İstanbul marka olma yolunda
İstanbul'u, Eyfel Kulesi'yle tanınan Paris gibi bir marka haline getirmek isteyen 'Yer Markalaştırma' uzmanı Malcolm Allan: "Boğaz Köprüsü şehrin geçmiş ve geleceği arasındaki bağı ifade ediyor. Bu yüzden köprü, İstanbul'un simgesi olmalı".
Gerek kimlikleri, gerekse simgeleriyle birer marka olan New York, Londra ve Paris gibi şehirlerden sonra, İstanbul da markalaşma yolunda. İki yıldan bu yana 'Yer Markalaştırma' uzmanı olarak çalışan Malcolm Allan, "İstanbul bir köprü olarak nitelendirilebilir. Dolayısıyla, İstanbul'un markalaşması sürecinde yola Boğaz Köprüsü'nden çıkılabilir" diyor.
DEĞER VE GÜVEN SAĞLIYOR Türkiye'deki partneri Markavizyon'la birlikte İstanbul üzerine bir çalışma yapmaya hazırlanan Allan, şehirlerin kendi kendilerine marka olamayacağını, bu yönde ciddi çalışmalar yapılması gerektiğini belirtiyor. Markalaşmanın, bir şehir için 'canlılık ve doluluk' demek olduğunun altını çizen Allan, markalaşma sürecinde o şehirde yaşayan insanların da önemli bir rol oynadığını söylüyor. Sadece eski bir yapıyı korumanın marka olmak için yeterli olmadığını belirten uzman; asıl hedefin, İstanbul dendiğinde insanların aklında yer edecek bir imaj yaratmak olduğuna dikkat çekiyor: "İnsanlar İstanbul'a geldiğinde onlara bu şehir ne sunacak, bunu akıllarına kazımak lazım. Mesela Amerikalı mühendislere Bombay dediğinizde, akıllarına hemen bilgisayar yazılımı geliyor. İşte İstanbul da böyle bir imaj yakalamalı." Allan'a göre, markalaşmanın şehirlere sağladığı en büyük avantaj, değer ve güven. Fakat ünlü uzman bir şehri markalaştırmanın, bir ürünü markalaştırmaktan çok daha karmaşık bir iş olduğunu belirtiyor: "Şehrin sahip olduğu her öğeyi tek bir kare içinde sunmak zorundasınız. Mimarisi, yolları ve geçmişi gibi her türlü ayrıntı için en doğru kararları vermek gerekiyor."
KENTİN SİMGESİ BOĞAZ KÖPRÜSÜ Çalışmalar için yola Boğaz Köprüsü'nden başlanabileceğini söyleyen Allan, "İstanbul'a bir köprü olarak bakılabilir. İki kıta arasında, geçmişle bugün arasında, Doğu'yla Batı arasında bir köprü" diyor. İstanbul'daki çalışmalar için İstanbul Valisi ve Büyükşehir Belediyesi ile görüşmeler yapacak olan Allan, "Eğer olumlu cevap alırsak öncelikle bir hedef koymalıyız. Şu an insanların aklına İstanbul dendiğinde ya hiçbir şey gelmiyor ya da birçok şey geliyor. İşte bunu çözmeliyiz. Marka ile ilgili bir karmaşa var" diyor.
ÖYKÜ YAZICIOĞLU / HABER MERKEZİ
|