kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
  » Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Daralan pazarda öne çıkmanın 7 altın kuralı
Yeni CEO hedeflerini anlatmalı
Markalar arası ufuk turu

Yeni CEO hedeflerini anlatmalı

2004'ün ihracat şampiyonu Toyota Türkiye'de, aralık ayının ikinci yarısında genel müdür değişti. Sessiz sedasız yapılan bu değişim basına da fazla yansımadı. Ne Türkiye'de 4 yıllık görev süresi boyunca 400 milyon Euro'luk yatırımı yönetmiş ve istihdamı 4 kat artırmış olan eski Genel Müdür Koji Kobayashi ayrılırken geçmişin bir muhasebesini yaptı; ne de yeni Genel Müdür ve CEO Kazuhiro Kobayashi kendi dönemiyle ilgili planlarından, gelecek tasarımından söz etti. Halefle selefin akrabalık ilişkileri yokmuş. Japon tarzı iletişim böyle midir, bilemem. Algılama Yönetimi'nin özü milli esaslara dayalıdır, doğru. Ama işin tekniği evrenseldir. Yani bir kurumun CEO'su o kurumun ürettiği bütün markalara 'itibar katma değeri' getirir veya götürür. Bu etkinin Avrupa'da yüzde 48 olduğu ölçümlenmiş. Bu işi Türkiye'de en iyi yapanlardan biri Ford'un Genel Müdürü ve OSD Başkanı Turgay Durak'tır. Pazarlama ve satış stratejilerini gayet iyi yöneten Toyota'cılar, CEO'larına bir dosya hazırlamalılar. Dosyanın içine de Sabancı'nın, Bosch'un, Tofaş'ın, Arçelik'in CEO'larının değişiminin medyada hangi genişlikte ve hangi içerikle yer aldığını gösteren kupürler koymalılar. Bir de belki Burson & Marsteller'in 2004 başında yayınladığı 'CEO'nun itibara etkisi' araştırmasını eklesinler. Belki Japon dostumuzu ikna ederler. Çünkü Toyota meraklıları bu sahiplenme ve iletişimi hak ediyor...

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Bu yılın güzellik kraliçeleri belli oldu: Skoda sürpriz yaptı!   / 29-12-2004
 "Helal olsun" Bridgestone'a   / 22-12-2004
 Citroen fırsatı kaçırmamalı   / 08-12-2004
 Bu işler şovla oluyormuş   / 24-11-2004
 Beş yıl garantiyle bir adım öne geçtiler   / 10-11-2004
 Helal olsun size, helal olsun!   / 03-11-2004
 'İki sanatçı arasında ne fark var' demeyin...   / 27-10-2004
 Bu reklam, yoksa bir Yavuz Bingöl klibi mi?   / 20-10-2004
 'Houston, bir problemimiz var'   / 13-10-2004
 İçinden insan geçen otomobil gazetesi   / 06-10-2004
  » Otomobil Yazarları
    Otomobil Dünyası
    Oto Finans
ALİ SAYDAM
Daralan pazarda öne çıkmanın 7 altın...
Korku kenti İstanbul
Korku kenti İstanbul
Mahalle ortasında gaspçıların şişle göz çıkardığı, kapkaççıların her...
İşkenceciyi sesinden tanıyıp ele verdiler
İşkenceciyi sesinden tanıyıp ele verdiler
Kamuoyuna 'Kesik Bacak' cinayeti olarak yansıyan olayın ardından...
Yeniden masaya dönün
Dışişleri Bakanı Gül'ün Ortadoğu gezisinde dünkü durağı Filistin'di.
Yine çocuk kurban
İsrailli askerler, önceki gün Gazze'nin 5 km kuzeyindeki Beyt...
Derviş 3. yolu açıkladı: Adayım Zülfü Bey
Baykal ve Sarıgül dışında, 'üçüncü yol' arayışı başladı. Hareketin temelini...
Genel başkanlık yarışı çok ayıp, büyük haksızlık
CHP Genel Başkanı Deniz Baykal, Yüksek Disiplin Kurulu'na rüşvet...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.