kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
  » Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
    Otomobil
    Sinema
    Hobi
    Çizerler
Günaydın
ATV
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
'Yakında taşımadığımız bir şey kalmayacak'
'Yakında taşımadığımız bir şey kalmayacak'

Yeni rezervasyon teknolojisi Datalex'i uygulamaya başlayan ETS'nin patronu Murat Ersoy, "Tüm ataklarımız bunu bekliyordu. Şimdi her ay yeni bir ürünü piyasaya sunacağız" diyor. Geçtiğimiz hafta da Atlasjet'e ortak olan ETS, iç ve dış hat tarifeli yolcu taşımacılığına başlayacak. ETS, 2004 yılında yeni iş alanlarıyla, bir anlamda 'taşınabilecek her şeyi taşımış olacak'.

Turizm sezonu açılıyor. Şirketler, harıl harıl farklılık yaratmaya, cazip tekliflerle müşterinin karşısına çıkmaya hazırlanıyor. Bu yılın, geçmiş yıllardan bir farkı var. Özel havayollarının yarattığı fiyat rekabeti, artık uçakla seyahati üst gelir düzeyi ile sınırlı olmaktan çıkarıp, daha geniş kitleler için mümkün hale getirdi. Uçuş ucuzlayınca, karayolları da uçakla rekabete girdi. Peki bütün bunlar turizm sezonunda nasıl gelişmelere yol açacak? Bu yıl turizmi ne tür gelişmeler bekliyor? Türk insanı sayahette en çok neyi tercih ediyor. ETS (Ersoy Turistik Servisleri) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ersoy, sorularımızı yanıtladı.

* Uzun tatiller ve seyahat acentalarının taksitli turlarıyla hem Türk insanının turlarla tatile ilgisi hem de şirketler arasındaki rekabet arttı. Sizin bu pazardaki yeriniz nedir?
Son 4 yıldır yurtdışı ve yurtiçine seyreden pazarda lider konumdayız. Bunu, verdiğimiz sözleri yerine getirerek sağladık. Turizm farklı bir işkolu, bulunduğunuz yerden binlerce kilometre uzakta üçüncü servis sağlayıcılardan servis alıyorsunuz. İstediğiniz kadar kontrol edin, yüzde yüz engel olamadığınız aksaklıklar yaşanıyor. Başımıza sürpriz bir şey geldiğinde bunu çok hızlı çözebiliyoruz. 2003 yılında yurtiçi ve yurtdışına taşıdığımız yolcu sayısı 300 bin. Bunun 260 bini yurtiçinde, 40 bini ise yurtdışına seyahat etti.

UÇUŞUN UCUZLAMASI İYİ OLDU
* 2004 nasıl bir yıl olacak? Neler öne çıkacak?
Komşu ülkelere trafiğin artacağını sanıyorum. Ulaştırma Bakanlığı hava taşımacılığının önünü çok açtı. Kimse bu rakamlara uçulabileceğini hayal etmiyordru. Hava taşımacılığı geliştikçe bunun yurtdışı turlarına da etkisi olacak. Bugüne kadar bir tur hizmetinde toplam maliyetin yüzde 60'ı ulaşımdı, bu yüzde 40 seviyesine düşecek.

* Seyahat sigortasını ücretsiz hale getiriyorsunuz. Ne zaman başlayacak bu uygulama?
Biz iki yıldır, yolcuya zorunlu olarak sigorta yapıyorduk. Bizimle seyahat edip ulaşım araçlarımızı kullanan her bir yolcu 100 bin Euro'ya sigortalıdır. Mayıs ayından itibaren de sigorta için artı bir ücret almayacağız. Asist Card ile çalışıyoruz. Başınıza bir şey geldiğinde 10 dilde size hizmet veren bir alarm merkezi var. Doktor ihtiyacı olduğunda, valiziniz kaybolduğunda ya da polisle bir sorun olduğunda avukat sağlanıyor.

* Türk insanının seyahatlerde dikkat çeken özellikleri neler?
Alışverişi çok seviyor, genellikle fazladan bir valiz ile dönüyorlar. Bazı uçaklar kargo uçağı gibi kalkıyor, özellikle Dubai'den dönenler. Grup için tartışmalar çok oluyor. Türkler toplu seyahet etmeyi yeni yeni öğreniyor. Seyahat acentasını seçerken, 10 dolar ucuz olmasını bile önemsiyor.
Oysa o 10 dolar yurtdışına çıkışta ilk 1 saat içinde harcanıyor, bir kahve bir kek için ödeniyor bu para. Ama ucuza yönelen yolcu, sonra aksilikle karşılaşıp 'keşke' diyor. Şu anki Tüketici Yasaları'na uyum sağlamış tur operatörü iki, bilemediniz üç tanedir. Bugün aslında akıllı yolcu, -yasada çok fazla açık olduğundan- seyahat dönüşü verdiği paranın yarısını geri alabilir. Yani tüketici, yasaları çok iyi bilse geldiği zaman Hakem Heyetleri'ne başvurarak parasını -mahkemeler 10 günde sonuçlandığında hızla geriye alabilir. Biz her gidip dönen yolcuyu mutlaka ararız; anket yapar, bütün aldığı hizmet standartlarını sorar, notlarımızı alır, hataları takip eder, sonuçlandırırız. Bir eksiğimiz varsa, yolcu talep etmeden ücret iadesi yapıyoruz ya da bir dahaki seyahatinde belli bir indirim veriyoruz.

* Yeni hizmete giren rezervasyon teknolojisi ETS'ye neler kazandıracak?
Türkiye'ye en gelişmiş rezervasyon teknolojisini (Datalex) getirdik, Datalex, bir pazaryeri projesi. Bu pazaryerinde satış network'ü kuruluyor. Seyahat ürünü firmaları burada ürünlerini pazarlayabiliyor. Dünyanın en gelişmiş rezervasyon teknojisi. Bu teknoloji ile binlerce alternatif ürünü onbinlerce değişik kanaldan pazarlayabiliyorsunuz. Ürün maliyetiniz düşüyor ve tüketiciye daha ucuza ürün sağlayabiliyorsunuz. Biz bu teknolojiyi tüm Türkiye'ye yaymayı ve satış ağını da 700-1000 noktaya çıkarmayı hedefliyoruz, bunu başardığımız an seyahat eden oranda ciddi bir yükselme olacak. Şu an bizim yaklaşık 70 franchise ETS shop corner'ımız, yaklaşık 130 tane sistem acentemiz var, toplamda 220 civarı. Bu yatırımla birlikte yeni ürünler pazara girecek.

Rehberliktenpatronluğa
MURAT
Ersoy, ikiz kardeşi MehmetErsoy ile birlikte üniversite yıllarında turrehberliği yaparak turizm sektörüne girdi.Bu yıl vergi rekortmenleri listesinin 17.sırasında yer alan İnşaatçı HaydarErsoy'un çocukları olan Murat veMehmet, babalarından sadece bir ofisdesteği alıp, geri kalan her şeyi kendileri yapmışlar. Murat Ersoy İngilizce İktisat, Mehmet Ersoy İngilizceİşletme'yi bitirdikten sonra 1991 yılınageldiklerinde kendi şirketleri ETS'yikurmuşlar.Murat Ersoy, 36 yaşında patronolmanın sırrını, Alman Lisesi'nde aldığı işdisiplinine, işe en alt kademeden başlayıpher kademede çalışmış olmaya bağlıyor."Bize babam tarafından teslim edilen,sadece bir ofisti" diyor.Murat Ersoy, ETS'nin yenirezervasyon teknolojisi Datalex ile buyıldan itibaren gerçek bir patlamayaşayacaklarını ve pazara her ay yeni birürün çıkaracaklarını söylüyor. Ersoy, "Buteknolojiye 5 milyon dolar yatırdık" diyor.
DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 4 bin köylü yeniden 'efendi' olacak
 Bir kişi karşı çıktı İzmir Gümrüğü felç oldu
 Milli Piyango biletleri 17 yıl sonra değişiyor
 700 parçası değişen 3 kapılı Freelander yollarda
 'Pardon' dedi, bankacılığa döndü
 Abramovich, İngiltere'nin en zengini
 Yeni Lira'ya reklamcı aranıyor
 İhracatçı, istihdamı değil, üretimi artırıyor
 Kraliçe bile, Harry Potter'ın yazarından daha fakir çıktı
 Türkiye 'tahkim' derse biz kazanırız
 Kamu bankalarına yol haritası çizilecek
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Piyasalarda iyi haber ihtiyacı
Normalde Kıbrıs'ta...
OKAN MÜDERRİSOĞLU
Bankacılıkta ikinci operasyon dalgası geliyor
Tasarruf...
GÜNTAY ŞİMŞEK
Kıbrıs'a doğalgaz ve su beraber götürülecek
Kıbrıs'ın...
Tek çaremiz AİHM'e gitmek
15 aydan bu yana rapor bekleniyor: Diyarbakır’da düşen Konya uçağında...
Çetenin "göz"ü kulağı
Firari bir mahkum tarafından kurulan kapkaç çetesinin gözcüsü genç...
Lara'nın yeni aşkı
Lara'nın yeni aşkı
Seçimlerde başarılı olamayan CHP'nin İstanbul Büyükşehir Başkan adayı...
Hangisi daha güzel?
Hangisi daha güzel?
Mine-Sezai Taşkent çifti, geçtiğimiz hafta Roulo-Mehmet Habbab...
IMKB
E: 19,677 D:% 2.12
DOLAR
S: 1,354,000 D:% -0.44
EURO
S: 1,631,000 D:% 0.06
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.