kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Atina 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
 
Avea ve Turkcell rekabeti
THY Vakfı'nın Doğan'ı

Avea ve Turkcell rekabeti

Aycell ve Aria'nın birleşmesinden doğan Türk Telekom (TT) ve Telecom Italia Mobile (TİM) İletişim Hizmetleri A.Ş.'nin yeni markası Avea cep telefonu piyasasına çok hızlı bir giriş yaptı. Genel Müdür Cahit Paksoy'un Aycell döneminde geliştirdiği pazardan pay alma, yeni alanlara girme stratejisi özellikle kurumsal abonelikte çok başarılı bir çizgi yakaladı. Şimdi aynı başarının yeni marka altında devamı için çalışmalar yapılıyor. Bir çok kişinin uygun fiyat tarifesinden ve hizmetlerinden faydalanmak üzere Avea'yı tercih etmesinde Turkcell'in piyasada tek başına kalmasının etkilerini aramak gerekir.
Nedir bu etkiler?
Birincisi; Telsim'in Uzanlar'dan alınıp Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu'na (TMSF) geçmesiyle pazarda rekabetin ortadan kalkmasıdır. Uzanlar'ın kontrolündeyken bile Telsim'in ciddi bir rakip olarak Turkcell'e karşı pazarlama taktikleri geliştirdiğini kimsenin iddia edeceğini sanmıyorum.
İkinci husus daha vahim; Telsim'le birlikte piyasada var olan Aycell'in uzun süre sektöre basit bir oyuncu olarak dahi giremeyişidir. Ayrıca, Aycell ile birlikte lisans ihalesini kazanarak piyasaya giren Aria'nın bir çok engellemelerle karşılaşarak, başta roaming (diğer gsm operatörleri üzerinde dolaşım) problemini aşamamasıdır. Türkiye tarihinde tek seferde en büyük yabancı yatırımı olan (3 milyar dolar) Aria'nın devletin garantilerine rağmen sorunları aşamaması esnasında tek kazançlı çıkan yine Turkcell olmuştur.
Özetle; Türkiye GSM operatörleri ve cep telefonlarıyla tanıştığından bu yana, sektörde ciddi bir rekabetle tanışmamıştır. Avea'nın uzun bir aradan sonra piyasaya ciddi bir oyuncu olarak girmesi Türkiye'nin ve Türk halkının menfaati icabıdır. Aycell ve Avea'nın Şubat ayında birleşmesinden bu yana bir milyon yeni aboneyle 5 milyona kavuşmuş olmaları önemlidir. Bu rakam iki kurumun birleşmesi aşamasında yaşanıyor ve Türk Telekom avantajı henüz devreye girmiş değil.
Aycell ve Aria markaları için yapılan çalışmaların havaya gitmediği, Avea'da sinerjiye dönüştüğü markanın bilinirliğinin yüksek olmasından anlaşılıyor. Avea ekibinin ve Genel Müdür Paksoy'un daha çok çalışmaları gerekiyor. Telecom Italia Mobile gibi sektörde tecrübeli bir ortakla, rakipleriyle aralarındaki mesafeyi kapadıkça, kazanan biz tüketiciler olacağız.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Arkas denizcileri karıştırdı   / 18-08-2004
 50 yılın birikmiş hasarı   / 16-08-2004
 Irak'ta Necefli Maşrapa   / 11-08-2004
 Avea ve Turkcell rekabeti   / 09-08-2004
 Rus uçağına soru önergesi   / 07-08-2004
 Irak'la işimiz zor   / 04-08-2004
 İran'la işler tek celsede çözülmez   / 02-08-2004
 'Sen yaz kimse fark etmez'   / 31-07-2004
 Dengeleri değiştirecek ziyaret   / 28-07-2004
 Her kafada ray tıngırtısı   / 26-07-2004
MEHMET BARLAS
Besim Tibuk'la Merit Antik'te "son yemek"..
Önceki...
SERVET YILDIRIM
Yeni bir enerji krizi mi?
İthal petrol bağımlısı...
GÜNTAY ŞİMŞEK
Devlet yola geldi
Aylar öncesinde Atatürk...
Altyapı dayanmadı
Bodrum'un en sosyetik beach'i Türkbükü Maki Otel'den yayılan kokular...
'Tanrı Dağları' bu kez affetmedi
Geçen yıl ayak parmakları donduğu için tırmanışını erteleyen Hakan...
IMKB
E: 19,286 D:% 0.51
DOLAR
S: 1,477,000 D:% 0.54
EURO
S: 1,816,000 D:% 0.06
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.