kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
  » Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    20. YILA ÖZEL
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Otoda Avrupalı olduk küçükleri çok sevdik
Otoda Avrupalı olduk küçükleri çok sevdik

Türkiye, otomobil tercihinde Avrupalı oldu. Orta segment otoların saltanatı yıkıldı. Dokuz ayda satılan 100 otomobilden 42'si küçük segmentte yer aldı.

Avrupa Birliği'nin üyesi olmak için uzun yıllardır mücadele eden Türkiye, otomobil tercihinde tam bir Avrupalı oldu. Düne kadar büyük, geniş ve performanslı otomobilleri seven Türk tüketiciler, artık Avrupalılar gibi küçük otomobilleri tercih etmeye başladı.

B segmenti olarak tanımlanan küçük otoların satış rakamları, Türkiye'de en çok ilgi gören ve C olarak tanımlanan orta segment otomobilleri yakaladı. Bir dönemin vazgeçilmezi olan sedan otoların saltanatı sallanmaya başladı. Orta segment otomobillerden pay kapan küçüklerin, toplam satışlar içindeki payı 2000'li yıllardan itibaren yükselerek, yüzde 25'lerden yüzde 42'lere çıktı. Yani günümüzde satılan her 100 otodan 42'si küçük oldu.

KÜÇÜKLER BÜYÜYOR
Türkiye'de 2000 yılında toplam 259 bin 9 otomobil satıldı. Bu rakamın 65 bin 568 adeti yani yüzde 25.3'ü B segmenti yani küçük otomobillerden oluştu. O dönemde toplam satışlardan en fazla pay alan segment yüzde 51.1'le C segmenti oldu. Bu sınıftan 132 bin 357 adet otomobil satıldı. 2004 yılında B segmentinin aldığı pay giderek yükselmeye başladı. Toplam 451 bin 209 otomobilin satıldığı pazarda küçüklerin satışı 180 bin 156 adete çıktı. Küçüklerin aldığı pay yüzde 39.9 oldu. 2004'te C segmenti otoların payı ise yüzde 45 olurken, toplamda 203 bin 71 adet orta segment otomobil satışı gerçekleşti. B segmenti otomobillerin toplam pazardan aldığı pay bu yılın dokuz ayında ise tarihinin en yüksek seviyesine çıktı. B segmentinin payı yüzde 42.2'ye ulaştı. Bu dönemde C segmenti otoların payı ise yüzde 42.4 oldu.

3 OTODAN 1'İ KÜÇÜK
Türkiye'nin otomobil tercihinde benzemeye başladığı Avrupa'da küçük otolar en çok tercih edilen segmenti oluşturuyor. Avrupa'da 1999-2003 yılları arasında küçük otoların toplam satışlar içindeki payı yüzde 7 artış gösterdi. 1999'da yüzde 30.9 olan küçüklerin payı, 2003'te yüzde 35'e yükseldi. Satılan her üç otodan biri küçük oldu.

HER YÖNDEN EKONOMİK
Küçük otomobil talebinin artmasında birden fazla neden var. Akaryakıt tasarrufu sağlayan ve yoğun trafikte kullanım kolaylığı sunan küçük otolar, uygun fiyatlarıyla da ilgi görüyor. Çalışan kadın sayısının artması, geniş aile yapısının küçülmesi de küçük otomobillerin yıldızını parlatıyor. Ancak, küçük otomobillere olan talep sadece alım gücü sınırlı tüketicilerden oluşmuyor. Birden fazla otomobile sahip gelir düzeyi yüksek tüketiciler de, ailenin ikinci ya da üçüncü otomobili olarak küçükleri tercih ediyorlar. Küçük otomobil tercihine yönelik yapılan araştırmalar, başlıca satınalma nedenlerinin fiyat ve tasarım olduğunu gösteriyor. Satın alma kararında yakıt tüketimi ve donanımlar daha sonra geliyor.
DİĞER OTOMOBİL HABERLERİ
 X Large tadında mini otomobil
 Fotoğraf çektirmek için değil! Gazlamak için ideal...
 Oto servislerinde indirim % 30'u buldu
 Nissan Patrol: Bir arazi efsanesi
 Ellerinizi cebinizden çekin
 S Class'a destek
 Öğrenci Ferrari'si
 Yarının otomobili Civic Ocak 2006'da yollarda
 Hyundai'nin sloganı değişti
 Cherooke sağlam bir seçenek
 Maliyet arttı, Goodyear ithalata kaydı
 Bursalı Clio Avrupa'nın en iyisi seçildi
 24 milyonuncu Golf yollara çıktı
 Toyota Yaris'e güvenlikte 5 yıldız
 Standartları sınıfını zorluyor
 Ferrari ne yapacak?
 İstanbul kanatlarımın altında
 Otomobiliniz kaplan mı, yengeç mi?
 Havayastığı uyumak için değil
 Radara yakalananlar
 Muhteşem bir otomobil
 Korkunç reklamlı Seat Leon
 Hep beraber dizelleşiyoruz
 Yeni Z4 görücüye çıkıyor
 Yarının otoları Tokyo'dan yola çıktı
 En geniş Vitara 8 bin YTL ucuzladı
 Yeni Saab 9-5 aralıkta Türkiye'de
 Yeni Kangoo 22.3 bin YTL'den piyasada
 Efsanevi VW Beetle'a yeni görünüm
 Renault'nun yeni kavramı
 Yeni bir fikrim var
 Sert bakışlı Alfa
 Bu nedir bu?
 Yılın otosunda Türk damgası
 Mazda 5 sürgülü kapılarıyla farklılaşıyor
 Bursalı Clio 'yılın otosu'na adını yazdırmak istiyor
 Giugiaro imzalı Alfa Romeo 159
 Günak, Passat'da yunustan esinlenmiş
 BMW 3 Serisi büyüdü
 Yaris ikinci kez aday
 Parçaları aynı ruhları farklı
 Toyota'ya dizel motor seçeneği
 Çin, 2030'da trafik sıkışıklığını öğrenecek
 Volvo'nun top modeli
 Tut kolumdan çek götür beni!
 Altavilla: Doblo ekmeğimiz, yağımız
 Bursalı Fiat Doblo yılın aracı seçildi
 Üstsüzü daha güzel
 Ben de resim çektirebilirim
 Rimula puan kazandırıyor
 Yarışçı Leon zafer kazandı
 Kış lastiğinde iddialı
 Nissan bayi ağı genişliyor
 Otomotive 'konut' ve '3 Ekim' darbesi
 'Made in Turkey' damgalı ticariler ödül avcısı oldu
 Sözlük gibi otomobil
 Sonbaharın yıldızları yollarda
'Sırt'ını dönmek istemiyor
'Sırt'ını dönmek istemiyor
Brezilyalı top model Gisele Bundchen'in çalıştığı ajanslarla yaptığı...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu