kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
  » Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
'Keşke' yetmez, duygu da gerekiyor
'Bin git' bir reklam...
Saydam büyüteçle bakınca

'Bin git' bir reklam...

O ne güzel at öyle. İnsanda 'bin ve git' duygusu uyandırıyor. Shell'in 98 oktanlık yakıtı pazara sürerken ne yapacağı merakla bekleniyordu. "Me too", yani "Bende de aynısından var" türünden taklitçi bir yaklaşım sergilemesi ve böylece ürün adları bile nerdeyse aynı olan Opet ve Türkpetrol'ün peşine takılması işten bile değildi.
Oysa Shell gerçekten müthiş bir iş yapmış. Ortada ne şakır şakır akan yakıt var ne de benzin pompaları... Sadece bir at var görüntüde.
O reklam filmini izlerken karar aşamasında reklam verenin önüne nasıl bir senaryo konmuş olabileceğini düşünmeye çalıştım. Herhalde şöyle bir şeydi: "Siyah bir at çöllerin kum tepelerinde ve azgın dalgaların kıyıyı dövdüğü bir sahilde oradan oraya koşar. Sonunda da ürünün adı yazar: Shell V-Power..."
Şimdi bir düşünün. Bu senaryodan şu sıra oynamakta olan filmin çıkacağını düşlemiş olan senaryo yazarı mı, bu senaryoyu film haline getirmiş olan yönetmen mi, yoksa ciddi bir miktar parayı risk etmiş olan ve esas işi böyle bir senaryonun nasıl çekileceğini soyutlamak olmayan reklam veren mi? Bunlardan hangisi, eğer başarılıysa ki, bizce çok başarılı, bu reklam filmine hayatiyet vermiş olmanın gururunu öncelikli olarak taşımaya hak kazanmıştır. Bizce üçüncüsü. Çünkü her şey onun iki dudağının arasındadır.
Bu nedenledir ki, bu reklam filmini hazırlamış olan ekibi kutlarken, esas alkışın bu tür işlere yeşil ışık yakma cesaretini gösteren reklam verene gitmesi gerektiğini de vurgulamadan geçmeyelim. Bilir bilmez her iletişim işinin özüne değil biçimine de burnunu sokmayı refleks haline getirmiş bazı reklam verenlerin, bu filmden kendilerine çıkarabilecekleri pek çok ders var.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Yeşile sahip çıkmak, nereye kadar?   / 30-06-2004
 Risk ve başarı içiçe   / 23-06-2004
 Konsept süper, peki PR nerede?   / 16-06-2004
 Öncesi, sırası çok iyi de, ya sonrası?   / 09-06-2004
 Akla değil, kalbe giden yol doğrudur   / 02-06-2004
 Lastik ve CEO fabrikası   / 26-05-2004
 Bu trafik kampanyasına şapka çıkartmak gerek!   / 19-05-2004
 Fiat'ta aşk ve ateş birarada   / 05-05-2004
 Düzenli orduyu ihmal etmeyelim   / 28-04-2004
 Doğru duygu sömürüsü işe yarar   / 21-04-2004
  » Otomobil Yazarları
    Otomobil Dünyası
    Oto Finans
ALİ SAYDAM
Enayi yerine düşmemek için öğrenmek şart
Geçen hafta...
"Temposu gerekliydi"
Elvan Abeylegesse’nin hocası Ertan Hatipoğlu, "Süreyya’nın temposu...
Konuşan değil koşan sevindi: 2-2
Konuşan değil koşan sevindi: 2-2
Karadeniz deplasmanında Van Hooijdonk’un golleriyle ilk yarıyı 2-0...
Hacıbektaş'ta büyük düello
Hacıbektaş'ta büyük düello
Hacıbektaş Şenliği, bu yıl CHP şenliğine dönüşecek. Şenliğe her yıl...
THY'ye 'işe alın' baskısı
THY'ye 'işe alın' baskısı
Türk Hava Yolları 2008 yılına kadar filosuna katacağı 51 adet uçak...
Şoförler: Irak'a kimse gitmesin
Şoförler: Irak'a kimse gitmesin
Irak'ta kaçırıldıktan sonra önceki gün serbest bırakılan TIR...
Akıllı öğrenciler 'akıllı okul'larda okuyacak
Akıllı öğrenciler 'akıllı okul'larda okuyacak
İlköğretim ve lise müfredatını yeniden hazırlayan Milli Eğitim...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.