kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
  » Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Teknoloji
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Çamurluyken daha seksi
Çamurluyken daha seksi
VW Touareg V10

Çamurluyken daha seksi

Asfaltta bir binek otomobil kadar müthiş Touareg arazi koşullarında yeterliden öte performans sunuyor.


Çamurluyken daha seksi

4x4'lere özel bir sevgim, özel bir merakım vardır. Geçmişte avcılığa meraklı olduğum dönemlerde, sürekli bu araçları kullanmış olmam, o zamanlar şimdiki gibi moda olmamasına ve gençliğimin bir bölümünde azman 4x4'lerle şehir kovboyu gibi ortalarda geziyor olmamdan olsa gerek arazi araçlarını severim. Eski Willys'leri, şimdi Grand Cherokee'lerin atası Wagooner'ları, Rover 90'ları, 1. jenerasyon Blazer'ları çok kullandım. Açıkçası Volkswagen'ın "Süper motorlu" Touareg'inin direksiyonuna da bu anılarla oturup "dersimi" aldım. Ne ders aldığımı aşağıda anlatacağım.

İZLENİM
Doğuş Motor'un test etmem için gönderdiği Volkswagen Touareg, serinin en üst modeli V10 turbo dizel motorlu versiyondu. Yani 300 beygirin hayli üzerinde bir güç ve 700 newtonmetreyi aşan torkuyla tam bir "Canavar". Ancak son derece şık deri ahşap karışımı iç mekanı, her türlü sürüş desteği ile beraber bir arazi aracından çok konforlu bir uzun yol otomobiline benziyordu. 6 ileri tiptronik şanzımanı, insanı ürküten motor gücü ile "Dehşet" bir aletti. Torku o kadar yüksekti ki, acaba bununla arızalı bir TIR'ı çekebilir miyim diye düşünmedim değil. Motorun ortaya koyduğu güç, hemen hemen aynı alt yapı üzerine koyulmuş olan Porsche'un 8 silindirli 340 beygirlik Cayenne'inden aşağı değildi ve saatte 200 kilometrelik sürate kadar bir benzinli bir Porsche Cayenne V8 gibi gidiyordu. Ancak Porsche'nin 200'ün üzerine bir 50 daha koyarak 250'ye ulaşması çok daha kolay oluyordu. Fakat Touareg'in de frenleri Porsche'ye oranla daha iyi gibi geldi bana.

İÇ GÖRÜNÜM
Bir arazi otomobili için fazla şık. Kaliteli bir deri döşeme, alüminyum çerçeveler. Göze hoş görünen ahşap detaylar. Porsche ve Range Rover'a oranla göze çok daha hoş gelen gösterge tabloları. Elektrikli koltuklar, güçlü bir hava şartlandırıcı, muazzam bir müzik sistemi. Geniş, ferah ve neo klasik bir iç mekan.

MOTOR VE ŞANZIMAN
Motor tek kelimeyle muazzam. Dizel gibi değil. Sanki 12 silindirli benzinli bir motor. Alışılmışın çok üzerinde bir devir çevirme gücü ve bir dizelin ulaşması mümkün olmayan bir akselerasyon. Ve bu güce oranla tutumlu sayılabilecek bir tüketim. Aslında motor o kadar etkileyici ve mükemmel ki, bir spor otomobile koymak bile mümkün. Porsche'nin yeni 4 kapılısına bile yakışır. Şanzıman başarılı olmaya çok yakın. Ancak yüksek tork sanki daha güçlü bir şanzıman istiyor.

SÜRÜŞ
Touareg asfaltta müthiş. Sanki bir binek otomobili. Ancak ben ukalalık ederek bu otomobili bir off road yarışının şartlarında denedim. 3 gün aralıklarla yağan ve bir gece önce kesintisiz bir sağanaktan sonra balçık deryası haline gelen orman içi yollara girdik. Ve bu arada otomobilin üzerinde asfalt hız lastiklerinin olduğunu unutarak. Buna rağmen otomobil umulanın üzerinde bir performans sergiledi. Fakat Rahşan'a laf yetiştirmeye çalışırken bir an boş bulunup lastiği yol kenarındaki derin çamura kaptırıp yoldan çıktım. Ve bu arada "Modern" arazi araçlarının bir zafiyetini keşfettim. Aşırı zor koşullarda kontrolü sizden alıyorlar. Fazla motor ve şanzıman kontrolü var. Bu da otomobilin sizin tarafınızdan değil, sizin otomobil tarafınızdan kullanılmanıza sebep oluyor. Bizim gibi geçmişin şanzıman kilidini içerde vites kolunun yanındaki kollardan yapmaya alışmış, diferansiyel kilitlerini tekerlek göbeğinden kontrol eden "İhtiyarların" acemisi olduğu bir durum. Her şeyi otomobilin bilgisayar destekli sistemleri kontrol ediyor ve yapacaklarınızı sınırlıyor. Bu da otomobili kaldığınız yerden "Traktörle" çıkarmanıza neden oluyor. Ama zaten bu otomobili bizim kaldığımız yere kadar getirmek için insanın aklını peynir ekmekle yemiş olması da gerekiyor. Sonuç olarak Touareg bence "Süper" bir otomobil. Ama dağlarda azmak için değil, "İnsan gibi" kullanmak için yapılmış. Yolda ve abartılmamış arazi koşullarında yeterliden öte bir performans sunuyor.

Fatih Altaylı

DİĞER HOBİ HABERLERİ
 'Türkiye'nin ilk sinema platosunu kuracağız'
 TAV İzmir'e de temel attı
 Pilotlar kendi okullarını açtı
 Boeing'in ağır konuğu geliyor
 Hem dizel, hem güzel
 Çok güzel olmuş!
 Audi'nin dört çekeri Q7
 Süper sporun başladığı yer
 Bir tur versen?
 Yepyeni XK gösteriye hazır
 Cayenne yüzünü gerdirdi
 Petrol iflas getiriyor
 Bedeninizi yeniden keşfedin
 Sonbahar esintisi
 21. yüzyılın lambası
 İç giyimde 'kolejli' modası
 Kadın taraftarlara
 Platform topuklar fark yaratacak
 Hamam keyfi
    Aktüel Pazar Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
GÜNTAY ŞİMŞEK
Uçak yolculuğu kabusu
İstanbul'dan herhangi bir yere...
Kadından, paradan ve şöhretten uzak duracaksın
Esince yaz sıcağını dağıtan İzmir'in meltemi gibi, eserleriyle Türk...
Trafikte paranoyak gibi oluyorum
Toprak Sergen trafikte durmayı sevmiyor, yolu uzatma pahasına hareket...
Güzelliğin öbür adı
Greta Garbo yaşasaydı 100 yaşında olacaktı. Ama o gelmiş geçmiş ve gelecek tüm...
Fatsa'dan Japonya'ya giden de gitmeyen de pişman
Japonya'da yaşayan yedi binden fazla Türk'ün neredeyse yarısı Ordu'nun Fatsa...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.