kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
İletişim made in Korea...
Fanta, kazanmak için risk alıyor
'Buluşçuluk' cesaret ister
Eti sebat ederse bu iş olur
Yalın olan yılan hikayesine dönmez

Fanta, kazanmak için risk alıyor

Türkiye'de gün geçtikçe büyük oyuncu sayısı artan gazlı içecek sektörüne adını kazıyan eden Fanta, ağabeyi Coca Cola'dan aşağı kalmamak için atağa kalkmış gibi. Gerçi Fanta bu atağı son 5 yıldır havaların ısınmasıyla birlikte yapıyor ama bu sefer ki her babayiğidin harcı değil. Fanta deyince akla ilk gelen unsurlardan biri tabii ki şişenin tasarımı. İşte o şişe yepyeni bir kimliğe kavuşturulmuş. Alışılmış biçimle oynamak çok risklidir. İnsanlar alışkanlıklarını zor terk ederler. Amerikalılar "No risk, no win!" (Risk olmadan kazanım olmaz) derler. Fanta bence çok akıllı bir adım atmış. Öte yandan "Türk gibi başla İsviçreli gibi bitir",
sözünü de unutmamak gerek. Fanta bu cesaretli adımı uzun süreli iletişim uygulamaları ile sağlamlaştırırsa, onu kimseler tutamaz.
Yeni şişe bana biraz tombul geldi ancak özellikle billboard'lardaki kabartmalara bayıldım. Genelde stratejisini popüler şarkıcı veya gruplarla işbirliği üzerine kuran Fanta bu sene de bundan vazgeçmeyerek Athena ile çalışmaya başlamış. Bir aferin de bu ortaklığa.
Gençlik markasıyım diyorsan o kitle üzerinde etkili olmayı başarmış ender gruplardan biri olan Athena ile çalışmak doğru bir tercih. Athena gerek enerjisiyle gerekse de kendine özgü hareketleriyle Fanta'yı hedeflediği noktaya taşıyabilir, hedef kitlesiyle buluşturabilir. Ancak ünlü isimlerle mevsimlik çalışıp her sene bir star öğüten Fanta'nın 2005 modası da Athena olursa bu işbirliği ve ona harcanan paralar çöp olur gider. Yap Athena ile 35 yıllık anlaşma, sürekliliği ihmal etme; o zaman sadece biz değil herkes şapka çıkartsın.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Doğurmak zor işmiş   / 10-04-2005
 Hoş geldin Effie   / 03-04-2005
 Algılamalar gerçektir...   / 27-03-2005
 İletişim kirliliğinden nasıl çıkılır?   / 20-03-2005
 İsviçreliler haklı olarak ölür...   / 13-03-2005
 Ver yârini ellere...   / 06-03-2005
 İletişim parayla değil bilgiyle yapılır   / 27-02-2005
 Arçelik'in sırtı yere gelmez   / 20-02-2005
 Turizm ve Kültür Bakanı'na açık mektup   / 13-02-2005
 Şaşmadan yaşamak zor   / 06-02-2005
ALİ SAYDAM
İletişim made in Korea...
İletişimin böylesine, bütünsel...
'Evlatlarım olmadan asla' dedi
Sevda Apanlar alkolik eşinden çok çekti. Altıncı kattan atılıp sakat...
Gürbulak'tan umut akıyor
Gürbulak Kapıkule'den sonra Türkiye'nin en büyük ikinci kapısı. Orta...
Yunan Harp Okulu'nda Türk Bayrağı'na hakaret
Yunan Harp Okulu'nda Türk Bayrağı'na hakaret
Yunan Harp Okulu'nun davetlisi olarak Atina'ya giden Türk askeri...
Denktaş'tan sonra Papadopolos kaygısı
Denktaş'tan sonra Papadopolos kaygısı
KKTC'de Denktaş döneminin sona ermesine karşılık Papadopulos'un...
IMKB
E: 23.853 D:% -2,81
DOLAR
S: 1,371 D:% 0,440
EURO
S: 1,766 D:% 1,030
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu