kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
  » Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    20. YILA ÖZEL
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ben de resim çektirebilirim

Evet..
İstersem ben'de sayın Altaylı gibi fotoğraf çektiririm. Hatta Direksiyon'da, evde, kahvaltıda Teketek yapabilirim... Nitekim yaptım da. Geçtiğimiz hafta Renault Modus 1.6 ile birkaç mesut gün geçirdim. Kendi otomobilimi bir otomobil firmasının bahçesine bırakıp, test otomobiline kurulduğum ilk anlar benim için çok önemli. Kendimi yepyeni bir otomobil deneyimi yaşadığıma ikna eden otomobilleri seviyorum. Modus'ta bunlardan birisi. Onunla birlikteliğimizin ilk kilometrelerinde önümüzde bir Renault Twingo gidiyor. Bence Twingo Avrupa otomobil endüstrisinin en önemli ürünlerindendi. Bir sürü fikir verdi. Tek hacimli otomobilin illa Renault Espace kadar büyük olması gerekmediğini gösterdi. (Şimdi fark ettim, canım ne kadar da Twingo yazısı yazmak istiyormuş. İnşallah yeni Twingo ülkemizde de piyasaya çıkar)

Modus'un en etkileyici tarafı çok ama çok geniş olan ön görüş genişliği. Büyük, cam bir balondan yapılmış bir cihaz kullanıyorsunuz etkisi yaratıyor insanda. Ayrıca Renault tüm sevdiği oyuncakları tavan, deri direksiyon, oto pilot, tiptronic vites, arka koltuklarda bardaklık vs.) bu otomobile de yüklemiş. İçi çok kullanışlı. Bardaklıklar biraz kuytuda kalmış. Bardaklık deyip geçmeyin, otomobilde kahvaltı yaparken çok işe yarıyorlar.

Keyif İçin
1.6 litre hacmindeki motor 115 beygir gücünde. Ancak otomatik şanzımanla araları pek iyi değil galiba. Çünkü performansı hayal kırıklığı yaratıyor. Ancak ona güvenli şehir içi ulaşım aracı gözüyle baktığınızda keyif alıyorsunuz. Sabah veya akşam trafiğinde ya da hiç anlamı yokken oluşan öğlen trafiğinde otomatik şanzıman viteslerle uğraşırken siz tavanı ve iri camları açıp, cd çalarla birlikte şarkı söyleye söyleye keyif yapabiliyorsunuz. Yol tutuş gayet iyi. Orta sertlikteki süspansiyon, ağırlık merkezi yüksek olan otomobilin çok yatmasını önlüyor. Sürüden ayrılmak isteyenlere öneririm...

Lütfen gerçek olmasın

SUBARU-IMPREZA-TURBO...
Meraklısı için çok özel bir tekerlemedir bu. Dünyanın en güzel motor seslerinden ve performanslarından biri demektir. Bir anlamda kutsal bir kavram bile olduğunu düşünebilirsiniz. Geçtiğimiz günlerde Japonya'dan tatsız bir haber geldi. Subaru, Tokyo Motor Show'da B5 isimli radikal bir
konsept otomobil tanıtmıştı. Bu otomobilin 2007'de piyasaya çıkması
muhtemel Impreza olacağı söylentisi otomobil çevrelerine bomba gibi düştü. Herşeyden önce hatchback olması ve tasarımının çok özel bir beğeni kitlesine hitap edecek olması Impreza Turbo hayranlarını üzdü.
Henüz firma yetkilileri resmi bir açıklama yapmadılar ancak basının
beklentisi bu otomobilin aynı zamanda yeni Impreza WRC de olacağı
yönünde.

Sonunda bu da oldu
Geçtiğimiz günlerde, tamamen kamuflajlara bürünmüş bir Mercedes S class, BMW mühendisleri tarafından kullanılırken fotoğraflandı. Bunu önce endüstri hırsızlığı sanan gazeteciler, işin gerçek boyutunu öğrenince şoke olmuşlar. BMW ve Mercedes birlikte Hibrid adı verilen ve hem elektrik hem de benzin motoru ile çalışan bir motor geliştirme kararı almışlar. Üstelik bu geliştirme grubunda General Motors şirketi de yer alıyor. Bu operasyonun sonunda ilk olarak 2007 yılında SFC MPV adı verilen ve 7 serisinin platformunda üretilen BMW piyasaya çıkacak. Diğerleri ise onu takip edecek. Sistemde iki elektrik motoru şanzıman ve motor arasına
sıkıştırılıyor. Sistem şimdilik arkadan itişli otomobillerde kullanılacak.

Rahşan Gülşan

DİĞER OTOMOBİL HABERLERİ
 X Large tadında mini otomobil
 Fotoğraf çektirmek için değil! Gazlamak için ideal...
 Oto servislerinde indirim % 30'u buldu
 Nissan Patrol: Bir arazi efsanesi
 Ellerinizi cebinizden çekin
 S Class'a destek
 Öğrenci Ferrari'si
 Yarının otomobili Civic Ocak 2006'da yollarda
 Hyundai'nin sloganı değişti
 Cherooke sağlam bir seçenek
 Maliyet arttı, Goodyear ithalata kaydı
 Bursalı Clio Avrupa'nın en iyisi seçildi
 24 milyonuncu Golf yollara çıktı
 Toyota Yaris'e güvenlikte 5 yıldız
 Standartları sınıfını zorluyor
 Ferrari ne yapacak?
 İstanbul kanatlarımın altında
 Otomobiliniz kaplan mı, yengeç mi?
 Havayastığı uyumak için değil
 Radara yakalananlar
 Muhteşem bir otomobil
 Korkunç reklamlı Seat Leon
 Hep beraber dizelleşiyoruz
 Yeni Z4 görücüye çıkıyor
 Yarının otoları Tokyo'dan yola çıktı
 En geniş Vitara 8 bin YTL ucuzladı
 Otoda Avrupalı olduk küçükleri çok sevdik
 Yeni Saab 9-5 aralıkta Türkiye'de
 Yeni Kangoo 22.3 bin YTL'den piyasada
 Efsanevi VW Beetle'a yeni görünüm
 Renault'nun yeni kavramı
 Yeni bir fikrim var
 Sert bakışlı Alfa
 Bu nedir bu?
 Yılın otosunda Türk damgası
 Mazda 5 sürgülü kapılarıyla farklılaşıyor
 Bursalı Clio 'yılın otosu'na adını yazdırmak istiyor
 Giugiaro imzalı Alfa Romeo 159
 Günak, Passat'da yunustan esinlenmiş
 BMW 3 Serisi büyüdü
 Yaris ikinci kez aday
 Parçaları aynı ruhları farklı
 Toyota'ya dizel motor seçeneği
 Çin, 2030'da trafik sıkışıklığını öğrenecek
 Volvo'nun top modeli
 Tut kolumdan çek götür beni!
 Altavilla: Doblo ekmeğimiz, yağımız
 Bursalı Fiat Doblo yılın aracı seçildi
 Üstsüzü daha güzel
 Rimula puan kazandırıyor
 Yarışçı Leon zafer kazandı
 Kış lastiğinde iddialı
 Nissan bayi ağı genişliyor
 Otomotive 'konut' ve '3 Ekim' darbesi
 'Made in Turkey' damgalı ticariler ödül avcısı oldu
 Sözlük gibi otomobil
 Sonbaharın yıldızları yollarda
'Sırt'ını dönmek istemiyor
'Sırt'ını dönmek istemiyor
Brezilyalı top model Gisele Bundchen'in çalıştığı ajanslarla yaptığı...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu