|
|
|
|
Petek kendini Jennifer sanıyor, şikayetçiyim!
'Sikayetvar.com' adlı sitede kimi şikayetler 15 dakikada, kimi ise birkaç ayda çözüme ulaşıyor. Her türlü tüketici sorununa ücretsiz çözüm bulan sitenin en ilginç başlıklarını, ünlü isimler için gelen şikayetler oluşturuyor.
Sikayetvar.com öyle bir site ki, şikayet eden edene, edilen edilene! Bozulan eşyayı değiştirmeyen üretici firmalardan, assolist Petek Dinçöz'ün kendini Jennifer Lopez sanmasına, kızların aşkına karşılık vermeyen İlhan Mansız'dan, çocuklarının odasına astığı postere karışan babalara kadar herkes bu sitede şikayet konusu. Site, 3 yıldan bu yana tüketici haklarını koruyan derneklerin en sıkı rakibi. Üretici firmalarla sorun yaşayan müşterilerin derdine derman olan sitenin sahibi ise bir dahiliye doktoru olan 35 yaşındaki Ömer Deveci. Deveci, tüm şikayetleri değerlendiriyor ve şirketin adını da kullanarak sitede yayınlıyor. Günde 15 bin kişinin başvurduğu sitede şikayetler, sorun çözülene kadar yayında tutuluyor. Firma yöneticileriyle birebir diyalog da kuran Deveci, bir dedektif gibi sorunun peşini bırakmıyor. Tüketiciye sahip olduğu hakları da öğreten site, vatandaşların hizmet ve ürünlerden kaynaklanan şikayetlerine yer veriyor. Gelen tüm şikayetler, aralarında avukat ve editörlerin de bulunduğu 7 kişilik bir ekip tarafından değerlendirilmeye alınıyor. Bunların arasından çözümü olanlar en geç 24 saat içinde yayınlanıyor. Kimi şikayetler 15 dakikada, kimi ise birkaç ayda çözüm buluyor. Bir yılda çözümlenen sorun oranı yüzde 52. Üstelik site, verdiği hizmetin karşılığında hiçbir ücret talep etmiyor.
650 BÜYÜK FİRMA ÜYE Site, bir anlamda firmalara hatalarını görüp gidermeleri konusunda kılavuzluk yapıyor. Siteye üye olan ulusal ve uluslararası 650 büyük kuruluş, haklarındaki şikayetleri sadece kendileri görüyor. Sikayetvar.com'un hassasiyet gösterdiği en önemli konu, firmayı asılsız yere zedelemeye yönelik şikayetler. Ancak Deveci, 3 yıllık deneyimleri sayesinde şikayetin gerçek olup olmadığını anlayabildiklerini söylüyor. İşe, kliniğindeki 30 çalışanının şikayetlerini çözmekle başladığını anlatan Ömer Deveci, amacının para kazanmak değil, hakkını arayamayan tüketicinin yanında yer almak olduğunun altını çiziyor. 'Şikayet dilenmek' sloganıyla yola çıktıklarını anlatan Deveci, şöyle konuşuyor: "Şikayet ederken hem sorun hem de çözümü söylenmiş oluyor. Başlangıçta tüketici sitesiydik ama anladık ki her tüketci ya da her firma haklı değil. Şikayetlerin giderilme süresi, firmaların reaksiyonuna göre değişiyor. Firmalara sorunu çözme sürelerine göre yıldız veriyoruz. Ve bu da onlar için prestij haline geldi". Deveci, en çok şikayetin hizmet sektörü, ulaşım, GSM ve elektronik eşya satan firmaların aldığını, yazın ise otel ve tur şirketleri şikayetlerinin arttığını söylüyor.
PERVİN METİN MERKEZ
|
|
|
|
|
|
|
|
|