|
|
|
|
|
|
Yeni bir heyecan - SERRA DEMİRKOL
Formula 1'in 2 yeni yarışından biri olan Bahreyn Grand Prix'si bilinmezlikleriyle herkesi heyecanlandırıyor. Henüz yarış yapılmadı ama şimdiden Bahreyn'in Monaco ve Kanada ile birlikte takvimin en ilginç atmosfere sahip yarışı olduğu konuşuluyor. Hem bir Arap ülkesi ziyaret ediliyor hem de çölde yarışılıyor. Araplar için çölün ortasına muhteşem bir tesis inşa etmek belki çok ilginç ve şaşırtıcı değil ama geri kalan herkes için öyle... Yarış öncesi takımların durumlarını bir gözden geçirelim. Aslında Ferrari ile ilgili söylenecek çok fazla bir şey yok. Şasi mükemmel. Söylenen o ki motor gücü, Williams'ın BMW'sini yakaladı. Sezona tam randımanla başladılar. İlk 2 yarışta 2 birincilik alan Michael Schumacher'in en büyük özelliklerinden biri yeni pistlere çok çabuk ve iyi adapte olabilmesi. Alman pilot hem pilotaj yeteneği hem de ilk kez gidilen coğrafyalarda popülerliği kimseye bırakmama hırsı açısından bu yarışın da doğal favorisi. Her ne kadar, 1999'da F1, Malezya'ya ilk kez konuk olduğunda yarışı kağıt üzerinde Eddie Irvine kazanmış gibi duruyorsa da izleyenler gerçek birincinin takım arkadaşı Irvine'a yol veren Michael Schumacher olduğunu hatırlayacaklardır. Indianapolis ilk kez ziyaret edildiğinde de F1'e Fransız olan Amerikalılar'ın ilk tanıdğı isim Michael Schumacher'di. Hesaplar tutmadı Ferrari ve Schumacher'e ek olarak, Bridgestone'un Malezya performansı, Japon lastiklerin artık sıcak havada da iyi performans gösterdiklerinin kanıtıydı. Dolayısıyla Bahreyn'in sıcağı da Ferrari takımını ne kadar etkiler bilinmez. Ferrari'nin ilk 2 yarıştaki üstünlüğü rakiplerin moralini bozdu. Bana öyle geliyor ki geçilen rakipler hırslanmaktan çok depresyona sürüklendiler. Montoya'nın ilk yarışları kazanıp Schumacher'in moralini bozma planı şimdilik geri tepti gibi duruyor. Ama yine de gerek uzun start-finiş düzlüğüyle dikkat çeken pist özellikleri gerekse iklim şartları Williams'a şans tanıyor. Çok hata yapan Montoya ve Ralf Schumacher'in bu yeni ve kum nedeniyle kaygan olabilecek bu pistte hatasız gitmesi gerekiyor. Kum ve sıcak, motorların da düşmanı. Ralf'in Malezya'da patlayan motoru BMW teknik adamlarını düşündürüyor olsa gerek. Soğuk Avrupa yarışları öncesi Bahreyn, Williams için gerçekten bir vaha olabilecek mi göreceğiz. McLaren umutsuz Bahreyn aynı şekilde Renault için de bir şans olabilir. İlk 2 yarışta özellikle Alonso'nun ve otomobilin performansı dikkat çekiciydi. Gerçi Alonso, Malezya'da sıralama turlarındaki hatasının bedelini ağır ödedi ama yine de puan mücadelesiyle yarışın yıldızlarından biriydi. Açıkçası McLaren'dan çok umutlu değilim. Aslında benim değil Ron Dennis'in umudu yok. Dennis, Malezya'dan sonra, "Aradaki farkı kapamamız 1 yarıştan uzun bir süre alır" demişti. Bar ve Jenson Button ise her yarışta kürsüye aday olduklarını gösterdiler. Özetle Bahreyn öncesi geçen yarıştakinden çok farklı bir şey söylemek mümkün değil. Sadece yeni bir pist her zaman yeni bir heyecandır.
|
|
|
|
|
|
|
|
|