kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
  » Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Pick-up pazarına hükmeden ülke
Pick-up pazarına hükmeden ülke
Krizden sonra yeniden gözde
Vergiler yüzde 5 düştü, satışlar patladı

Pick-up üssü Tayland

Asya Krizi'nin olumsuz etkilerini atlatan Tayland, yeniden otomotiv yatırımları çekmeye başladı. Dünyanın ABD'den sonra ikinci büyük pick-up pazarı olan bu küçük ülke, ticari araç üssü olma konusunda oldukça iddialı yol alıyor. Japon Isuzu'nun D-Max modeli de burada üretiliyor.

***

Pick-up pazarına hükmeden ülke

Dünyanın ABD'den sonra ikinci büyük pick-up pazarı olan Tayland, üretim merkezi olma yolunda büyük adımlar attı. Bu küçük Asya ülkesindeki otomotiv pazarının yüzde 70'ini ticari araçlar oluşturuyor.
Isuzu'nun 2002 yılı ortalarında piyasaya çıkardığı pick-up Tayland'ın Bangkok şehrinde üretiliyor. Üretim olarak bu ülkenin seçilmesinin nedeni ise ABD'den sonra dünyada en çok pickup kullanan ülke konumunda olması. Ülkedeki otomobil piyasasının yüzde 70'e yakın kısmını ticari araçlar oluşturuyor. Bu ticari araç payının yüzde 90'a yakın kısmını ise pickup'lar kaplıyor. Japon üreticilerin ön planda bulunduğu Tayland otomobil pazarındaki pick-up hakimiyeti Tayland'ın dünyanın üretim merkezi haline gelmesine neden olmuş. İlk olarak 1995 yılında Mitsubishi firması pick-up'larını Tayland'da üretmeye başlamış. 1998 yılında ise Ford ve Mazda pick-up üretim merkezi olarak bu ülkeyi seçmiş. Son olarak ise Isuzu yeni D-Max modelini bu ülkede başlatmış. Bu yıl içerisinde yine bir Japon otomobil devi Toyota'da Tayland'da pick-up üretmeye başlayacak. Bu yıl sonu itibariyle 600 bin aracın satılması beklenen Tayland pazarında ki otomobil firmalarının pazar payları ise son 13 yılda şu şekilde sıralanıyor:

YÜZDE 36,5 . . . . . . . .TOYOTA
YÜZDE 25.0 . . . . . . .ISUZU
YÜZDE 13.1 . . . . . . . . .HONDA
YÜZDE 8 . . . . . . . . .NISSAN
YÜZDE 4 . . . . . . . . . . .FORD

1991 yılından itibaren pick-up pazarı olarak Toyota firmasıyla kafa kafaya seyir izleyen Isuzu firması DMax modelinin piyasaya çıkmasıyla birlikte dengeleri de değiştirdi.

Toyota'dan yüzde 10 Nissan ve Mitsubishi'den yüzde 15 daha pahalı olmasına rağmen D-Max satışları patladı. " Paranın alabileceği en iyi araç" sloganıyla çıkan Isuzu D-Max 2003 yılı içerisinde 120 bin adet satarak Tayland'da önemli bir rekora imza attı. Üretilmeye başlandığı 2002 yılı ortalarından 2004 Şubat ayı sonuna kadar ise 200 bin D-Max satışı gerçekleşmiş. Aylık 10-12 bin arası satış hedeflenirken bu rakamında 300 bini bulması bekleniyor. Isuzu'nun D-Max modeli için Bangok'ta ki Isuzu fabrikası üst olarak belirlendi. Projenin hayata geçirilmesi için Isuzu 1 milyar dolarlık yatırım yaparak, mevcut fabrikada pick-up'ları üretmeye başlamış. 203 bin metrekare alan üzerine kurulu fabrikada 84 bin metrekare kapalı alan bulunuyor. Fabrikada günde 2 vardiya üzerinden 400 araç üretiliyor. Kullanılan parçaların yüzde 90'ı yerli. Geriye kalan yüzde 10'luk bölüm ise Filipinler'den geliyor. Bu parçalar enjeksiyon pompası ve transmisyon.

2 saatte bir D-Max çıkıyor
Bangkok'da ki Isuzu fabrikasında bantlara girerek montaj edilmeye başlanan bir adet D-Max araç 2 saat içerisinde tamamlanarak banttan çıkıyor. Ortalama 1.85 saniye aralıklarla D-Max'ler çıkmaya başlıyor. Ayda 12 bin aracın üretildiği fabrikada 2003 yılı içerisinde üretilen araç sayısı ise 148 bin 712. Bu yıl sonuna kadar ise 150 bini iç pazar 70 bini ihracat pazarı olmak üzere 220 bin araç üretilmesi hedefleniyor. İmkanlar doğrultusunda bu rakamın 300 bine çıkartılabileceği de belirtiliyor.
DİĞER OTOMOBİL DÜNYASI HABERLERİ
 Yayayı koruyan yastık
 Tigra Twin Top 18 saniyede üstsüz kalıyor
 Nissan ödüllü konsepti ile yeni bir segment yaratacak
 İşte Zidane'a özel üretim Yaris
 Yedi kişilik aile bile sığıyor
 Ticaret erbabı için yeni H100 yola çıktı
 Ferrrari 4'üncü kez duble yaptı
 Touareg'in off-road macerası ülkemize geliyor
 Honda Cup'ın galibi Kızıldel
 Güvenli süren bayana ödül
 Kadınlar, erkek sürücüyü maço yapıyor
 Petrol patladı SUV'ların maliyeti arttı
 Dünyanın en büyük zeplini, yeni BMW 1 serisi için...
 Verso, güvenlikten 5 yıldız alan ilk yerli
 İki yıl içinde 150 yeni model yollara çıkacak
 Mini cabrio Ağustosta geliyor
 Türk 'zihni sinir' öğrencilerin büyük başarısı
 Dilbilimciler bile ismi için ter döktü!
 Schumi duvara takıldı, Trulli birinciliği kaptı
    Otomobil Yazarları
  » Otomobil Dünyası
    Oto Finans
Karar Hagi'nin
Karar Hagi'nin
Oyun kurucu olarak düşünülen Djalminha ve Gallardo arasında tercih...
Conceiçao tamam gibi
Conceiçao tamam gibi
Sarı-kırmızılılar, Real Madrid'in Brezilyalı oyuncusuyla prensipte...
TRT 'Sabah hayrola' dedi
TRT 'Sabah hayrola' dedi
TRT anadilde yayına Boşnakça ile başladı. ‘Sabah hayrola’ anonsuyla...
Müslüman-Hıristiyan aynı cenazede buluştu
Müslüman-Hıristiyan aynı cenazede buluştu
Mekke, Medine ve Kudüs'ten sonra dördüncü kutsal kent olarak görülen...
Bağdat Caddesi'nde cinayet gibi kaza
Bağdat Caddesi'nde cinayet gibi kaza
Üniversiteli alkollü genç, yarıştığı otomobili geçmek isterken yol...
Çok acil olmadıkça doktora gitmiyorlar
Çok acil olmadıkça doktora gitmiyorlar
Sayıları 3 bini bulan Eminönü işportacıları beş kişilik akademisyen...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.