kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
  » Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
İşte dizilerin arka planı
Dizisi olmayana kız vermiyorlar
60'lı yılların Yeşilçam'ı gibi
İşte dizilerin arka planı

İşte dizilerin arka planı

HER YAPTIĞI TUTANLAR

YÖNETMENLER: İkinci Bahar ve İstanbul Şahidimdir'i yöneten Türkan Derya, yakın zamana kadar Kurtlar Vadisi ve Ekmek Teknesi'ni yöneten Osman Sınav, Bir İstanbul Masalı'nı yöneten Ömür Atay, Asmalı Konak ve Çemberimde Gül Oya'nın yönetmeni Çağan Irmak.

SENARİSTLER: Melekler Adası, Sahra, Şeytan Sofrası, Marziye, Kara Melek gibi dizilerin senaristi Nuran Devres, Asmalı Konak, Haziran Gecesi gibi rekor kıran dizilerin yazarı Mahinur Ergun, Zerda, Bir İstanbul Masalı gibi dizilerin yazarı Gaye Boralıoğlu, Ekmek Teknesi, Kurtlar Vadisi gibi dizilerden tanıdığımız Raci Şaşmaz.

YAPIMCILAR: Melekler Adası, Serseri, Marziye, Kırık Ayna, Yılan Hikayesi, Kınalı Kar gibi çok izlenen dizilerin yapımcısı Osman Yağmurdereli, Berivan, Haziran Gecesi'nin yapımcısı Faruk Turgut, Zerda, Bir İstanbul Masalı ve Aliye'nin yapımcısı Erol Avcı, Çemberimde Gül Oya gibi dizilerin yapımcısı Şükrü Avşar, son dönemin yaptığı her işi tutturan gözde yapımcıları oldular.


BÜTÇE NASIL OLUŞUR?

OYUNCU GİDERİ: Bütçenin üçte birini başrol oyuncusu, ikinci başrol, yardımcı oyuncu, ikinci yardımcı oyuncu, yan roller ve figüranlar şeklindeki sıralamada paylaşıyorlar. Dizilerden en yüksek ücreti Haziran Gecesi'nin hikayesi de kendisine ait olan Özcan Deniz alıyor. 37 milyar bölüm başına ücret alan Deniz'i 30 milyar lira ile Ece Uslu takip ediyor. Son dönemlerin gözde ismi Ata Demirer ise bölüm başına 22 milyar kazanıyor. Küçük rolleri canlandıran figüranların ücreti ise bölüm başına 300 ile 500 milyon arasında.

KAMERA ARKASI: Kamera arkası harcamasını sırasıyla senarist, yönetmen, görüntü yönetmeni, yardımcı yönetmen, prodüktör, genel koordinatör, ışık şefi, set amiri, asistanlar ve set çalışanları şeklindeki sıralanan çalışanlar paylaşıyor. 100 milyar bütçeli filmde senarist 5 milyar, yönetmen 4 milyar, görüntü yönetmeni 3 milyar alıyor.

PRODÜKSİYON: Bu kalemi, Yapımcının kârı, çekimin yapıldığı mekan kirası, ulaşım, yemek, kostüm gibi giderler oluşturuyor.
DİĞER GÜNDEM HABERLERİ
 'İç göç arttı Alanya'da suç katlandı'
 Kaplan, Çakıcı'ya komşu gitti
 Midyat'ta 'teröre lanet' yürüyüşü
 Bombayı oyuncak pandaya gizlediler
 İki Türk daha kaçırıldı
 BİLD SABAH'ı manşet yaptı
 Rehinelerin hasreti bitti
MEHMET BARLAS
Yurtta demokrasi, partide oligarşi mi?
İki gün önce CHP...
NEBİL ÖZGENTÜRK
Oyuncak deyip geçmeyin!
Derler ki... Çocukluğumuzda...
HINCAL ULUÇ
Her golümüz ofsayt.. Her golümüz..
Umur Talu cuma günü...
Saddam'ı bitiren adam İstanbul'da!
İngiltere ve ABD, bir araştırmacının raporunu almış, değişiklik yapıp...
Veto olmayacak ama...
Rum Dışişleri Bakanı Yakovu, "Türkiye'nin AB'den tarih almasını veto...
Bekle ge-lyon: 1-0
Bekle ge-lyon: 1-0
Milliler yorgunmuş; Alex yokmuş; Antep en zor deplasmanmış; hepsi...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.