kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Yuksel Aytug @ SABAH
 
Bu reklamlar niye güldürmüyor?
Reklamcıların işi çok zor
İşte Halit Kıvanç farkı
Alt Yazı
GAF oloji

Bu reklamlar niye güldürmüyor?

İki mizah ustasının kalem oynattığı reklamlar kimseyi güldürmedi. Ama kabahat onların değil.

Yılmaz Erdoğan ve Cem Yılmaz... Yeni nesil Türk mizahının "yılmaz" bekçileri. Her ikisi de şovlarıyla izleyenleri gülme krizine sokuyor, rol aldıkları filmlerde salonları kahkahaya boğuyorlar. İki ünlü son zamanlarda reklam sektörüne de el attılar. Yılmaz Erdoğan, Pepsi reklamında ünlü futbolcularla boy ölçüştü. Yine kendi yazdığı Aytaç Sucuk reklamında ise Beşiktaş Kültür Merkezi'nden mesai arkadaşları rol aldı. Cem Yılmaz da ilki büyük ilgi gören Doritos reklamının ikincisinde kalemi kağıdı eline alıp, reklam metin yazarlığına soyundu. Ama... Sözü geçen üç reklam da mizahın "usta" ellerinden çıkmasına rağmen, ekran başındakileri güldürmedi. Hatta gülümsetmedi bile... Özellikle Cem Yılmaz'ın kumsalda geçen son macerası kimseleri gıdıklamadı. Aslında bu kısmi başarısızlıklardan Yılmaz Erdoğan ve Cem Yılmaz'ı sorumlu tutmak haksızlık olur. Zira bir şov, tiyatro oyunu ya da film senaryosu yazmak ayrı, reklam metni yazmak ise ayrı bir uzmanlık gerektirir. İyi mizah öyküsü yazan herkes, başarılı bir reklam yazarı olamayabilir. Neden? Çünkü reklamın gerçekleri çok farklıdır. 30 saniye içinde hem ürünü tanıtmak, hem izleyicinin ilgisini ekrana odaklamak, hem düşündürmek, hem doğru mesajı algılamalarını sağlamak, hem reklam vereni memnun etmek, hem aracılık eden ajansın kurallarına uymak, hem de teknik sınırlara ve mali bütçeye uygun davranmak gerekir. Eh bu arada bir de insanları güldürürseniz ne ala! Kuşkusuz Yılmaz Erdoğan da, Cem Yılmaz da birer espri pınarı. Ama onların reklam metni yazması, enjektöre şelaleden su çekmeye benziyor...

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Haberciler de şaka kurbanı   / 05-08-2004
 Bu görüntüyü yayınlamak şart mıydı?   / 04-08-2004
 Mankenleri halkın seçmesi doğru mu?   / 03-08-2004
 Ben yokken neler oldu   / 02-08-2004
 Ben yokken neler oldu?   / 02-08-2004
 Aman protokol hırsızlarına dikkat!   / 18-07-2004
 atv'de yaz transferlerine devam   / 17-07-2004
 Spor bülteni mi, futbol bülteni mi?   / 16-07-2004
 Futbol bülteni mi   / 16-07-2004
 İhaleyi almakla iş bitecek mi?   / 15-07-2004
ATİLLA DORSAY
Karanlık Sular: PrimeMax 19.15-21-15
Japon tarzı...
YÜKSEL AYTUĞ
Bu reklamlar niye güldürmüyor?
İki mizah ustasının kalem...
Sponsoru yok yine de yılmadı
Sponsoru yok yine de yılmadı
2004 'Görsel Sanatlar Olimpiyatı'nda ülkemizi heykel dalında temsil...
Şehvet düşkünü ve fazla çocuksu
Şehvet düşkünü ve fazla çocuksu
Kadife sesli tenor Luciano Pavarotti'nin göründüğü gibi kibar...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.