Sokak modası yine sokaktan çıkıyor
Herkesin gardırobunun ortak noktası olan jeanler ve jean deyince de son yılların bu alandaki önde markalarından Diesel... 60 kişilik tasarım ekibinde, herkes trendlere göre değil, içgüdülerine göre tasarım yapıyor. Kısacası sokak modası yine sokaktan çıkıyor....
Paris'te geçirdiğim 3 günün ardından, merhaba İstanbul! Geçen hafta birtakım işlerim için Paris'e gittim. Saat 12:30'da uçaktan indim ve kendimi buradaki hayata kaldığım yerden devam ederken buldum. Uğramam gereken çok yer ve az zamanım olunca, hızlı hareket etmek zorundaydım. Genelde Paris'e sık gittiğimden, vitrinlere bakmak, neler var neler yok diye dolanmak, neler değişmiş gibi etrafı gözden geçirme alışkanlığım var. Özellikle ayakkabı ve çanta vitrinleri öncelikle dikkatimi çeker. Öncelik işlerim olduğu için, ancak akşam saatlerinde dolaşmaya çıkabildim. Ayakkabı vitrinlerinde ümitsizliğe kapıldığımı itiraf etmeliyim. Çünkü, inanılmaz fosforlu, frapan renkler, bol bol kullanılan iri süsler, çiçekler... Görünce cazibesine kapılıp almak isteyeceğiniz, ama sonra giyip giyilemeyeceği tartışılır modeller. Benim gibi tercihinizi sade, rahat ayakkabılardan yana kullanıyorsanız, klasik markaların koleksiyonları ile sınırlı kalabilir ayakkabı alışverişleriniz...
DEFİLE PARÇALARI BULUNMAZ Bildiğiniz gibi her sezonun trendlerini, modasını belirlemek, yeni tarzlar adına defileler vazgeçilmez. Ama genellikle defilelerde gördüğümüz parçaları, silüetleri mağazalarda arar, bulamazsınız. Sokakta ayrı bir moda, ayrı bir yaşam vardır... Bana en çok sorulan soru, bu senenin modasının ne olduğu, genel olarak sezona hangi renk ve çizgilerin hakim olduğu. Aslında bu sektörde olmayan biri benden çok daha iyi biliyordur bu soruların cevaplarını. Özellikle yoğun bir şekilde kendi tasarımlarım üzerinde çalışırken moda dergilerini vakitsizlikten izleyemiyorum çoğu zaman. Farkında olmadan etkilenmek istemediğim gibi modaya doğal olarak tüketiciden daha farklı bir yaklaşımım, algım var. Şimdi bunlardan neden bahsediyorum? Senenin, dönemlerin modası aslında bizim gibi sektörün içinde olmasa da, her şekilde insanların yaşamlarına giriyor, istesenizde, istemesenizde. Bunun için sokaklarda dolanmanız, reklamları izlemeniz, afişlere gözünüzün takılması yeterli. Tarzlar, trendler, ürünler, markalar yaşamımıza beyinlerimize işliyor bir şekilde.
FARKEDİLEN MARKA Sokaktan bahsederken herkesin gardırobunun ortak noktası olan jeanler ve jean deyince de son yılların bu alandaki önde markalarından Diesel aklıma geldi. Reklamlarla, görsellerle, tarzlarla dolu yaşantımızda 1991'den beri birbirinden farklı sosyal, siyasal konulara değinen reklam kampanyaları, yaklaşımları, sokak modasına getirdikleri yeni vizyonlarıyla kendini fark ettiren, ayrıştıran bir marka Diesel. Renzo Rosso, bu işe 15 yaşında iken küçük bir Singer makine ile diktiği jean pantolonu ile başladı ve şu anda yılda yarım milyar euro'luk satış yapan Diesel'e ulaştı. Yaş ortalamaları 25-26 olan 60 kişilik bir tasarım ekibi her sezon yaptıkları seyahatlerden, sokaklardan aldıkları ilham ile 'jean'e farklı bir yorum getiriyor. Rosso'nun dediği gibi "Diesel yaşam tarzı"nı yaratıyorlar. Bu ekipte herkes trendlere göre değil, içgüdülerine göre tasarım yapıyor. Sokak modası yine sokaktan çıkıyor. Diesel de satışı çok olan bir ürünün üretimi durdurulabiliyor, ürün geliştiriliyor, tekrar gözlemleniyor, yenileniyor. Markanın atölyesi, Venedik'e bir saat uzaklıkta Molvena'da ormanın, tarlaların içinde sakin bir ortamda. Ama ürünleri yaşamın en hızlı, yoğun olduğu sokaklarda. Zaten, aslında moda binlerce farklı yüzü, gerçeği, hayalleri ile sonunda sokaklarda tüketilen bir şölen. İyi bir hafta geçirmeniz dileğiyle...
Dilek Hanif
|