|
|
|
|
'Ebedi gençler' jenerasyonu...
1945-1965 yılları arasında doğanlar 20'li yaşlardaki çocuklarından daha hızlı! Harley’le geziyor, rock albümleri alıyor, dünya turuna çıkıyorlar. The Independent bu kuşağa "ebedi gençler" diyor.
İngiltere'nin saygın gazetelerinden The Independent, sayfalarında büyümeyi reddeden bir kuşağı anlattı. İkinci Dünya Savaşı sonrası "1945-1965" yılları arasında doğan bu jenerasyon, 20'li yaşlardaki çocuklarından çok farklı... Lüks eşyalara, hobi oyuncaklara, eğlenceye ve gezmeye çocuklarından daha çok para harcıyor ve büyümeyi reddediyor. İngiltere'deki Demos araştırma kurumunun, dün yayımlanan "Eternal Youths-Ebedi Gençler " isimli araştırmasına göre bu kuşak 'Harley-Davidson motosikletle geziyor, rock albümler alıyor, dünya turlarına çıkıyor.' Şu an 40'lı ya da 50'li yaşlarını süren bu ebedi gençlerin maddi kaynakları yerinde olduğu için, lüks eşyalara ve kendi istedikleri aktivitelere daha çok para harcıyor. Kendilerinden önceki jenerasyonlar gibi paralarını klasik "yaşlı işi" kıyafet ve eşyalara değil, daha çok gençlerin tercih ettiği şeylere harcıyor.
KLASİKTEN UZAKLAR Bunu yapabilmek yani popüler kültürün gereklerini takip edebilmek için kendi maddi güçlerini, çevrelerini, bağlantılarını kullanıyorlar. Kozmetik ürünlerine çok para ayırıyor, estetik müdahaleden çekinmiyorlar. Müzikle ve sporla ilgileniyorlar. Şirketin yaptığı araştırmaya göre Harley-Davidson da bu kuşağa mensup 38-46 yaş arasındaki kişiler tarafından daha çok tercih ediliyor. Model tren yapımı konusunda dünyaca tanınmış olan Hornby şirketi yetkilileri de satışlarının yüzde 75'ini orta yaş grubuna yaptıklarını belirtiyor.
ZENGİNLER... Rapora göre İngiltere Başbakanı Tony Blair da bu kuşağın üyesi... Blair'in hâlâ elektrogitar çaldığını, rock grubu Darkness'a hayran olduğunu belirten araştırma şirketi Başbakan'ın bu grubun bir üyesi olduğunu belirtiyor. Araştırma ayrıca, 40'lı, 50'li yaşlardaki kişilerin ülke zenginliğinin yüzde 80'ine sahip olduğunu ve son 5 yılda bu gruba hitap eden ürünlerin market payının yüzde 19.1'e yükseldiğini ortaya çıkardı. Şirketler de gençlik yıllarında asla istedikleri kadar para harcama olanağına sahip olamayan bu grubu kazanmak için çalışmalar yapıyor. Rapora imzasını atan James Harkin, "Bu grup gençliklerini yeniden yaşıyormuş gibi.. Bir zamanlar yapamadıkları şeyleri şimdi yapıyorlar. Ve orta yaşlılar gençliklerini yakalama konusunda daha da obsesifler. Yaşlandıklarını kabul etmek istemiyorlar" diyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|