kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
  » Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
 

Slot çorbası

Daha önce Türk Hava Yolları'nın (THY) havada mantı ikram etmek üzere yola çıktığında, üzerine boca edilecek yoğurdun problem teşkil etmesi nedeniyle, yolcuların havada bu tattan mahrum kaldıklarını yine bu köşede kaydetmiştim. Sonraki yıllar, ambalajda sarımsaklı dahil olmak üzere her türlü yoğurt icat edilmesine rağmen mantı uçağa maalesef binemedi. Mantı olmayınca, otoriteler devreye girip hava meydanlarda slot çorbasını havayollarına ikrama başladılar.

MEYDAN SAVAŞI
Konu daha önce Atlasjet Hava Yolları ile THY arasında bir meydan savaşı olarak gündeme gelmişti. Atlasjet, İstanbul'dan Ankara'ya uçmak isteyince, Türkiye meydanlarında uçakların iniş ve kalkışlarını THY bünyesinde planlayan Slot Koordinasyon Merkezi yer değiştirdi. Çünkü, Atlasjet Ankara seferlerine THY'nin bilinçli olarak izin vermediğini savunuyor, THY'de Atlasjet'in uçmak istediği saatlerde meydan kapasitesinin yeterli olmadığına vurgu yapıyordu. İki havayolu tartışınca, devreye Ulaştırma Bakanlığı girdi ve Slot Koordinasyon Merkezi'ni Devlet Hava Meydanları İşletmesi'nin (DHMİ) uhdesine verdi. Konu yinede çözülmedi. Çünkü, Atatürk Havalimanı'nın saatlik uçak kapasitesi (iniş/kalkış) 30, Antalya ise 24 adet. Havacılıkta altın saatler diye tabir edilen sabah 06.30 ile 10.00 akşam 17.00 ile 21.00 arasını THY tüm uçuşları bloke ettiğinden Atlasjet, uçabilecek bir dilim bulamadı. Görünen sebebin birisi bu, diğeri ise rekabet. Devreye rekabet girince Slot Koordinasyon Merkezi yer değiştirdi. Ama beklenen iyileşmeler olmadı. Avrupa Birliği (AB) mevzuatlarına ve yeni gelişmelere göre Slot Koordinasyon Merkezi'nin ya özerk hale gelmesi ya da özerk bir kurumun bünyesinde olması gerekiyor. Ancak, yaşanan tartışmanın tek sebebi bu değil, bir diğer önemli nedense meydanların kapasitesi. DHMİ, halihazırdaki meydanları özellikle yoğunluğu olanları iyi yönetemediğine göre, Slot Koordinasyon Merkezi'ni Hava Trafik Kontrolleri'nden gelecek işaretlerle nasıl idare edecek?

DHMI SÜRÜNCEMEDE
İki yoğun meydan Atatürk ve Antalya'nın kapasite artışına yönelik bir çalışma olmayınca DHMİ'nin devletçi anlayışı içinde konu çıkmaza girmiş durumda. Şampiyonlar ligi ve Formula 1 sebebiyle saatte 40 ile 50 civarında uçağın iniş-kalkış yaptığı dikkate alındığında, DHMİ'nin bu işi neden sürüncemede bıraktığına anlam vermek mümkün olmuyor. Özetle, meydana gelen slot tartışmaları çözüme kavuşturulamadığı gibi ortaya bir de slot çorbası çıkmış durumda. Çünkü, iş halihazırda eskisinden daha karışık hale geldi. Kapasite ve yeterlilik hesabı yapmadan, yeni havayollarına kuruluş izni veren, mevcutlarının da filo büyütmesini onaylayan makamların, pilot ve teknik elamandan sonra yeni bir sıkıntıya daha ülkeyi sürüklediklerini bilmeleri gerekir. Hatırlatmakta fayda var.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Uçmanın keyfini çıkarın   / 09-10-2005
 'Ayol her şeyden şikayet etmeyin!'   / 02-10-2005
 Uçak yolculuğu kabusu   / 25-09-2005
 Slot çorbası   / 18-09-2005
 Havada kapışma günlerine doğru   / 11-09-2005
 Havaalanı hastane olur mu?   / 04-09-2005
 THY'nin imajı   / 28-08-2005
 Havalılar ve havacılar   / 21-08-2005
 Havada karizmalar çiziliyor   / 14-08-2005
 Havalarla beraber havacılık da ısındı   / 07-08-2005
    Aktüel Pazar Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
GÜNTAY ŞİMŞEK
Hostesler yaşlanır mı?
Yurtdışı seyahatlerimi yabancı...
TURGAY NOYAN
Çam sakızı kaptan armağanı
Türk denizciliği geçtiğimiz...
Pozitif düşünce Pollyannacılık oynamak değil
Pozitif düşünce Pollyannacılık oynamak değil
Gerçekleri olduğundan daha pozitif gösterip kendini kandırmaya...
Hazmetme politik bir sorun
Mehmet Uğur Greenwich Üniversitesi Ekonomi Bölümü'nde Jean Monnet...
Filmin son halini bizim dışımızda herkes gördü
Türkiye'de oyuncu dendiğinde ilk akla gelen isimlerden Metin Akpınar...
Üzerine denizaltı kokusu sinen yaşamlar
Gölcük Donanma Komutanlığı'nın 12 denizaltısından biri olan Sakarya kapılarını...
Atlara şiir okuyan şeyh
"Daha hızlı, daha yüksek, daha güçlü"... Şeyh Muhammed Bin Raşid El- Maktum,...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.