kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
  » Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Atina 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Haydi beyler bu yolu bitirin
Her gelen beni yargılıyor

Haydi beyler bu yolu bitirin

Yapımı yılan hikâyesine dönen ve onlarca soruşturmaya konu olan Karadeniz Sahil Yolu için gaza basıldı. Bu kez müteahhitlere, "Siz de elinizi cebinize atın" diyen hükümet, 300 trilyonluk ödeneğe karşı 500 trilyonluk iş istedi.

Türkiye'nin en tartışmalı yolunda Başbakan Tayyip Erdoğan'ın emriyle inşaat tam gaz başladı. Geçtiğimiz haftalarda Akbank'ın Malta, Garanti Bankası'nın Lüksemburg ve İş Bankası'nın Bahreyn Şubesi'nin oluşturduğu konsoriyumdan 831 milyon dolar finansman sağlanan Karadeniz Sahil Yolu'nun 2005 sonuna kadar tamamlanması için müteahhitlere talimat verildi. Yüzde 600'ü bulan keşif artışları ile Meclis Yolsuzlukları Araştırma Komisyonu'na konu olan ve iki kez TBMM'de soruşturma komisyonu kurulan Karadeniz Sahil Yolu için, bu kez hükümet müteaahitlere 'şimdi de siz elinizi cebinize atın' dedi ve bu yıl için yaklaşık 300 trilyon lira ödenek verirken 500 trilyon liralık iş istedi. İsminin açıklanmasını istemeyen bir müteahhit, "Projedeki bazı yerler iptal edildi. Hükümet müteahhitlerden yüzde 20 olan tenzilatları yüzde 30-32'lere çıkarmasını istedi. Bunlarla birlikte 310 trilyon lira tasarruf sağladılar. Bize ödeneğin üzerinde yol yapın dediler. Kalan kısmı 2006'da ödeyecekler" açıklamasında bulundu.

YOLUN YARISI DURUYOR
Sinop'tan Sarp'a kadar uzanan 715 kilometrelik Karadeniz Sahil Yolu, 1997 yılında ihale edilmişti. 16 müteahhide davet usulü verilen sahil yolunun bugün yaklaşık yüzde 50-55'lik bölümü tamamlanmış durumda. İhale edildikten sonra bazı bölgelerde yüzde 600'e varan keşif artışları nedeniyle büyük tartışmalar yaratan Karadeniz Sahil Yolu için hedef 2005 sonu. Ancak bazı çevrelere göre bir yıllık kayma mümkün. Karadeniz sahillerini tahrip ettiği gerekçesi ile de bazı kesimlerin tepkisini çeken sahil yolundaki anormal keşif artışlarının nedenlerini yüklenici firmaların yöneticilerine sorduk.

İHALEYE ACELE ÇIKILMIŞ
Espiye-Çarşıbaşı ve İyidereÇayeli bölümünün yapımını üstlenen Limak'ın patronu Nihat Özdemir'in, 'olağanüstü keşif artışlarıyla' ilgili açıklaması şöyle: "O dönemde ihaleye çok acele çıkıldı. Proje etüdleri tam olarak yapılmadı. Büyük değişiklikler olduğu için keşif artışlarına gidildi." Karadeniz Sahil Yolu'nda en büyük patırtının koptuğu bölüm ise Hopa-Kemalpaşa-Sarp yolu. Yaklaşık yüzde 100'ü biten bu bölüm 55 milyar liraya ihale edilmiş, ancak yüzde 593'lük keşif artışı ile 122.2 milyon dolara mal olmuş. Bu kısmın müteahhidi Cengiz İnşaat. Şirketin sahibi Mehmet Cengiz'e göre de iddiaların tümü asılsız. "Biz tam gaz çalışıyoruz" diyen Cengiz, Karadeniz Sahil Yolu'nda konsorsiyum oluşturdukları şirketlerle birlikte 675 milyon dolarlık iş yüklendiklerini belirterek, halen 230 milyon dolarlık alacakları olduğunu söyledi. Karadeniz Sahil Yolu ile ilgili en son Bayındırlık ve İskan Bakanı Zeki Ergezen, bu yolun 2003 yılı fiyatlarıyla 2.5 katrilyona ihale edildiğini ancak 2.1 katrilyonluk keşif artışı olduğunu belirterek, "Bu keşif artışları tamamen kanuna aykırı yapılmıştır. Bunların üzerine gidiyoruz. Müteahhitler çok kazanmak için gereksiz yere köprüler, kavşaklar, kavşaklı köprüler koymuş projeye. Biz 21 adedini iptal ettik, 90 trilyon tasarruf sağladık" demişti.

HACER GEMİCİ

DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 100 milyon Çinli Türkiye'yi pas geçti
 Cari açık 2005 yılı sonunda kapanır
 'Sorumlu otomobil ve ham petrol'
 Cari açıkta yavaşlama sürpriz değil
 Vatandaş Telekom borcunu dört eşit taksitte ödeyecek
 Düşen enflasyona özel okul freni
 Teknoloji geliştirirken risk hep var
 KEY ödemesi 2007'de
 Tibuk: Artık bu otelin semtine bile uğramam
 Galatasaray televizyon projesini askıya aldı
 Ford, yeni yatırımla kapasiteyi artıracak
 Sektör büyüdü ama kârlar yerinde saydı
 Fitch, Dışbank'ı uyardı ve notunu düşürdü
 Uzan'ın zırhlı Mercedes'i satış öncesi görücüye çıktı
 Buğdayda KDV % 1'e indi
 İnterbank'ta 'avukata fahiş ücret' davası
 Şirketlerden
 TPAO: Petrolün maliyeti 2.5 milyar $
SERVET YILDIRIM
IMF ne işe yarar?
IMF'nin amacıyla ilgili olarak...
GÜNTAY ŞİMŞEK
Putin'in rötarı hayırlı oldu
Rusya'daki rehine krizi...
DNA raporunu alınca nafakayı geri istedi
İkinci çocuğu T.Y.'nin babası olmadığını DNA raporu ile ispatlayan...
Çöpte bulundu saray'da yaşayacak
Bir buçuk ay önce İzmir'in Çamdibi semtinde, bir çöp tenekesinin...
Okul kanla kapandı
Okul kanla kapandı
K.Osetya'da bir okulu basıp bin 200 kişiyi rehin alan teröristlere...
Halk, bir teröristi linç ederek öldürdü
Halk, bir teröristi linç ederek öldürdü
13 Çeçen terörist rehinelerin arasına saklanarak kaçtı. Beslan...
IMKB
E: 20,775 D:% 1.21
DOLAR
S: 1,507,000 D:% -0.20
EURO
S: 1,823,000 D:% -0.65
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.