Pazarlama ve PR
İletişimi yönetmek için sadece medya ilişkileri, etkinlik yönetimi, kurum içi iletişim veya kriz iletişiminin yeterli olmadığını herhalde herkes biliyor. Şirketlerin iletişim bütçelerinde önemli yer tutan pazarlama yönelimli halkla ilişkiler (marketing PR) araçları da farklılaşma için rengarenk örneklerle karşımıza çıkıyor. Literatürde 32 tane marketing PR aracı var ama maharet bunlarla yenilikçi olabilmek. Bunlardan birkaçını hatırlayacaksınız: Bir DeSen Tasarla (Taç), 'i-CAN' film ve müzik yarışması (Bilkom), 'Kahve Keyfine Davet' (Starbucks Coffee), 'Yeni Bir Fikrim Var' yenilikçi teknoloji ve endüstriyel tasarım yarışması (Arçelik), Sterimar resim yarışması (Glaxo Smith Kline). Şimdilerde bir yenisi daha ekleniyor. Endüstri Tasarımcıları Derneği'nin desteği ile Bosch oyun ve oyuncak temalı bir tasarım yarışması düzenliyor. 'İçindeki Çocuğu Uyandır' yarışmasının ödülü Milano'da bulunan Domus Academy'de eğitim.
|