98.4 milyar dolarlık borsa değeri ile Pepsi, gıda sektörüne yaptığı yatırımların etkisiyle 112 yıl aradan sonra ezeli rakibi Coca Cola'yı solladı.
Ekonomi tarihinin en eski rekabetlerinden biri olan Coca Cola- Pepsi çekişmesinde yeni bir sayfa açıldı. Pepsi piyasa değerini 98.4 milyar dolara çıkararak 112 yıl sonra rakibi Coca Cola'yı geride bıraktı Dünyanın en büyük iki içecek şirketi olan ABD'li Coca Cola ile Pepsi, arasındaki rekabet yeni bir boyut kazandı. Yıllardan beri içecek sektörünün ikinci şirketi pozisyonunda bulunan Pepsi dün Amerikan borsalarında 112 yıldan beri ilk defa piyasa değeri bakımından ezeli rakibi Coca Cola'yı geride bıraktı. Pepsi'nin hisse değeri bu yıl yüzde 14 artarak şirketin piyasa değerini 98.4 milyar dolara yükseltti. Coca Cola'nın hisseleri ise bu yıl yüzde 1.2 geriledi. Böylece şirketin piyasa değeri de 97.9 milyar dolara düştü. Pepsi'nin piyasa değerinin yükselmesinde en önemli nedenin şirketin geçen yıl içerisinde "sağlıklı içecek" sloganıyla çıkardığı sayısız ürün gösteriliyor. Diğer yandan Pepsi, rakibi Coca Cola'nın aksine, giderek büyük bir gıda şirketine dönüşüyor. Pepsi toplam kazancının yüzde 20'sini içecekten kazanıyor. Geri kalan kısmı gıdadan geliyor. Coca Cola ise kazancının yüzde 80'ini içecekten kazanıyor. Şirket bünyesinde içeceğin haricinde hazır gıda ve bisküviye yönelik çok sayıda ürün bulunuyor. Uzmanlar yatırımcıların Coca Cola'ya kıyasla ürün çeşitliliğini sürekli artıran Pepsi'nin yükselişinin gelecek dönemde de devam etmesinin beklendiğine dikkat çekiyor. 10 yıl önce Coca Cola'nın piyasa değeri 133 milyar dolar, Pepsi'nin ise 59 milyar dolardı. O tarihlerde Cola'nın hisse değeri 37 dolar, Pepsi'nin ise 25 dolardı. Dünkü borsa kapanışında Pepsi'nin hisse değeri 59 dolara yükseldi.