinin tamamen yenilenmesi ve boyunun uzatılması...
Buna göre; DHMİ, üsteki iki pistin boyunu 2800'den, 3650 metreye çıkaracak.
DHMİ, NATO standardına uygun hale getireceği pistler için, yapacağı harcamanın bedelini de Hava Kuvvetleri'ne havaalanlarını kullanma karşılığı verdiği yıllık 4 milyon dolardan kesintiye gitmeden, Muş için oluşturulan ayrı bir mahsuplaşmadan karşılayacak.

2-4
yıl sürebilir
Buraya kadar her şey normal...
Dikkat çeken ise inşaat için öngörülen süre: Dün konuştuğumuz Muş Valisi İbrahim Özçimen "inşaat 700 işgününü aşkın zamanda tamamlanacak" dedi.
Muş Belediye Başkanı Necmettin Dede ise "Yetkililer bana 450 işgününde tamamlanacağını söylediler" diye konuştu.
Vali Özçimen'in hesabına göre; dün eksi 35 dereceyi bulan soğuk hava koşullarının "işgününe izin verdiği" süre hesaba katıldığında, havaalanının hizmete girmesi, 2 ile 4 yıl sürebilir.
Vali Özçimen ve Başkan Dede yetkililere, "İnşaat uzun süreceğine göre ulaşımın aksamaması için, pistin biri açık kalsın, diğeri yapılsın" önerisini götürmüş.
Aldıkları yanıt olumsuz olmuş.
UAEK Yönetim Kurulu'nun Viyana'da dün başlayan olağanüstü toplantısından, İran dosyasının BM Güvenlik Konseyi'ne havale edilmesine dönük gelişme beklenirken, Ankara'nın Muş Havaalanı kararına ilişkin görüşler muhtelif.
Ağırlıkla kabul gören "Ankara'nın inşaat başlatarak ön kestiği" yönünde...
Nitekim, Evren Mesci arkadaşımızın haberinde aktardığı gibi; Dışişleri Bakanı Abdullah Gül'ün ABD Dışişleri Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Nicholas Burns ile Londra'da yaptığı görüşmedeki tavrı da bunu doğruluyor.
Gül, "İran'ın tamamen izole edilmesi yerine, bir diyalog kapısının açık tutulmasını" öneriyor. Ankara'nın bu rolü sürdürme niyeti, Muş kararında da görülüyor.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 İşte Arınç'ın malvarlığı...   / 01-02-2006
 Wolfensohn'un mesajı...   / 31-01-2006
 Dayatmanın yenilgisi...   / 29-01-2006
 Siyasi etik ve yargı...   / 27-01-2006
 Zemin güreşi..   / 25-01-2006
 Banka-kulak...   / 24-01-2006
 Hyundai gitti yerliler bitti...   / 22-01-2006
 Erbakan'a yapılan öneri...   / 20-01-2006
 Baykal'ın destek verdiği öneri...   / 18-01-2006
 Gündem kilitlenmesi...   / 17-01-2006
MUHARREM SARIKAYA
Muş'a "stratejik" bakım...
Muş Havaalanı, 1986 sonrası...
YAVUZ DONAT
Abdüllatif Şener'in reytingi
Abdüllatif Şener son...
Komşunun kulağı Unkapanı'nda
Eskiden Türk şarkıcılar, Yunanlılar'ın popüler şarkılarına Türkçe söz...
Uyuşturucu kuryesi yavru köpekler
Akla gelen her yolu deneyen zehir tacirleri sınır tanımıyor.
Bugün seçim yapılsa barajı iki parti geçiyor
Bugün seçim yapılsa barajı iki parti geçiyor
AK Parti yüzde 39.5 ile açık ara birinci. CHP'nin oy oranı yüzde...
Karanlık bir ortaklık
Karanlık bir ortaklık
Merkezi Trabzon olan Uzay Güvenlik Şirketi'nde ilginç ilişkiler...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu