kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
  » Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Vatandaş aracına uyumlu yakıtı artık bize sormuyor
Vatandaş aracına uyumlu yakıtı artık bize sormuyor
Benzinin adı Tarkan oluverdi
Bulgaristan'da 7 Opet bayii hizmete girdi

Türkler yakıtını tanıyor

Opet Genel Müdürü Yavuz Erkut, Türk tüketicisinin bilinçlendiğini belirterek, "Yeni dizel ürünümüzün ne kadar kükürt oranı içerdiğini bile artık biliyorlar" dedi.


Vatandaş aracına uyumlu yakıtı artık bize sormuyor

Opet Genel Müdürü Erkut, tüketicilerin artık bilinçlendiğini belirterek "Ultra Euro Diesel'in içerdiği kükürt oranını bile istasyona gelip sordular" diyor p.

Avrupa Birliği (AB) yolunda Türkiye'de otomotivin yanı sıra akaryakıt sektöründe de büyük değişimler yaşanıyor. Yaklaşık bir yıldır ülkemize AB standartlarına uygun dizel ve performansı artıran yakıtlar ithal ediliyor. Önümüzdeki yıl enerji piyasasının liberalleşecek olması sektöre yeni şirketlerin, yeni markaların girmesine neden oldu. Yurtdışındaki yenilikleri Türkiye'ye getiren Opet de son dönemde atağa kalkan şirketlerden biri. Hedefleri de büyük. Opet Genel Müdürü Yavuz Erkut, 2007 yılında pazarda ikinciliğe, 2012'de ise birinciliğe yükselmek istediklerini söyledi. Bu planlar doğrultusunda Opet, her yıl 60- 70 milyon dolarlık istasyon yatırımı gerçekleştirecek. Tabii yeni ürünler de cabası... Opet son olarak Euro 4 normlarını karşılayan Ultra Euro Diesel'i satışa sundu. Ürün 350 ppm kükürt içeren Euro Diesel'e göre 7 kat daha az kükürt oranı içeriyor. Yavuz Erkut, yeni yakıt türleri konusunda tüketicilerin de bilinçlendiğini belirterek, "Ultra Euro Diesel ile ilgili olarak tüketicilerimizin, bizim kampanyada pek kullanmadığımız "50 ppm" kükürt kullanımına ilişkin sorular sorduklarını öğrendik. Bu örnek gösteriyor ki, Türk tüketicisi gelişmeleri ve ürünleri yakından izliyor" dedi. Yavuz Erkut'la Opet'i ve sektördeki son gelişmeleri konuştuk...

Pazara girdikten sonra ilkleri başardınız. Son olarak yeni ürününüz Ultra Euro Diesel pazara girdi. Bundan sonraki yenilikler ne olacak ve yeni ürünle beklentileriniz nedir?
Bu yılın mart ayında FullForce 98 oktan kurşunsuz benzini piyasaya sunduk. Eylül ayında da maksimum 50 ppm kükürt içeren FullForce Ultra Euro Diesel'i tüketicilerimizle tanıştırdık. Bu, 2004 yılında Türkiye'nin ürün gamında olabilecek seçenekler için son noktadır diye düşünüyorum. Çünkü, 1 Ocak 2005'te Avrupa'nın standart olarak kullanacağı Ultra Euro Diesel, halen satılmakta olan 350 ppm Eurodiesel'lere göre 7 kat daha az kükürt içeriyor. Ultra Euro Diesel'in özelliklerinden bahsedersek... Yeni teknoloji ile üretilen Euro 4 normuna uygun araçlar için en fazla 50 ppm kükürtlü motorin kullanımını öneriliyor. Dolayısıyla Euro 4 normuna uygun araçlar üstün kaliteli Ultra Euro Diesel yakıtını Opet istasyonlarında bulabilecek. Ultra Euro Diesel'in bir başka önemli özelliği ise, soğuk filtre tıkanma noktası değerinin (CFPP) daha düşük olması. TSE standartına göre motorinin CFPP (soğuk filtre tıkanma noktası) değeri -10 derece iken, OPET Ultra Euro Diesel'in CFPP değeri 20 derece'dir. Öte yandan, 50 ppm kükürtlü Ultra Eurodiesel yüksek kalitesi nedeniyle Akdeniz piyasasının en pahalı ürünüdür. Ancak Opet olarak bu fiyat farkını pompa fiyatlarına yansıtmayacağız ve istasyonlarımızda 350 ppm kükürtlü Euro Diesel fiyatından satacağız.

* Türk halkı otomobili için hangi yakıtı kullanması gerektiği bilincine ulaştı mı? Sizin tüketici gözlemleriniz nedir? Son zamanlarda tüketicinin oldukça bilinçlendiğini görüyoruz. Örnek vermek gerekirse; piyasaya sunduğumuz Ultra Euro Diesel ile ilgili olarak tüketicilerimizin, bizim kampanyada pek kullanmadığımız "50 ppm" kükürt kullanımına ilişkin sorular sorduklarını öğrendik. Bu örnek gösteriyor ki, Türk tüketicisi gelişmeleri ve ürünleri yakından izliyor, kullanmanın yanı sıra özellikleri hakkında da bilgi ediniyor.

* İstasyon sayınız kaça ulaştı? Hedefiniz nedir? 10 yıllık planda pazar liderliğini hedefliyorsunuz. Bunun için stratejiniz ne olacak? Bugün 524 Opet ve 639 Sunpet istasyonuna sahibiz. Her yıl bir yandan yeni istasyonlar açarken diğer taraftan standardımıza uygun olmayan istasyonları sistem dışına çıkartıyoruz. Bu doğrultudaki hedefimiz ise; 2007 yılında pazar ikinciliği 2012'de pazar liderliğidir. Bu hedefimizi yakalamak için her yıl yaklaşık 60-70 milyon dolarlık istasyon yatırımı gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Aynı zamanda, istasyon yatırımlarımızın yanında lojistik yatırımlarımızı da sürdürüyoruz.

* 2005'te akayakıt sektörü liberalleşiyor. Bundan sonra rekabet daha da artacak? Yeni dönem neler getirecek? Ve sizin beklentileriniz nedir? Petrol Piyasası Kanunu 2003 yılında yayınlandı. 2004 Aralık ayında ise yürürlüğe giriyor. Bugüne kadar doğrudan düzenlenmesi olmayan sektörde, Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu (EPDK) ve Kanun ile daha düzenli ve serbest piyasa şartlarına uygun faaliyet gerçekleştirmemiz mümkün olacak. Ancak, sektörümüzün daha önce de yaşadığı sıkıntılardan belki de en önemlisi olan denetleme ve yaptırımların, bugün de yeterli olmaması kaygısını taşıyoruz. Çıkarılması kadar uygulamasının da çok önemli olduğu kanunun, doğru şekilde uygulanması, özellikle sektörümüzde yoğun yaşanan haksız rekabetin önüne geçebilir.

* Akaryakıt sektörünün en büyük sorunu kaçak akaryakıt. Bu sorun nasıl çözülecek? Sektörümüzün uzun yıllardan bu yana süre gelen bir sorunudur kaçak akaryakıt konusu. Özellikle kontrollerin terminallerde ve depolarda yoğunlaşması ve sınır kapılarındaki kontroller doğru yapıldığı takdirde, kaçak akaryakıt satışı büyük ölçüde azaltılabilir. Yeni Petrol Piyasası Kanunu'nda da menşei belli olmayan ürünler tespit edildiğinde, doğrudan lisans iptali söz konusu. Dolayısıyla, cezaların ağırlaşması kaçak akaryakıtı önleyici bir tedbir olacak.

* Opet, motorsporlarına yeni sponsorluklar olacak mı? 5 yıldır devam eden Opet Drag yarışları sponsorluğumuz mevcut. Bunun dışında, bulunduğumuz sektör nedeniyle diğer motor sporlarına da yakın duruyoruz. 2004 yılında Ford Rallye Takımı'nın ana sponsoru olduk. 2005 için de projelerimizi gözden geçiriyoruz.
DİĞER OTO FİNANS HABERLERİ
 ÖTV zammı vatandaşa 2 milyar liraya patladı
 Devrim'le 43 yıl sonra yeniden
 Seat Altea ödülleri beşledi
 Kia servis günlerinde yüzde 15 indirim var
 Mercedes'te sağlıklı beslenme programı
 Toyota'da 2.5 milyarlık Bayram indirimi
 Türk halkı navigasyon sistemiyle tanışacak
 Eğitim vermedikten sonra cezalar 5 kat artsa ne olur
 Enduro yarışında gözden kaçanlar
 Daihatsu'ya çevre performans ödülü
 Hyundai'de garanti 5 yıla uzatıldı
 Opel ve İş Bankası'ndan 2.5 milyarlık faiz desteği
 Yeni Prado artık daha ekonomik
 Şeritleri kaçardığınız zaman sizi uyaracak
 Test sürüşü yap Honda kazan
 Mitsubishi Colt 23.9 milyar lira
 Aile boyu Megane yollara çıktı
 Bütçesi yetmeyenler için alternatif olduk
 Opet'e sosyal sorumluluk ödülü ı
    Otomobil Yazarları
    Otomobil Dünyası
  » Oto Finans
ALİ SAYDAM
Beş yıl garantiyle bir adım öne...
Sizce ben seksi miyim?
Sizce ben seksi miyim?
Bu soru hemen her ülkede dünyanın en seksi kadını seçilen Angelina...
Parmaklık ardı bayram
Parmaklık ardı bayram
Paşakapısı Cezaevi bayram telaşını en çok kantin kapısında yaşadı.
Felluce'de açlıktan un yiyorlar
Altı gündür kuşatma altındalar. Elektrikler kesik. Gıda, su ve ilaç...
Filistin yönetimi 'hazine avında'
Yeni Filistin yönetimi, ölen liderleri Arafat'ın gelen yardım...
Önce AB, sonra Ruhban Okulu ve Ermenistan
Başbakan Tayyip Erdoğan, Türkiye'nin AB konusunda ödevini yaptığını belirterek,...
CHP'nin rüşvet raporu
SABAH, Şişli Belediye Başkanı Sarıgül'ün ihracının istenmesine yol açan CHP...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.