kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
  » Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Pazar Sabah
    İşte İnsan
    Sinema
    20. YILA ÖZEL
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Türkiye pazarı 20 yıl öncesinden çok farklı

Shell Türkiye Perakende Satışlar Müdürü Ahmet Erdem, Türkiye akaryakıt pazarında büyüme beklendiğini belirterek, pazarın 20 yıl öncesinden çok farklı olduğunu söyledi.

Erdem, Shell Türkiye tarafından Shell'in Manchester'da bulunan Küresel Çözümler Laboratuvarı'na (Cheshire Araştırma Geliştirme ve Danışmanlık Üssü) düzenlenen basın gezisi kapsamında gerçekleştirilen toplantıda yaptığı konuşmada, Shell'in Türkiye'deki faaliyetleri ve akaryakıt piyasasıyla ilgili bilgi verdi.

Müşterilerin genel olarak yakıttan sorun istemediğini ifade eden Erdem, araç teknolojisine yakın olan müşteri grubunun yakıttan beklentisinin ise biraz daha arttığını, bu grubun, kullandığı yakıtın temiz, güvenilir, sorunsuz ve çevik
olmasını isteğini kaydetti. Bir başka müşteri grubunun ise yakıttan öncelikli olarak güç ve performans beklediğini anlatan Erdem, Shell'in de bütün bu müşteri gruplarına göre özel çözümler geliştirdiğini, bu kapsamda kurşunsuz benzin, Shell V-Power ve Shell V-Power Racing'i pazara sunduğunu hatırlattı.

Türkiye pazarının büyüme potansiyeline de dikkat çeken Erdem, şunları söyledi: ''Türkiye pazarı büyümesi beklenen bir pazar. 20 yıl öncesinden
çok farklı. 10 yıl önce biraz daha farklıydı, şimdi bambaşka bir durumda. Hem akaryakıt açısından, hem de araç parkı olarak hızlı değişen bir pazar. Bu bakımdan Türkiye Shell'in Avrupa'daki operasyonlarında önemli bir yer alıyor. Perakende satışlar açısından Türkiye, Avrupa'da 3. büyük pazar. Bunun yanı sıra Türkiye'de ciddi boyutta dizel yakıt tüketimi var.''

ÇÖZÜMLERİN GERÇEK HAYATA GEÇİRİLMESİ
Shell Perakende Satışlar Müşteri Yönetimi Müdürü David Barnes de, Shell'in, Küresel Çözümler Laboratuvarı'nda en iyi yakıtı yaratmak ve uygulamak için çalıştığını söyledi. Çalışmalarda bugünün çözümleri üzerine odaklandıklarını, pazara ve duruma bakarak çalışmalarını sürdürdüklerini anlatan Barnes, ''Çevreye önem veriyoruz. Kendi bilgilerimiz ve müşterilerimizin bilgileriyle rekabetçi olmanın yollarını arıyoruz'' dedi.

Bu laboratuvarda petrolün çıkarılışından satışına kadar müşterilerle yakın çalışma içinde olduklarını anlatan Barnes, şöyle devam etti:
''Küresel bir insan ağına, detaylı müşteri bilgisine sahibiz. Dünya genelinde bu bilgileri kullanıyoruz. Bu, bize yaratıcılıkta önemli avantaj kazandırıyor. Çözümlerin gerçek hayata geçmesi için birlikte çalışıyoruz. Dünya genelinde farklı müşterilerle çalışma yeteneğine sahibiz. Laboratuvarımızda teknolojik çözümler üretiyoruz.''

GELECEĞİN YAKITLARI
Shell Küresel Çözümler Laboratuvarı Yakıt Teknolojileri Grubu'ndan Adrian Groves de, Shell'in alternatif enerji kaynakları üzerinde de çalışmalar yaptığını söyledi. Shell'in, yenilenebilir ve biyo yakıtları desteklediğini ifade eden Groves, bu konuda Ar-Ge çalışmaları yürüttüklerini belirtti.
Biyo yakıtların bütün ülkelerde önemli hale geldiğini kaydeden Groves, ancak 1 hektar araziden 1-2 ton biyo yakıt elde edilebildiğini anlattı.

Hidrojen enerjisi üzerinde de durduklarını, Shell'in bu konuda ana iş kolu oluşturduğunu belirten Groves, hidrojen enerjisinin kullanımında birçok teknik zorluk bulunduğunu dile getirdi. Groves, ''Bütün gücümüzle alternatifler üzerine çalışıyoruz'' dedi.

FERRARİ İÇİN YILDA 250 BİN LİTRE YAKIT
Shell Motor Sporları Yakıt Teknolojisi Uzmanı Mike Evans da, Ferrari'nin Formula 1 yarışlarında kullandığı yakıtı Shell'in ürettiğini söyledi.
Formula 1 yarışlarında şartların giderek ağırlaştığını dile getiren Evans, yarışlardaki kurallardan bir kısmının da akaryakıtlarla ilgili olduğunu söyledi. Ferrari için özel olarak geliştirilen yakıtta 300'ün üzerinde
kimyasal bileşen bulunduğunu belirten Evans, yakıtın özel testlerden geçirildiğini anlattı. Ferrari yakıtıyla sürtünmeyi azaltmaya ve uzun süre aşınmaya engel olmaya çalıştıklarını belirten Evans, verimliliğin ön planda olduğunu kaydetti. Ferrari ile Shell işbirliğinin, şirketlerin yanı sıra müşteriler için de fırsatlar sunduğunu ifade eden Evans, yapılan araştırmaların, teknik çalışmaların müşterilere de yansıdığını söyledi.

Evans, Ferrari için yılda 5-6 çeşit yakıt olmak üzere toplam 250 bin litre üretim yaptıklarını bildirdi. Shell Araştırma ve Geliştirme Merkezi Akaryakıt Teknoloji Müdürü Mike Grundy de, Shell'in bütçesinde geçen yıl Ar-Ge'ye ayrılan tutarın 534 milyon dolar olduğunu belirterek, her yıl bu oranın artmasının beklendiğini bildirdi.

KÜRESEL ÇÖZÜMLER LABORATUVARI
Verilen bilgiye göre, Shell şirketleri için teknoloji geliştirme ve kurma çalışmalarında 50 yıldan fazla geçmişi olan Shell Küresel Çözümler Laboratuvarı, bağımsız bir ticari yapı olarak 1997 yılında kuruldu.

Bu tarihten itibaren Shell dışındaki şirketlere de sunulan hizmetler, şimdi Fransa, Almanya, Malezya, Hollanda, Singapur, Dubai, Japonya, Kanada, İngiltere ve ABD'de kurulan ve toplam 4 bin 500'den fazla kişinin çalıştığı yerel merkezler ağı aracılığıyla gerçekleşiyor. Laboratuvar, petrol, gaz, kimyasal maddeler, motor sporları ve sanayi sektörlerinde faaliyet gösteren müşterilerine, potansiyellerini tam olarak gerçekleştirmelerini sağlayacak yenilikçi, ancak kullanımı kolay çözümler sağlıyor.

RAKAMLARLA SHELL TÜRKİYE
Türkiye'de yüzde 15.5 pazar payıyla 2. durumda bulunan Shell'in, madeni yağ pazarında da yüzde 21'lik pazar payına sahip olduğu bildirildi. Shell Türkiye'nin, kurşunsuz benzinde ise yüzde 24.5'lik pazar payı ile lider konumda bulunduğu ifade edildi. Geçen yıl 3.2 milyar dolar ciro elde eden Shell Türkiye'nin, bu yıl sonu ciro hedefinin ise 4 milyar dolar olduğu belirtildi.

1 2 3 4 5
 
DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Otomotiv 2006'dan umutlu
 Harçlar yüzde 9.8 arttı
 Türkiye'deki tütünün yarısını işliyor
 Bir daire 4.5 kişiye iş verdi
 Mimarsinan'a 20 bin konut
 Arcelor bir taşla iki kuş vuracak
 Abant'ta tasarruf uzlaşması
 'Erken seçime giden hükümetler, seçimi hep kaybeder'
 Aracı kurumlar kâra geçti, sıra büyümede
 Konuşmaya değil hizmetlere para ödeyeceğiz
 Büyükçekmece'nin alışveriş merkezi Atirus kapılarını açtı
 Teknolojix'in 24'üncü mağazası İstanbul'da açıldı
 Deniz ve tekne tutkunları Boat Show'da buluştu
 Engellilere 30 milyon YTL'lik sağlık yatırımı
ALİ SAYDAM
Motorola'dan Kuzey Irak açıklaması
Geçen hafta Açık...
Prof. Dr. AYDIN AYAYDIN
Telekom'da treni kaçırdık artık Tüpraş'a...
OKAN MÜDERRİSOĞLU
AB süreci sendromu
Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) Başkanı...
'Tehdit ediliyorum'
Sosyetenin gözde ismi Arte Çelik, eski sevgilisi Erol Eyin'in ölü...
En acı oyunuydu
Tiyatrocu Abdullah Sürekli, kazada ölen 19 yaşındaki baldızının...
Ava giderken avlandılar
Ava giderken avlandılar
Sosyetenin Ortaköy'de uğrak yeri olan Şah İşkembe Salonu'nun sahibi...
Erdoğan: AB'den yargıya baskı var
Erdoğan: AB'den yargıya baskı var
Başbakan, Pamuk davasındaki olaylardan sonra "gereği yapılsın"...
IMKB
E: 37.632 D:% -0,63
DOLAR
S: 1,350 D:% 0,037
EURO
S: 1,617 D:% 0,279
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu