|
|
|
|
|
|
'Annem ve Melih her şeyi adabıyla yaşadı'
Melih Kibar'ın ölümünden sonra herkes, yıllar önce Çiğdem Talu ile aralarındaki ilişkiyi sorguladı. "Neler yaşadılar? Aşklarını neden gizlediler?.." Bu soruları, Çiğdem Talu'nın kızı Zeynep Talu cevapladı.
Anneniz Çiğdem Talu'nun ardından siz de söz yazmaya başladınız. Sanat biraz genetik galiba...
Bunun genetik bir tarafı olduğu kesin. Ama insanın sanatçı tarafını ortaya çıkaracak bir şey lazım. Benim için o Melih Kibar'dı...
Melih Kibar sizi nasıl keşfetti?
Altı yaşında klasik piyano eğitimi almaya başladım. Annem öldükten sonra da piyano çalmaya devam ettim. Melih 1984'de bir beste yaptı ve "Al bunu, söz yaz" diyerek kaseti elime tutuşturdu. Fakat yazdıklarımı beğenmeyip, bir kez daha denememi istedi. Hırslandım ve on gün yazmak için uğraştım. Neden Sanki Neden"i yazdım ve Nilüfer söyledi.
Annenizin hayatında Melih Kibar'ın önemli yeri vardı. Peki müzik hayatınızda sizin Melih Kibar'ınız kim?
Garo Mafyan... Melih beni bu işe soktu. Sonra hayatıma Garo Mafyan girdi. "Seni profesyonel söz yazarı yapacağım. Çünkü sende o ışık var" dedi. Garo Mafyan bana inandıktan sonra kendime inandım.
Sizin de Melih Kibar'la ortak çalışmalarınız oldu. Acaba annenizin boşluğunu sizinle mi doldurmak istedi?
O boşluğu hep birileriyle doldurmak istedi. Ama hiç kimseyle dolduramadı. Benimle bile... Onlar bir bütündü.
Melih Kibar, annenizin ölümünden sonra müzik hayatında istediği performansı yakalayamadı. Neden?..
Çünkü büyü bozuldu. Erol Evgin, Çiğdem Talu ve Melih Kibar... Çiğdem Talu gidince Erol Evgin de kendini çekti. Annem o ekibin toparlayıcısıydı; Melih'in bütün zorluklarını idare ederdi. Onun ölümüyle birlikte Erol ve Melih bir köşeye çekildi. Eğer Melih'i birileri motive etseydi, o yine çalışırdı.
Melih Kibar annenize karşı hissettiklerini size nasıl itiraf etti?
Bir buçuk yıl önce telefonum çaldı. Arayan Melih'di. Bana "Can Dündar yanımda, seninle konuşmak istiyor" dedi ve telefonu verdi. Dündar, "Yüzyılın Aşkları adında bir program yapıyorum. İzin verirseniz bu aşkı da işlemek istiyorum" dedi. Ben gayri ihtiyari "Hangi aşkı" diyesorunca, "Çiğdem ve Melih'in aşkı" cevabını verdi. Ben de kabul ettim. Çünkü bir buçuk yıl evveline kadar kimse uluorta konuşmuyordu. Zaten Melih bana söyleyemediği için telefonu Can Dündar'a verdi.
Onların aşkını izlerken ne hissetiniz?
Melih'e hiçbir şey sormadım. Annemin televizyon görüntülerini izleyince, çok duygulandık. 'İçimdeki Fırtına'yı okuduğu bölümde Melih ile ikimiz komaya girdik; saatlerce ağladık. O programda öyle güzel anlatıldı ki... Onların yaşadığı aşk değildi. Onlar birbirlerinin ruh eşiydi. Annem Melih'in nikâh şahitliğini bile yaptı. Melih'in mutluluğu onu da mutlu etti.
HASTALIĞINI SAKLADI
Annenizin ölümünden sonra bu platonik aşkla ilgili olarak "Her şeyi baştan sona adabıyla yaşadılar" demişsiniz. Bu ilişki bu kadar kapalı yaşanmak zorunda mıydı?
Onlar aşklarını ortalıkta yaşasaydı, rahatsız olurlardı. 'Aşk gizli yaşanmalı' demek istemiyorum. Onların aşkının çerçevesi vardı. Annem öldükten sonra Melih hep, anneme karşı sevgisinin onun tarafından yeterince anlaşılıp anlaşılmadığını sorguladı. Ben ona "Sözlerle anlatılmaz, senin yaptığın bestelerle bunu hissediyordu" diyordum.
Büyük aşkın kahramanlarının sonu da aynı oldu. Yani ikisi de kansere yenik düştü... Buna ne diyeceksiniz?
Onlar öbür dünyada buluştu. Melih ile benim en büyük korkumuz kanser olmaktı. Melih, annem gibi kanser olup, aynı devreleri geçirip Bebek Camisi'nden cenazesi kaldırılınca zamanı ve mekânı şaşırdım; annemin cenazesinde miyim yoksa Melih'in mi, karıştırdım. Çünkü insanlar aynı; yine Erol Evgin, İzzet Öz... Nükhet Duru'ya sarıldım. "23 sene evvel de buradaydık" dedim. Melih kanser olduğunu herkesten sakladı. Kimseye söylememizi istemedi, hepimize yeminler ettirdi. Melih on gün öncesine kadar gayet iyiydi. Bunu atlatacağına inanıyordum. Ama hastaneye yattığı gün, atlatamayacağını anladım. Melih hastalıktan çekmemek için karar verdi ve gitti.
Bu yüzyılın aşkını anlatacak bir şarkı yazmayı düşünüyor musunuz?
Boynumun borcu oldu.
GÜLŞEN YÜKSEL
|
|
|
|
|
|
|
|
|