kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
 
Kim anlar slottan permiden?
'Ağalık' Sezer'in önünde

Kim anlar slottan permiden?

Geçen hafta Atlasjet Hava Yolları'nın İstanbul-Ankara uçuşlarının slotlara takılma tartışması vardı. Paris Airshow'a giderken Atlasjet Genel Müdürü Tuncay Doğaner'le, dönüşte ise Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu Başkanı Candan Karlıtekin'le bu konuları uzun uzun konuştum. Paris'te de bir günümüz bu işlerin en tepesindeki ismi Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'la geçti.
Hürriyet'ten Ali Atıf Bir'in bir Yunan adası seferiyle daldığı havacılık bilginlerinden olmadığımdan, olayı yeni konuma sokup garnitür yazar olarak devreye girmedim. Zaten böyle günleri kollayan, fikri değil zikri takip yapan yeterince meslektaş var. Atlasjet'in slot almadan uçuş yaptığını ve uçuşlarının durdurulacağını ise Airport'un 100. Program gecesinde yani bir hafta önceden zaten biliyordum.
Türkiye'nin bayrak taşıyıcı havayolunun THY olduğu unutuluyor. Çeşitli ülkelerle yapılan ikili hava anlaşmalarında masaya oturan ve sorumluluk üstlenen taraf THY'dir.
Benzeri durum her ülke için geçerlidir. Dolayısıyla slot ayarlamasında THY, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nden ve Devlet Hava Meydanları İşletmesi'nden daha ön planda durması ve hassas olması gerekir.
Konunun buraya sığmayacak kadar kolları var. Slot Koordinasyon Merkezi'nin yeni Sivil Havacılık Yasası sebebiyle Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü' ne geçmesi de tek başına bir şey ifade etmiyor. Slot planlamada kesinlikle THY'nin devrede olması icap eder.
Her önüne gelenin her yere istediği saatte uçmasına dünyanın hiçbir yerinde müsaade etmezler. Tıpkı her isteyenin lisans almadan, cep telefonu operatörü olamadığı gibi.
Atatürk Havalimanı - Ankara hattında ise sadece Atlas değil, uçakların doluluğunu sağlayacak verimli saatlerde slot verilirse her özel havayolu uçmak ister. Böylesine bir ticari değer kime, nasıl ve neden ikram edilmeli? Bir bedeli, şartı olması gerekmez mi?

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Galataport'un değeri nedir?   / 18-06-2005
 Paris'te son tango   / 15-06-2005
 Tekel tüttürmesi   / 13-06-2005
 TAV şaşırttı   / 11-06-2005
 İş kadınlarının güç yarışı   / 08-06-2005
 Dişi TÜSİAD ve MÜSİAD rekabeti   / 06-06-2005
 Neden üzerimize geliyorlar?   / 04-06-2005
 Formula forma girmeye çalışıyor   / 01-06-2005
 Atı alan denizci Ataköy'de   / 30-05-2005
 Petrol akmadan Türk bakmaya başladı   / 28-05-2005
GÜNTAY ŞİMŞEK
Kim anlar slottan permiden?
Geçen hafta Atlasjet...
GAZİ ERÇEL
Yüzde 9-10'un altına inecek reel faiz gerekli ancak...
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Bonolar da 2006'dan itibaren müşteri bazında...
2 günde 6 bebek öldü
Edirne Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi'nde son 2 günde 6...
İstanbul'da kader maçı
İstanbul'da yaşayan Afrikalı mülteciler geleceği yeşil sahalarda...
Gurur veren değişim
Gurur veren değişim
SABAH gazetesinin, TEMA Vakfı ile ortaklaşa yürüttüğü 'Bir SABAH Çok...
ÖSS puanını kolay hesaplamanın yolu
ÖSS puanını kolay hesaplamanın yolu
1 Milyon 730 bin 850 adayın umudunu bağladığı ÖSS, dün tüm il ve bazı...
IMKB
E: 26.529 D:% -0,19
DOLAR
S: 1,361 D:% -0,548
EURO
S: 1,656 D:% 0,091
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu