kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
  » Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
 

Bölgesel uçak bilmecesi

Türk Hava Yolları (THY) yönetimi yaklaşık bir yıldır iç hatlarda kullanılacak küçük gövdeli, kısa pistlere iniş-kalkış yapabilen bölgesel uçak için arayışlarını sürdürüyor. En son iki hafta önce Dubai Airshow'dan gelen Brezilyalı Embraer ERJ 175 ile İstanbul-Siirt arasında teknik bir uçuş yapıldı. Uçuşa THY'den teknik ekip de katılarak performans değerlendirmelerini gözlemlemiş. Daha sonra da uçuşa dair teknik bilgileri alıp çalışmaya koyulmuş. THY'nin yakın planda incelediği sadece Embraer uçakları değil. Kanadalı Bombardier, Airbus A318, A319 ve Boeing 737 ailesinin küçük gövdelileri de ilgi alanında. Ancak henüz firma ve uçak tipi konusunda bir karar verilmemiş. Fakat 2006'nın ilk günlerinde THY'nin bölgesel uçak alımı için kesin bir karar vereceği belirtiliyor. THY yönetiminin yaptığı hesaplara göre 6-14 arasında değişen yeni bölgesel uçaklara ihtiyaç olduğu ortaya çıkıyor. Telaffuz edilen rakam ise 10 yada 12 bölgesel uçak. THY'nin 2006'da piyasayı etkileyeceği diğer çalışması ise düşük maliyetle uçacak, özel hava yolları ile yurtiçi uçuşlarda rekabet edecek yeni bir alt marka oluşturulması. Alta markanın filosunda şu anki hesaplara göre 14 uçak yer alacak. Bunların 12 adedi Boeing 737-400, 2 tanesi 737-800 ve diğeri ikisinin de Airbus 320 olabileceği belirtiliyor. Bu gelişmeler özel hava yolları cephesinde ciddi bir sıkıntı olarak algılanıyor, alt markanın yapısı da eleştiriliyor. Çünkü, THY'nin şirket bünyesinde yapılandıracağı alt markanın finansmanı ana şirketin kasasından çıkacağı için maliyet hesaplarında kar/zarar ilişkisine dikkat edilmeyeceğine vurgu yapılıyor. THY yeni bir şirket çatısı altında yeni bir marka oluşturursa özel hava yolları bu durumda daha rekabetçi olabilir. Aksi taktirde, THY'nin ucuz uçuş yapacak olan alt markası karşısında ciddi sıkıntı yaşayabilirler.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Havada tavuk muhabbeti   / 15-01-2006
 Olmayan slota ceza kesilir mi?   / 08-01-2006
 Havada petrol dalgası olabilir   / 01-01-2006
 Üsküdar ve havada yasak aşk   / 25-12-2005
 Bölgesel uçak bilmecesi   / 18-12-2005
 Zamanında kaldırmak önemli   / 04-12-2005
 Yalancı cennette 2 gün   / 27-11-2005
 Dubai'de koz paylaşımı   / 20-11-2005
 THY yeni ortak arıyor   / 13-11-2005
 İş dünyasına Atlantik hattı   / 06-11-2005
    Pazar Sabah Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
GÜNTAY ŞİMŞEK
Her şey para değil, ancak...
İki yıldır pilot sorunu...
Beni gerçekten seven bir kadınla hiç karşılaşmadım
Sürekli isimleri değişen birbirinden güzel kadınla adı anılıyor ama...
Sette asla starlık taslamam
Şener Şen'in gerçek hayatında da tıpkı "Gönül Yarası" filmindeki gibi...
Şafak vaktinin genç ejderhası
Japonya Başbakanı Koizumi sayesinde sumo güreşi kıyısından köşesinden...
Canlar SU'larıyla buluşuyor
Birkaç haftadır Alevi evlerinde hep aynı kanal seyrediliyor. Henüz test yayını...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.