kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
  » Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Bu işler şovla oluyormuş
Her şeye rağmen Hyundai doğru yolda!
Çevreci kimliğin ispatı
Bu hafta göze çarpan basın ilanları

Her şeye rağmen Hyundai doğru yolda!

Ben kendisini ister duygusal isterse maddi alanda farklılaştırabilen reklamları her zaman başarılı bulmuşumdur. Hyundai'nin 5 yıl garanti veren reklamının da o açıdan doğru bulduğumu ifade etmiştim. Bu sayfanın dikkatli ve sadık okurlarından Mesut N. Bıyık Bey benimle hem fikir değil. Şöyle yazmış: "Yazınızda Hyundai'nin 5 yıl garanti vermekle büyük bir bomba patlattığını ifade etmişsiniz. Doğrudur; hedef kitleyi damarından yakalamanın en iyi adımlarından birini attılar. Zira Hyundai'nin kalitesi konusunda tüketicinin kafası biraz karışıktı. Bu çıkış yaraya merhem olabilir. Ancak sizin burada gözden kaçırdığınız bir şey olmalı. Türkiye'de mekanik garantiler genellikle 2 yıldır; 3 yıl garanti veren markalar da var. Fakat gerek 2 yıl, gerekse 3 yıl garanti veren her markanın bu ifadelerinin yanında bir de 100.000 km sınırı yer alır. Bu da gözlerden kaçıyor... Asıl büyük hizmetin Mercedes-Benz tarafından sunulduğunu fark edememiş olmalısınız. Mercedes, bir modeli için 2 yıl boyunca ücretsiz bakım garantisi de veriyor; hem de fiyatını 40 milyarlarda sattığı en uygun fiyatlı modeline. Her 10 bin km'de (bazı araçlarda bu aralık daha uzun olabilir) 100 ile 500 milyon TL (kimi zaman daha da yüksek) masrafı 2 yıl boyunca istemiyor Mercedes. Tüketici için asıl gerekli olan budur. Çünkü bakım ücretleri garanti kapsamının dışındadır. Siz de haklı olarak bunun duyurulmamış olmasını eleştirebilirsiniz. Haklısınız, Mercedes bunu duyuramamışsa bu da onun iletişim zaafıdır." İletişimde ilk yumruğu vuran, doğru konuşan, sürekliliği koruyan, algıyı yönetebilen kazanır sevgili Mesut kardeşim. Çarpıca bir örnek: Türkiye'deki pek çok perakende zinciri, tüketicinin haklarına saygılıdır. Bugün tüketici hakları denince aklınıza hangi süpermarket zinciri geliyor? Tansaş değil mi? Neden?...

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Beş yıl garantiyle bir adım öne geçtiler   / 10-11-2004
 Helal olsun size, helal olsun!   / 03-11-2004
 'İki sanatçı arasında ne fark var' demeyin...   / 27-10-2004
 Bu reklam, yoksa bir Yavuz Bingöl klibi mi?   / 20-10-2004
 'Houston, bir problemimiz var'   / 13-10-2004
 İçinden insan geçen otomobil gazetesi   / 06-10-2004
 Yaşasın Emilie geliyor   / 29-09-2004
 Dolmabahçe'de Fransız gecesi   / 22-09-2004
 Helal olsun size helal olsun!   / 15-09-2004
 Origami ile gelen memnuniyet   / 08-09-2004
  » Otomobil Yazarları
    Otomobil Dünyası
    Oto Finans
METE TANSU
Uluslararası ilk sınavdan yüzümüzün akıyla çıktık...
ALİ SAYDAM
Bu işler şovla oluyormuş
Bütün...
'Güzelliğimin kurbanı oldum'
'Güzelliğimin kurbanı oldum'
Karadeniz Ereğli'de dayak skandalının merkezindeki Gülay Yaman'a göre...
'Evleneceğim vekalet verin'
'Evleneceğim vekalet verin'
Sevgilisiyle beraber 17 gün önce kayıplara karışan Zeynep Ayvalık'ta...
Tarih pazarlığı
Şiiler'in güç kazanmasından endişe eden Kürt ve Sünni siyasiler, 30...
Gölge lider Sistani
Irak'ta nüfusun yüzde 60'ını oluşturan Şiiler'in ruhani lideri...
ABD'ye öfke İstanbul'da meydanları doldurdu
Saadet Partisi ve bazı sivil toplum örgütlerinin organize ettiği mitinge 20 bin...
Baykal: CHP düşmeyen son kale
CHP Gençlik Kolları Kurultayı'nda konuşan Baykal, büyük...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.