kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
  » Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
 

'Ayol her şeyden şikayet etmeyin!'

Türk Hava Yolları (THY) uçaklarını yeniliyor, ikramını çeşitlendiriyor ve filosunu büyütüyor. Ancak büyüme sebebiyle kontrol edemediği, ihmal ettiği önemli konular var; Hizmet anlayışı ve kalitesi. Bu ay Airbus 330'ların filoya katılmasıyla birlikte businnes class'ı baştan aşağı değiştirecek olan THY'nin, acilen kabin ekibinin ihtiyaçlarını dikkate alması, moralini düzeltip motivasyonunu artırması gerekiyor. Aksi takdirde son derece konforlu koltuklarda, bol çeşitli ikramla çıkılan seyahatler, THY'ye verimli uçuşlar getirmeyebilir. Okuyucularımdan gelen çok sayıda mesaj arasından sadece birisine, ilgililerin dikkatini çekmek istiyorum. Yaşanmış bir hikayeyi tahlile hazırsanız, buyurun; '29 Eylül Perşembe, THY'nin Paris-İstanbul seferinde (TK1826) business class yolcusuydum. Uçak tarifeli saatinden bir saat geç hareket etti. Bana söylenen sebep; 'Avrupa hava sahasındaki aşırı trafik!' Kabin hostesimiz yanımda oturan yabancıya cevap verebilmek için bana sordu: 'İstanbul ile Paris arasında saat farkı var mı? Varsa ne kadar olduğunu bana söyler misiniz?' Beyaz şarap istedim, sıcak geldi. 'Yüklerken büyük şişe yüklemişler. Küçük olsa soğuturduk ama büyükleri soğutamıyoruz. İçine bir parça buz ister misiniz?' Video gösterisi başladı, bozuk gösteriyor: Verilen sebep; 'Evet, bunlar eski sistem, şimdi herkes DVD'ye döndü, ne yapalım?' Film gösterisi sırasında, daha bitmesine vakit varken bir anons yapıldı: 'Kullanılmış kulaklıklarınızı kabin memurlarına iade edin.' Bir dakika daha film bitmedi ki! Film bitmek üzereyken inişe geçildi. Bunun üzerine film kesildi ve yerine reklamlar başladı! Verilen sebep: 'Filmi kestik çünkü iniyorduk!' En sonunda apronda terminale doğru yolumuza devam ederken, yeni çıkan bir anons yapıldı: 'Son uçuş noktasında gümrüğü olan yolcularımız sadece pasaporttan geçsinler olmayan son noktaya gidenler ise hem pasaporttan hem de gümrükten geçsinler' filan gibi bir şey. 'Ayol, yolcu nereden bilsin son uçuş noktasında gümrük var mı yok mu?' Cevap aynen şöyle: 'Çok haklısınız, yolcular da bize aynı şeyi soruyor!' Kabin amirinin son sözü: 'Ayol siz de her şeyden şikayet ediyorsunuz !' Özetle; hizmet sektöründe insan faktörü önemlidir, ihmale gelmez.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 İş dünyasına Atlantik hattı   / 06-11-2005
 Küpeliler ön koltuğa!   / 30-10-2005
 Türkiye ilgisi havaya çıktı   / 23-10-2005
 Hostesler yaşlanır mı?   / 16-10-2005
 Uçmanın keyfini çıkarın   / 09-10-2005
 'Ayol her şeyden şikayet etmeyin!'   / 02-10-2005
 Uçak yolculuğu kabusu   / 25-09-2005
 Slot çorbası   / 18-09-2005
 Havada kapışma günlerine doğru   / 11-09-2005
 Havaalanı hastane olur mu?   / 04-09-2005
    Aktüel Pazar Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
GÜNTAY ŞİMŞEK
THY yeni ortak arıyor
Türk Hava Yolları'nın (THY),...
TURGAY NOYAN
Van'a bir yelkenli gidiyor
Yeni yıl yaklaşıyor. Türk...
Kanser tanısında yeni uygulama
Kanser tanısında yeni uygulama
İskandinav Modeli Meme Aspirasyon Tanı Kliniği, meme kanserinin tanı...
Enerjinizi doğru kullanmayı biliyor musunuz?
Enerjinizi doğru kullanmayı biliyor musunuz?
Gün içindeki sorumluluklarınız sizi yiyip bitiriyor ve duygusal...
İtalya'da Türkiye denilince aranan tek gazeteci
Yaptığı haberlerle İtalya'da da büyük ilgi uyandıran SABAH Gazetesi...
Büyükbabası İstanbul'dan göç eden oyuncu
Mathilda May'in damarlarında Türk, Yunan, İspanyol ve Yahudi kanı...
Sanat piyasası darmaduman
Ressamlar müzayede evlerini eserlerini ucuzlatmakla suçluyor, galeri sahipleri...
Aslan postundaki kedi
Düşlerinde kendisini cumhurbaşkanı görünce çığlıklarla ve ter içinde uyanan...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.