kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
  » Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
 

İstanbul'a yeni bir havaalanı gerekli mi?

Uzun bir süredir, Atatürk Havalimanı ihalesiyle konuları gündeme getirip, iyi bir netice alınması için epeyce gayret sarf ettiğim bir esnada, İstanbul'a yeni bir meydan tartışması gündeme geldi. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından gündeme getirilen İstanbul'a üçüncü bir havaalanın yapılacağı yönündeki bilgi ve tartışmaları iyi irdelemek gerekiyor. "Nereye", "ne zaman", "ne maksatla" ve "mevcut hava meydanları ne olacak" gibi sorulara iyi cevap verilmesi icap ediyor.

ÜÇ HAVALİMANI YETMİYOR!
Çünkü, şu an İstanbul'da üç meydan var. Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Uluslararası Havaalanı ve Çorlu Havaalanı. Üçü de verimli kullanılmıyor. Bir defa en verimli kullanılması gereken Atatürk'de dahi polisten, gümrükten, Devlet Hava Meydanları İşletm esi'nden (DHMİ) ve Hava Trafik Kontrolleri'nden kaynaklanan sorunlar söz konusu. Askeri ve sivil meydanın aynı yerde olması sebebiyle meydana gelen problemler de çözülmüş değil. Sabiha Gökçen ise başlı başına sorunlarla dolu bir süreç yaşıyor. Halen daha istenen trafiğe ulaşamadı. DHMİ tarafından iyi bir trafik ayrımı ve koordinasyon sağlanmadığından sıkıntılı günler geçiriyor. Ancak, Sabiha Gökçen'in de verimli hale gelebilmesi için düzeltmesi ve çözmesi gereken işleri bulunuyor.

ÇORLU TAM BİR MUAMMA
Çorlu Havaalanı'na gelince. Bir kenarda tutulan, nasıl istifade edilmesi gerektiği yönünde bir türlü fikir geliştirilmeyen meydan durumunda. Halbuki bu meydan tam manasıyla sivil trafiğe açık hale getirilip, İstanbul'a yönelik uçuşların bir kısmı kaydırılabilir. Üç meydan arasındaki en önemli sorun ise üçünün de birbiriyle ciddi bir ulaşım bağlantısının olmaması. Ayrıca, üçünün de diğer ulaşım sistemleriyle entegrasyonunda sıkıntılar söz konusu.

TRAFİK AYRIŞTIRILMALI
Şimdi tekrar başa dönelim. Atatürk 15,5 yıllığına kiralandı. Süre 2020'de dolacak. Bu zamana kadar İstanbul'a yeni bir meydan projesi geliştirilip, Atatürk'ün tüm trafiğinin 2020'den sonra bu yeni meydana kaydırılması planlanabilir. Yoksa yeni bir meydanın yapılması başlı başına problemlere sebep olabilir. Çorlu ağırlıkla kargo-charter, Sabiha Gökçen charter- kargo, Atatürk de tamamen tarifeli ve iş jetleri için kullanılırsa İstanbul'un hava trafiği rahatlar. 2020'den sonra ise, şehir içinde kaldığı için Atatürk'ün yeri tamamen fuar ve sergi alanı gibi ticari faaliyetlere terk edilebilir ve mevcut pistler de gerek havacılık fuarları ve gerekse iş jetleri için kullanılabilir. Tüm trafiğin de yeni meydandan gerçekleşmesi sağlanabilir. Şimdiden geleceği planlamak önemli. Ama iyi tartmak gerekiyor.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Havada karizmalar çiziliyor   / 14-08-2005
 Havalarla beraber havacılık da ısındı   / 07-08-2005
 Kudo'nun uçağı   / 31-07-2005
 Eski havacılar ne yapar?   / 24-07-2005
 Komedi gibi haberler   / 17-07-2005
 Havada haksız rekabet çeşitlemesi   / 10-07-2005
 Valili, VIP'li havalı limanlar   / 03-07-2005
 Havada önünüze geleni yiyin!   / 26-06-2005
 İstanbul'a yeni bir havaalanı gerekli mi?   / 12-06-2005
 Müzisyene benzer bir halim var mı?   / 05-06-2005
    Aktüel Pazar Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
GÜNTAY ŞİMŞEK
Havalılar ve havacılar
Son bir haftada iki önemli kaza...
TURGAY NOYAN
Onlarda olan şeyleri biz neden...
Merhaba
Merhaba
Her hafta bu sayfada en güncel moda haberlerini, son trendleri,...
Üç milyar dolarlık mücevher İstanbul'da
Üç milyar dolarlık mücevher İstanbul'da
Ham madenin ve işlenmemiş taşın insan yaratıcılığıyla şekillenip ruh...
Hayat çok acı verici ama ayakta kalmayı öğrendim
Yılllarca Zen Budizmi ile ilgilendikten sonra tasavvufa yönelen...
Vicdan-cüzdan ikilemi yaşamayan adam
Değil otomobil, bisiklet kullanmasını bile bilmeyen ve hep arka koltukta oturan...
Yoksulluktan kaçarken özgürlükten oldular
Onlar modern çağın köleleri. Yeni bir yaşam için geldikleri Türkiye'de daha...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.