kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
  » Aktüel Pazar
    Teknoloji
    Otomobil
    Sinema
    Hobi
    Çizerler
Bizimcity
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
 

THY'de herkes kral, problemler de

Türk Hava Yolları (THY) ile ilgili şikayetler, sıkıntılar medyada sıklıkla yer almaya başladı. THY yönetiminin bu problemleri azaltmak için neler yaptığı ise meçhulümüz. Diğer meslektaşlarımızdan havacılığı bir adım daha önde takip ettiğimizden THY'deki sorunların ana kaynağına az/çok vakıfız. Birinci sebep otorite boşluğu. THY Yönetim Kurulu Üyeleri, THY tarihinde hiç bu kadar şirketin içinde olmamış, her şeye müdahale etmemişlerdi. Hatta, çalışanlar yönetim kurulu üyelerini tanımaz, isimlerini dahi bilmezlerdi. Şimdi ise THY Genel Müdür Yardımcılarını bilen yok, her çalışanın irtibatta olduğu, mavi boncuk dağıtan bir yönetim kurulu üyesi var. Yönetim Kurulu Üyeleri'nin üzerlerine vazife olmayan konularda bile şirketin içine müdahale etmeleri ise asıl sorumluluk üstlenenleri geri plana itiyor, otorite boşluğu doğuruyor. THY Yönetim Kurulu Üyeleri'nin bazısı uçuştan anlıyor, uçuş ekibiyle yakın markajda çalışıyor. Hatta bıraksanız uçağın kokpitine dahi kurulacak. Bazısı ticaretten, pazarlamadan dem vuruyor. Eleman istihdamını planlayanı da devreye girince, THY karmaşık bir yönetim yapısıyla kalitesiz hizmet ortaya koyuyor. İkinci sebep ise işten anlamayanlar. Yeni görev üstlenenler, oturdukları masanın hakkını veremiyor, eski ekiple uyumsuzlukları da problemlerin çözümünde handikap doğuruyor. Güzel şeyler de olmuyor değil. THY Teknik, büyük bir projeyi Lufthansa ile hayata geçirmek üzere. Şirketin bilançosundaki gelir rakamı geçen yıl itibarıyla artış gösterdi. Ama havacılık sektöründe bu değerleri silip götüren kötü hizmettir. Batan havayollarının bir çoğu çok iyi olduğu dönemlerde aramızdan ayrıldı. Bilinmesinde fayda var.

PASAPORT KUYRUĞU
Atatürk Havalimanı pasaport kuyruklarında dünyada eşi olmayan işkence uygulanıyor. Öncelikle yurtdışına çıkışta neden Türkler ve yabancılar diye ayrı kuyruklar var anlamak mümkün değil. Hadi bunu ayırdın, matematikte "queuing theory" yani kuyruk/sıra teorisi diye bir dal vardır. En optimal kuyruk oluşumunu araştırır. Pasaport nevinden kuyruklarda en optimal kuyruk "One line-multi server" dır, yani tek kuyruk, çok kontuar. Dünyadaki bütün aklı başında pasaport kuyrukları da böyledir. Bizde ise, multi linemulti server uygulaması var. Yani her kontuara ayrı kuyruk. İlgililerin, ilgisine...

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Geçmişi olmayan Asyalılar   / 14-03-2004
 Bu kadar yolcuyu kim taşıyacak?   / 07-03-2004
 THY'de herkes kral, problemler de   / 29-02-2004
 Brezilya'nın havacılığı   / 22-02-2004
 Türkler'e Latin havası   / 15-02-2004
 Brezilya'da uçak karnavalı   / 08-02-2004
    Aktüel Pazar Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
Yüksek tansiyon kalbin düşmanı
Yüksek tansiyon kalbin düşmanı
Genç ve sağlıklı kalmak için temel koşul, kalp ve damarların...
Acil durumlara hazırlık
Acil durumlara hazırlık
Smartkids Çocuk Gelişim Merkezi'nde veliler çocuklarının başına...
Göbekten müziğe bağlı
Caz müzisyeni Kerem Görsev'in geçen hafta müzik marketlerdeki yerini...
Köpeğiniz ne düşünüyor?
Japonya'da üretilen bowlingual isimli yetenekli alet köpek seslerini insanların...
Çığlığın ışıkla buluşması
İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Kliniği'nde, 1957-1992...
 
    Ana Sayfa | Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon
Spor | Hava Durumu | Sarı Sayfalar | Günaydın | Bizimcity | Kapak Güzeli | Astroloji | ON Magazin | Sağlık | Cumartesi | Aktüel Pazar | Teknoloji | Otomobil | Sinema | Hobi | Çizerler
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.