|
|
Marketler konusunda en iyi çözüm referandum!
Koca bir sektörü ve tüm tüketicileri ilgilendiren bir kanun tasarısı 7 kez değişir mi? Değişirmiş! 8'inci değişikliği de bir akşam yemeğinde buluştuğumuz Alışveriş Merkezleri ve Perakendecileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Demir Sabancı'dan duyuyoruz. Demek ki kimsenin aklına tam olarak yatmıyor ki tasarı sürekli değişiyor. Sözünü ettiğim, 'Büyük Mağazalar Kanun Tasarısı.' Bir yanda büyük market sahipleri, öte yanda da küçük esnafları temsil eden Bakkallar Federasyonu... Bakkalları korumak amacıyla 400 metrenin üzerindeki marketler şehirdışına çıkmaya zorlanıyor. Tasarıya göre, bir hipermarketin kendi markası olan ürünlerinin satışı, toplam satışının yüzde 20'den fazlası da olamazmış. Oysa tüketici bu alt markalara ucuz ve de kaliteli olduğu için yöneliyor. Tüketicinin, büyük marketler sayesinde daha çok çeşit ve daha iyi fiyatla tanıştığına da hepimiz şahidiz. Bakkal da yaşasın hipermarket de. Peki ama nasıl? Demir Sabancı'nın bakkalı Cihangir'deki Esat Bey'in durumu soruna çözüm olabilir mi acaba? Sabancı, "Esat Bey'den alışveriş yapmaya heryerden geliyorlar. Önemli olan yaptığın işi iyi yapmak. Peynir herkes satar ama sen bu konuda uzmanlaşır, 40 çeşit peynir satarsan özel müşterilerin olur. Küçük bakkalları geliştirmek lazım ama bizi şehrin dışına çıkmaya zorlamak kimseye fayda getirmez." Kimileri diyor ki, Hükümet bu yasada ısrar ediyor, çünkü oy kaygısı taşıyor. Peki bakkalların oy potansiyeli bu kadar yüksek mi? Büyük marketlerin oy potansiyeli ne durumda? En iyisi referandum yapmak ve halka sormak galiba. Yoksa işin içinden çıkmak zor.
|