kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Teknoloji
    Otomobil
    Sinema
    Hobi
    Çizerler
Günaydın
ATV
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
İyi ki Ergen-Erdoğan çifti oradaymış...
İmaj, hiçbir şeydir!
Bu kokular satmaz!
İstanbul'da mahsur kalmak...

Bu kokular satmaz!

Hepsi kendini zaten marka sanıyor... Marka olmanın en temel göstergelerinden biri de "marka genişlemesi"... Yani yaptığın işin dışında bir ürün veya hizmet alanında kendi adını piyasaya süreceksin ve kendi adına o ana kadar yapmış olduğun yatırım sayesinde o ürün veya hizmet satacak. Sen de fazla bir yatırım yapmadan para kazanacaksın...

Bunu şu sıra dünyada en başarılı şekilde yöneten kişi David Beckham. Bizimkiler de yıllardır soyunurlar bu işe. Şöhret olmakla marka olmayı birbirlerine karıştırdıkları için de durmadan başarısızlığa uğrarlar. Genelde para yatırmadıkları ve maddi zarara uğramadıkları için de pek risk taşımadıklarını düşünürler.

Oysa her kaybediş, kan ve terle oluşmuş itibardan bir parça koparır götürür... Ajda'nın çarşafları, kuyumcu dükkanı böyle olmuştu... Şimdilerde Tarkan parfüm çıkardı. Hülya Avşar, Mustafa Sandal ve Beyaz da parfüm çıkaracakmış. İşte buradan yazıyorum: Bunların hiçbiri satmayacak!.. Çünkü bu isimler, hepsi benim de hayranlık duyduğum, işlerini mükemmel yapan birer starlar. Hepsi birer şöhret! Ama marka değiller...

Günün birinde olabilirler mi? Tabii olabilirler. Ama önce marka olmadıklarını idrak etmeleri lazım. En zoru bu! Sonra aylarca zaman ayırıp, duygularını değil akıllarını devreye sokup, Türkiye'deki bazı başarılı markaların nasıl yönetildiklerini bizzat incelemeleri gerekir: Arçelik, Vestel, Ülker, Mavi Jeans, Vakko, Beymen vb...

Sonra da markalarının yönetimi için gerekli 5 basamağı kendi bünyelerinde oluşturmaları gerek. (Meraklılıları bir e-posta gönderirlerse 5 basamağın ne olduğunu yazarız). "Adımızı verdiğimiz yer nasılsa markamızı yönetir!", dedikleri an, yandılar demektir. Bu iş, ver adını bir firmaya marka ol, şeklinde olmuyor. Kendin marka yönetimi sistemini kurmadıkça, marka olmak hayal... Bu da en az 20 - 25 kişilik uzman kadro demek. Yüz binlerce dolar yatırım demek. İşte bizim şöhretlerin dramı da burada yatıyor... Olmuyor işte... Tarkan kendi parfümünün lansmanına katılmamış. Buyurun! Adam olacak marka lansmanından belli olurmuş...

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Doğru reklamı anlatan bir fıkra ve bir grafik!   / 14-03-2004
 Bazı insanların ismi yeter   / 07-03-2004
 İşte İnsan! İşte reklam!   / 29-02-2004
 Sıkıcı reklamlardan kurtuluş yolu açıldı   / 22-02-2004
 Sen misin yolda kalanlarla alay eden...   / 15-02-2004
 'Ben markayım' deyince marka olunmuyor   / 08-02-2004
 İyi ki Ergen-Erdoğan çifti oradaymış...   / 25-01-2004
 Helal olsun Ali Kırca'ya...   / 18-01-2004
 Rektörler sazı eline almalı   / 11-01-2004
 Neyse, benim gibi hissedenler de varmış   / 04-01-2004
YAVUZ SEMERCİ
İnsan biraz da şanslı olacak!
Hatırlayın;
Nurettin...
ALİ SAYDAM
Duygu yükü Efes Dark'ı uçuruyor
Uzaylı kılığındaki...
İLKER SARIER
Genç seçmen Usta seçmen
Bugün 21 Mart 2004.
Bir...
Dikkatsizlik...
Havalimanına giden turist minibüsü kavşak dönerken kaza yaptı iki...
Özgürlük tutkusu kadını alkolik yaptı
Erkekler gibi çalışıp erkekler gibi yaşamaya başlayan kadınları büyük...
'Aşk oyunu' buna derler...
'Aşk oyunu' buna derler...
Kenan Doğulu ile Tuğçe Kazaz ayrıldı. Tuğçe, tıpkı sevgilisinin...
Yardım melekleri
Yardım melekleri
İstanbul'un elitleri, korunmaya muhtaç çocukları topluma kazandırmak...
IMKB
E: 20,024 D:% 2.10
DOLAR
S: 1,318,000 D:% 0.00
EURO
S: 1,628,000 D:% 0.00
 
    Ana Sayfa | Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon
Spor | Hava Durumu | Sarı Sayfalar | Günaydın | Bizimcity | Kapak Güzeli | Astroloji | ON Magazin | Sağlık | Cumartesi | Aktüel Pazar | Teknoloji | Otomobil |Sinema | Hobi | Çizerler
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.