|
|
|
|
Yeşilçam'ın 5. Keloğlan'ı
Yaklaşık 50 yıldır Yeşilçam'da devam eden 'Keloğlan' efsanesi bugüne kadar dört farklı Keloğlan gördü. En çok da Rüştü Asyalı'yı bağrına bastı. Yeşilçam'ın 5'inci Keloğlan'ı Mehmet Ali Erbil'in, Kara Prens'e karşı mücadelesini ise ocak ayında hep birlikte izleyeceğiz 5.
Dönem 1950'ler... Ortaoyunu denince ilk akla gelen isim olan İsmail Dümbüllü Yeşilçam'da altın çağını yaşıyor o sıralar. Çok kârlı bir filme; 'Dümbüllü Macera Peşinde'ye imza atan usta oyuncuya teklif üstüne teklif yağıyor. İşte Vasfi Mahir Kocatürk'ün masalı 'Keloğlan', ilk kez o zaman senaryoya uyarlanıyor ve ilk Keloğlan'ı da İsmail Dümbüllü oynuyor. Ve yönetmenliğini Vedat Örfi Bengü'nün üstlendiği film, hasılat rekorları kırıyor.
BIYIKLI SERENGİL Yıllar sonra; 1965'te, 'Keloğlan' isimli ikinci film çekiliyor. Bu kez yönetmen koltuğuna Yavuz Yalınkılıç oturmuş, Keloğlan kıyafetlerini de Öztürk Serengil giymiştir. Ancak değişen sadece isimler değil, bizzat Keloğlan'ın kendisidir. Çünkü bu filmde; ne Dümbüllü'nün canlandırdığı ne de masallardaki 'keleş' oğlan vardır. Bu filmde sarkık bıyıklı Serengil'in kendisi vardır.
ASYALI DÖNEMİ BAŞLAR Sonra arka arkaya üç filmle şimdi 30'lu yaşlarda olanların gayet iyi hatırlayacağı 'Keloğlan' çıkar ortaya. Bu kez karşımızda Rüştü Asyalı vardır. Asyalı 25 yaşındayken girer masal sinemasına ve 4 yıldan önce de oradan kıpırdayamaz. Şimdilerde 'Şu Çılgın Türkler' kitabıyla ortalığı kasıp kavuran Turgut Özakman'ın senaryosunu yazdığı, Süreyya Duru'nun yönettiği ve Asyalı'nın oynadığı 'Keloğlan' o dönemde beklenmedik ölçüde iş yapar. Ardından devam filmleri gelir. 'Keloğlan Aramızda'yı Sırrı Gültekin çeker. Gültekin bu filmi, bir masal filmi olmaktan çıkarıp günümüze uyarlar. Seks komedilerinin furya haline geldiği 70'li yıllarda O. Nuri Ergün bu fırsattan yararlanmak ister ve Rüştü Asyalı'yı seks yıldızı Arzu Okay'la oynatır. Filmin ismi 'Keloğlan İş Peşinde'dir... Senaryo yine Özakman'a aittir ama Keloğlan bu kez erotik bir masalın ve bir de Okay'ın yatağının içindedir...
YATAĞA BİLE GİRDİ Sonra Metin Erksan elinde megafonuyla yeni bir filme; 'Keloğlan ve Can Kız'a başlar. Yine Asyalı Keloğlan'dır, senaryoyu da Özakman yazmıştır. Ancak masal kendi özüne döner ve yöresel özellikler ana unsur olur. Erksan, padişahın kızıyla evlenmek isteyen basit bir köylünün filmini çeker.
İKİ MASAL BİR ARADA Yeşilçam'ın en çelimsiz, en gariban 'Keloğlan'ı ise Sami Hazinses olur. 'Keloğlan ve Yedi Cüceler' filminde karşımıza çıkan Hazinses'in Türk toplumunun bağrından çıkmış bu tiplemeye en uygun düşeni olduğu düşünülür. İki masalı bir araya getiren yönetmen ise Semin Evin'dir. Ve yıl 2005... Bu kez genç yönetmen Tayfun Güneyer bir başka buluşmayı gerçekleştiriyor. Geçtiğimiz haftalarda çekimleri tamamlanan ve 6 Ocak'ta vizyona girmesi beklenen 'Keloğlan Kara Prens'e Karşı' filminde tarihsel bir güldürü ele alınıyor. Ve bizim yeni, Yeşilçam'ın da 5. keleş oğlanı Mehmet Ali Erbil oluyor...
|
|
|
|
|
|
|
|
|