kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Selale Kadak @ SABAH
 
Korktukları hep başlarına geliyor
Tatil'in simgesi fener, gerisini artık siz düşünün

Korktukları hep başlarına geliyor

Geçen yılın Ekim ayından bu yana, Mete Tansu'nun önderliğinde yürüyen Otomobil'in Gazetesi için otomotiv sektörünün önde gelen hemen hemen bütün isimleriyle söyleşi yapıyorum. Hem duayen isimler, hem de genç yöneticiler sektörün sorunlarını ve Ankara'ya önerdikleri çözüm önerilerini anlatıyorlar. Şimdiye kadar dikkat ettim, hepsinde ortak bir korku vardı. Tarihin en kötü yıllarını arka arkaya yaşayan, bir otomobilin dahi satılmadığı günlere tanıklık eden ve pek çok çalışanını işten çıkartmak zorunda kalan sektör nihayet toparlanma işaretleri gösteriyordu. Ama her defasında Ankara bu büyümeye kendince bir fren koyduğu için de sektör olumlu gidişatı seslendirmek dahi istemiyordu. Onlar konuşmasalar bile rakamlar ortadaydı. Tüm zamanların en iyi satışı 2004'ün ilk aylarında gerçekleşti. Patlayan sadece içerideki otomobil satışları değildi aslında, ihracat da kendi rekorunu kırıyordu. Üretim kapasitesini artırmak için üreticiler yatırım planlarını öne çekmekle meşguldu. Derken, patlayan tüketici kredilerini 'dinlendirme' yöntemine başvurdu ekonominin dümenini tutan bakanlar. Ardından da verilen sözler geri alındı ve hurda teşviği kuşa döndürüldü. Otokoç Genel Müdürü Cenk Çimen'in açıklamasına baktım. Siparişi verilmiş 100 bin araçtan bahsediyor. Ciddi bir rakam. Sonra da şöyle bir çevreme baktım. Otomobil almak üzere olan ve belini yeni yeni doğrultan orta sınıf pek çok tanıdığım taleplerini ertelemeye yöneldi. Merak ediyorum şimdi, o 100 bin araç ne olacak? Satılamaz ise şirketler ne yapacak? Yabancı sermaye bu tarz girişimleri takip ediyor. Otomotiv şirketlerini bir kenara bırakalım. Verdiğini geri alan hükümet acaba, zaten 'hukukun üstünlüğü gibi pek çok konuda tereddütlerimiz var" diyerek gelmek konusunda çekimser kalan yatırımcılar üzerinde güvensizlik yaratmıyor mu?

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Berlusconi hedef gösteriyor Confindustria izinden gidiyor   / 04-06-2004
 800 milyon dolar garanti peki İstanbul neyi bekliyor?   / 02-06-2004
 Korktukları hep başlarına geliyor   / 28-05-2004
 Ruslar Antalya'ya, başkent sanacak kadar tutkunmuş   / 27-05-2004
 Açılamayan müzeler, hatalı restorasyonlar...   / 21-05-2004
 Bana sadece üniversiteyi sorun demişti ama...   / 20-05-2004
 Latin Amerika fırsatı ayağımıza kadar gelecek!   / 12-05-2004
 Kapadokya'da mucize gerçekleşiyor   / 07-05-2004
 Gümrük eziyeti ithalatçıyı çileden çıkarıyor!   / 05-05-2004
 'İyi ki POAŞ yerine Opet'e ortak olduk'   / 30-04-2004
İLKER SARIER
Hala tam adını koyamadık mı?
Türkiye'de "netameli...
ŞELALE KADAK
Pire'de özlenen buluşma
Türkiye Yunanistan'ın Pire...
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Program 3 yıllık olacak, kanun öyle diyor
IMF heyetinin...
GÜNTAY ŞİMŞEK
Mavi mi ak mı belli olmadı
BOTAŞ eski Genel Müdürü...
Kaçak elektrik tartışması: 3 ölü
Bisiklet tamircisi Mustafa Kazanç, kendisini ihbar ettiklerinden...
Elektrik direkleri leylek yuvası oldu
Diyarbakır-Batman karayolu, dünyanın en büyük leylek kolonilerinden...
IMKB
E: 17,604 D:% -2.31
DOLAR
S: 1,483,000 D:% 0.34
EURO
S: 1,820,000 D:% 0.06
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.