kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
 
Petrolün suyunu çıkardık
POAŞ-THY sulhu mümkün mü?

POAŞ-THY sulhu mümkün mü?

Türk Hava Yolları (THY) ile Petrol Ofisi A.Ş. (POAŞ) arasında yapılan vukuatlı akaryakıt alım anlaşması ne oldu? Bizim yazımız üzerine THY Yönetimi POAŞ'la yapılan akaryakıt anlaşmasını soruşturmak üzere Teftiş Kurulu'nu harekete geçirmişti. Şimdi ise sulh kelimesi teftişle yer değiştirmiş görünüyor.. Konu, POAŞ'ın özelleştirilmesinden sonra, THY yönetiminin hiçbir ihaleye çıkmadan ve POAŞ kamu kurumu iken yıllık yapılana akaryakıt anlaşmasını, özelleştikten sonra 3 yıl olarak yapması ve uçaklara gidiş-dönüş yakıtının yüklemeye başlanmasından ibaretti.
THY Uçuş İşletmeden Sorumlu eski Genel Müdür Yardımcısı Zafer Baysal'ın döneminde yapılan bu ince ayara henüz nasıl bir düzenleme yapıldığını göremedik. Ayrıca, Baysal POAŞ'ın özelleştirilmesinden önce uçaklara akaryakıt alımında, sadece gidiş yakıtının POAŞ'tan ve çok sınırlı miktarda olması için düzenleme yaparken, POAŞ özelleştikten sonra ise uçaklara gidiş-dönüş yakıtı (tankering full) yüklenmeye başlandı. Şimdilerde ise THY-POAŞ akaryakıt imtiyaz ücreti ihtilafının sulh yoluyla çözüm için görüşmeler yapıyor, haberleri geliyor. Bunun sulhla çözülecek tara- fı var mı? Teftişin neticesi ne oldu? Bu işi yapan Zafer Baysal THY'de uçmaya devam ediyor mu? Skandal sözleşmeye yönelik kaybettiği belgeleri ne yapmış? THY neden ihaleye çıkmadan POAŞ'tan akaryakıt almaya devam ediyor?

TAV DHMİ'yi tavlayabilir mi?

Devlet Hava Meydanları İşletmesi'ni (DHMİ), Tepe Afken Vie (TAV) Konsorsiyumu yetkilileri, Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali'ni daha fazla işletmek için ek tesis yapımı hususunda resmen tavladılar. Ek tesis için fizibilite falan ortada olmadan DHMİ yetkilileri bastı imzayı ve inşaata başlandı. Amaç 13 ay 15 gün ek süre sağlanmasıydı.
Ancak, 2 Temmuz 2005 TAV bu terminali devretmeye kalktığında sorun çıkacak halen DHMİ uykundan uyunmak istemiyor. Bir yolunu bularak, ihaleye çıkmadan TAV'la devam etme şansları hiç yok. Kanunda buna müsaade etmediğini göre ne düşünüyorlar? Şimdiden Dış Hatlar Terminali için ihale sürecini başlatmaları ve örneğin CUTE Sistemi (Commen Used Terminal Equipment Ortak Kullanımlı Terminal Sistemi) ve diğerlerini TAV'ın malı yapan ve terminali sıkıntıya sokacak problemleri halletmeleri gerekmez mi?

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 İsrail'le yeni kriz belirtileri   / 31-05-2004
 Telekom müşterisi özel alocu oluyor   / 29-05-2004
 Petrolün suyunu çıkardık   / 26-05-2004
 Terminal hikayesi   / 24-05-2004
 Enerjide yeni rota çiziliyor   / 22-05-2004
 Savunma sanayinin yeni yönü   / 19-05-2004
 PTT Bank rayına giriyor   / 17-05-2004
 Asker hükümet kapışması   / 15-05-2004
 THY'de RJ defteri kapanıyor   / 12-05-2004
 Bu bir ulaşım devrimidir   / 10-05-2004
İLKER SARIER
Malum şahsın laf kalabalığı
Adını kullanmıyorum çünkü,...
ŞELALE KADAK
800 milyon dolar garanti peki İstanbul neyi...
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Yine her şey sonbahara yığılmasın
Gündem yoğun.
GÜNTAY ŞİMŞEK
İletişim pazarı için 'Tünel' hikayesi
Türkiye'nin...
Yorulmuştum
Cinayete azmettirmekten aranan AKP Yumurtalık aday adayı Emine Koçak...
Devamsızlık yakalattı
Bursa'da bıçaklanarak öldürülen 'Başak' takma adlı travestinin...
IMKB
E: 16,767 D:% -1.84
DOLAR
S: 1,503,000 D:% 0.87
EURO
S: 1,839,000 D:% 1.27
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.