kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
  » Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Anadolu'dan dünyaya şarap turu başlıyor
Anadolu'dan dünyaya şarap turu başlıyor

Şarabın anavatanı Anadolu şarapları bir marka olarak dünyaya tanıtılmaya başlandı. Türkiye'nin iki büyük markası Doluca ve Kavaklıdere, "Anadolu Şarapları" nı dünya markası haline getirmek için kolları sıvadı. Fidelity Danışmanlık'ın "Anadolu Şarapları Dünya Tanıtım Projesi" çerçevesinde başlatılan çalışma, geçtiğimiz günlerde İrlanda'nın başkenti Dublin'de start aldı. Dünya pazarlarında "Anadolu Şarabı" markasıyla uluslararası şarap devleriyle rekabet etmeyi amaçlayan ve büyük ilgi gören organizasyonun ikinci ayağının İskandinav ülkelerinde yapılması planlanıyor. Proje çatısı altında bir araya gelecek şarap firmaları, yüksek ÖTV oranları nedeniyle yurt içinde satamadıkları şarapları İskandinav ülkelerinde satmayı deneyecek. Şarap ihracatını yüzde 30 oranında artırmayı hedeflediklerini söyleyen Fidelity Danışmanlık Kurucusu Taner Öğütoğlu, kapılarının bütün şarap üreticilerine açık olduğunu belirtti.

İLGİ BÜYÜK
Fidelity Danışmanlık organizasyonu, İrlanda Büyükelçimiz Berki Dibek ve İrlanda-Türkiye İş Konseyi'nin katkıları ile Dublin'de gerçekleştirilen etkinliğe, Konsey üyeleri ile önde gelen İrlandalı şarap uzmanları, ithalatçılar, gurmeler ve ilgili basın kuruluşundan yetkililer katıldı. Türkiye'nin Anadolu toprakları üzerinde kurulu coğrafyası ve dünyada şarap üretimi konusundaki potansiyelinin başarılı örneklerle sunulduğu etkinlik, İrlandalı katılımcıların ilgisini topladı. "Anadolu Şarapları Dünya Tanıtım Projesi"ni hayata geçiren ve bu çerçevede Türkiye'nin önde gelen iki firmasını bir araya getirerek Türkiye şarapçılık tarihinde dönüm noktası yaratan Fidelity Danışmanlık Kurucusu Taner Öğütoğlu, Dublin'de gerçekleştirdikleri etkinliği, "Türkiye şarapçılığı için tarihi günler" olarak değerlendiriyor. Doğru pazarlama yöntemleri ile şarap ihracatını birkaç yıl içinde rekor düzeyde artırabileceklerini savunan Öğütoğlu, "Anadolu Şarapları projesi geçen yıl temmuz ayında İrlanda-Türk İş Konseyi'nin önerisi ile doğdu. Geçen yıl Türkiye'den İrlanda'ya 1.5 milyon Euro şarap ihracatı yapıldı. Sadece yılbaşında 20 milyon şişe şarabın tüketildiği İrlanda için ise bu miktar çok az. Projede Doluca ve Kavaklıdere gibi iki rakibi bir araya getirdik. İrlanda'nın önde gelen yazar, gurme ve şarap ithalatçılarına tadım yaptırdık. Ernst&Young, Gök Bora firmalarıyla Türkiye'nin İrlanda Büyükelçiliği de katkıda bulundu" diye konuştu.

İHRACAT ARTACAK
İrlandalı şarap ithalatçılarıyla Türk şarap üreticilerinin ön görüşme yaptıkları etkinliğin, önümüzdeki günlerde Anadolu şaraplarının hızlı bir şekilde İrlanda pazarına girmesine katkıda bulunacağına dikkat çeken Öğütoğlu, "Anadolu Şarapları Dünya Tanıtım Projesi"ni şöyle anlattı: "Projemiz ile sektörel çerçevede ülke tanıtımı, kuramsal tanıtım ve marka tanıtımını hedefliyoruz. Anadolu Şarapçılığı konseptinin uluslararası alanda tanıtımı ve orta vadede bilinirliğini yerleştirerek, 'Anadolu Şarapları' markası yaratmayı amaçlıyoruz. Aynı zamanda şarap ihracatını artırmak, şarapçılığa uygun bağcılığı geliştirerek kaliteli tarımı desteklemek, başarılı şaraplarımızı Avrupa kapısındaki ülkemizin tüm dünyadaki elçileri haline getirmek ve ülkemizde çeşitliliği artan kaliteli şarap üretimi ve tüketiminin sosyal hayat kalitesindeki artışa destek olmayı öngörüyoruz." Doluca ve Kavaklıdere'nin öncü rol oynadıkları "Anadolu Şarapları Dünya Tanıtım Projesi" nde, evrensel standartlarda şarap üreten tüm yerli firmalara da kapılar açık tutuluyor. Diğer yerli üreticilerin katılımıyla çığ gibi artan sinerji ile Dublin'de start alan projenin, adım adım taşınacağı diğer dünya başkentlerinde de başarıyla gerçekleşmesi bekleniyor.

Pınar Şengül HABER MERKEZİ

DİĞER GURME HABERLERİ
 Üzüm kabuğunun moda içkisi Grappa
 Bayan Margarita'nın efsane içkisi
 Bağbozumunda şarabın tadı başkadır
 Şarapta misket üzüm farkı
 İster kirazlı ister şeftalili likör zamanı
 Şato alın, şarap üretin
 Ördeğin sosuna meyve aromalı şarap yakışır
 Şarap şaraba baka baka kopyalanıyor
 Şampiyonlara şampanya yakışır
 Türk şaraplarında kalite yükseliyor
 Chaplin'den sinema dersi
 İthal içki stokları alarm verdi
 Kremlin Sarayı'nın şarapları Türkiye'de
 Bir yudum buzlu kahve ferahlatır
 Fabrikasyon nikahlar
 Şarap peynir flörtü
 Zaman akıyor
 21. yüzyılın modern eczanesi
 Kadeh içkinin tadına tat katar
    Cumartesi Yazarlar
    Güncel
    Yaşama Dair
    Sinema
  » Gurme
Sultanlık bekarlıkta değil, mutlulukta
Sultanlık bekarlıkta değil, mutlulukta
İki aile varmış ve her iki ailenin de birer kız çocuğu. Bir gün...
Cep telefonundan fotoğraf makinesi olur mu?
Cep telefonundan fotoğraf makinesi olur mu?
Teknoloji coştu! Artık mutfak rendesine bile MP3 çalar ve dijital...
Kasların gücü yarışıyor
Vücut Geliştirme Türk Milli Takımı'na seçilen Fatma Menemenci ve...
Sanal dedektif tuzağına dikkat!
Son günlerde internet ortamında "sanal dedektifler" kol keziyor.
Bir televizyon filmi havasındaki gerilim
Rahatlıkla izlenen bir film. Ama sonuç olarak düzeyli bir TV yapımından çok...
Tam anlamıyla Maskara bir film
'Maske' 11 yıl sonra geri dönüyor. Yetişkinlere göre değil ama yılın en...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.