kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Atina 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
  » Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Deri koltuğa 800 kiloluk inek gerekli!
Deri koltuğa 800 kiloluk inek gerekli!
Bakım yapmayı ihmal etmeyin

Deri koltuk için 800 kilogramlık inek gerekiyor!

Eskiden sadece lüks otomobillerde deri koltuk görürdük. Ancak kullanım kolaylığı ve azalan maliyetler sayesinde deri koltuk artık lüks olmaktan çıktı. Günümüzde birçok tüketici, aracında deri döşemeyi tercih ediyor. Peki koltukların üretim aşamasında neler yaşanıyor? Dört metrekarelik 3 parça deriden, bir araçlık döşeme çıkıyor. Tek bir parça için ise 800 kilogramlık bir inek gerekiyor.

***

Deri koltuğa 800 kiloluk inek gerekli!

Deri döşeme için 3 hayvandan ortalama 12 metrekare deri kullanılıyor. Tek parçalık deri için hayvanın 800 kilogram olması gerekiyor.

Otomobilde deri döşeme bir zamanlar lüks göstergesiydi. Pahalı modellerin vazgeçilmez aksesuvarı olarak görülüyordu. Bu anlayış günümüzde artık yavaş yavaş değişiyor. Kullanım kolaylığı, temizlemenin kolay olması gibi nedenler ve gelişen teknolojilerle fiyatların düşmesi deri döşeme kullanımını orta sınıf otomobillerde de yaygın hale getirdi. Spor otomobillerde görülen deri direksiyon kılıfları da buna dahil. Biz de daha kolay ulaşılabilen deri döşemelerin hikayesini sizlere aktarmak istedik. Bir otomobilde deri döşeme için ortalama 12 metrekare deri kullanılıyor. Bu deri üç hayvan sırtından elde ediliyor.Dericilik sektörü üyeleri bu derinin elde edilebileceği hayvanın 800 kilo civarında ağırlığa sahip olması gerektiğini ifade ediyor. Bu büyüklükte deri yurtdışından temin edilebiliyor. Zaten Türkiye'deki teknoloji bu ürün işlemek için yeterli değil.

Buğu testinden geçirilsin
Deri döşemede dikkat edilmesi gereken önemli noktalar şunlar: Döşemede kullanılan derinin yumuşaklık, sürtünme, yırtılma ve buğu testlerinden geçmiş olması gerekli. Buna göre döşeme derisinin yumuşaklığının optimum seviyede olması ve sürtünme ile kolayca yıpranmaması önemli. Bunun dışında yırtılmaya karşı dayanıklılığı da şart. Buğu testi derinin geçmesi gerekli en önemli testlerin başında geliyor. Canlı deride yağ kalıntıları kalmışsa sıcak sonrasında havalandırma çalıştığında bu yağ parçacıkları cama yapışarak rahatsız edici bir buğulanmaya neden oluyor. Döşemede kullanılacak ham deri bu testi geçmişse kalite artıyor. Döşemeler üretildikten sonra koltuklara takılırken de dikkat edilmesi gereken noktalar var. Deri döşemeye talep çok arttığı için standart şekilde imal edilmiş ve kılıf şeklinde olan ürünler var. Koltuklar standart boyutlarda olmadığı için bir süre kullandıktan sonra sorun yaşanabiliyor. En sık şikayet edilen durum döşemedeki derinin bir süre sonra büzüşmesi ya da bir noktada toplanması. Bunun kötü bir görüntü oluşturmasının yanında döşemenin ömrünü de azalttığı belirtiliyor. Yapılması gereken döşeme yapılırken derinin iyice gerilmesi ve boşluk kalmayacak şekilde koltuğa geçirilmiş olması. Eğer derinin kalitesi iyiyse ve gerdirmesi tam olarak yapılmışsa büzüşmenin olmayacağı söyleniyor.

Sinan Cem ŞAHİN

DİĞER OTO FİNANS HABERLERİ
 Camları da müziği de sonuna kadar açarım
 Ekonomik de olsa o her zaman bir 307!
 RAV 4'te Euro fiyatı 1.680'e sabitlendi
 Opet'ten Avrupa normlarında dizel
 Blaupunkt'tan şehire özel müzik sistemleri
 Üstsüz Crossfire Türkiye yollarında
 Toyota'da test günleri başladı
 Opel'in Esnaf Turu start aldı
 Tatil rotanızı en kısa ve en ucuza planlayan site
 Yenilenen Nissan X-Trail yola çıktı
 Otokar, yeni Ar-Ge merkeziyle 2005'te daha hızlı büyüyecek
 En hızlı Fransızlar Türkiye'de
 Kalabalık aileye renk katacak
 Hitit Rallisi haftasonu Ankara'da start alacak
 Volkwagen, Dakar'a Ürgüp'te hazırlandı
 350'den fazla filmde oynayan ünlü dublörden Körfez'de...
 Tırsan Hannover Fuarı'na katılacak
 Spor otoda yeni bir sınıf yaratacaklar
 Ömürleri 10 yıl kısalıyor
    Otomobil Yazarları
    Otomobil Dünyası
  » Oto Finans
METE TANSU
Yatırım için teşvik şart
Son dönemde iç pazarın...
ALİ SAYDAM
Az ama öz 52 meşale yola çıktı
Geçen hafta Hyundai...
Kanseri yendi dönüyor
Kanseri yendi dönüyor
atv'nin sevilen dizisi Kurşun Yarası, eylül ayında...
4 işçi enkazda öldü
4 işçi enkazda öldü
Eskişehir'de Eti Bisküvi A.Ş.'ye ait kek fabrikasının montajı...
Kara Dullar uçaktaydı
Rusya, salı günü yere çakılan iki yolcu uçağı kazasının ardında Çeçen...
Mehdi Ordusu 'zafere kaçtı'
Necef'teki türbeye akın eden Sistani yanlısı Şiiler, Sadrcı...
Avrupa Birliği uğruna TCK'da uzlaşma adımı
AK Parti kurmaylarıyla birlikte Baykal'ı ziyaret eden Adalet Bakanı Çiçek, yeni...
Reform dedikleri rejimi bozuyor
Kara Kuvvetleri Komutanlığı görevini devreden Emekli Orgeneral Aytaç Yalman son...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.