|
|
Ucuz tanıtım, ucuz tatil
Bu sene turizmde rekor bir gelişme bekleniyor. Fakat, tatil yörelerine gidip, dönenler kaleme sarılıp, 'her şey dahil' modelini eleştiriyorlar. Turizm eğitimi almış, sektöre emek vermiş, bu sistem üzerine epeyce de kafa yormuş birisi olarak, 'her şey dahilin' ülkemize pek fazla bir şey kazandırdığına inanmıyorum. Turizm sektörüne yön verenlerin içinde bulundukları duruma bakarak bir çıkış yolu ihtimali de göremiyorum. Sadece 'her şey dahil' sistemini eleştirmekle de bitmiyor. Türkiye'nin adam gibi pazarlanması için çaba sarf edilmesi, ucuz tanıtım yapılmaması, tur operatörü ve seyahat acenteleri kadar bizim turizmcilerin de organize olmaları gerekiyor. Ekonomik kriz dönemlerinde bazı tesislerinde yabancıların eline geçtiğini düşünürsek, tur operatörü, uçak, otel hepsi yabancının elinde olunca, Türkiye böyle bir turizm aktivitesinden ne kazanabilir. Her geçen gün biraz daha aşağı çekilen ücretlerle birlikte alım gücü daha da zayıf olan turistlerin akın etmesi ancak kelle sayısını artırıyor. Bir dönemin sıkıntılı anlarında keşfedilen bu modelin, terk edilmesi içinde Turizm ve Kültür Bakanlığı'na ve meslek örgütlerine görev düşüyor. Direkt sistemi ortadan kaldırmak yerine, tesislerin değerinde pazarlanması için ortak eylem planları gerekiyor.
|