Ankaralı bir Eczacı olan Nevzat Karpuzcu, İsviçreliler'le yarattığı Doğadan markalı bitkisel çayları, İngilizler'e de beğendirdi.
Bitki çayı deyip geçmeyin. Son yıllarda sağlıklı yaşam trendinin artmasıyla bu alanda da önemli açılımlar yaşanıyor. Bu trend sadece Türkiye'de değil dünya genelinde de mevcut. Ankaralı Doğadan'ın bitki çaylarının, İngilizler'in ünlü Harrods mağazalarında satılması da yeni trendin bir göstergesi. Dünyanın sayılı zengin bitki örtüsüne sahip Anadolu, bu özelliğini markalarına da yansıttı. Bugün Türkiye bitkisel çay pazarının lideri Doğadan da bu zenginliği kullanarak markalaştı.
SEKTÖRÜ KEŞFETTİ Ankaralı eczacı Nevzat Karpuzcu, bitkisel çay pazarını bundan 29 yıl önce keşfetmiş. Türkiye'de yetişen yararlı bitkilerin değerlendirilerek bitki çaylarına dönüştürülmesi fikrini sanayi ile birleştiren Karpuzcu, 1975 yılında Almanya'dan ilk poşetleme makinesini Türkiye'ye getiren isim oldu. Sadece eczanelere dönük bu proje, 90'lı yıllarda doğal ürünlere olan ilginin artması, yaşam ve beslenme alışkanlıklarının değişmesiyle birlikte, tüketicinin gereksinimlerine göre geliştirildi. Nevzat Bey de perakende pazarı için yatırımlar yaptı. 1998 yılında, Doğadan markalı ürünlerin başarı grafiği ve pazardaki trend, yabancı sermayenin ilgisini çekti. İsviçreli bir grupla yapılan ortaklık sonucu Doğadan Gıda Ürünleri kuruldu. Yüzde 50 İsviçre ve yüzde 50 Nevzat Ecza Grubu'nun iştirakiyle kurulan Doğadan, son beş yılda pazar payını yüzde 61'e çıkararak lider konuma yükseldi. Doğadan'ın tesislerinde yıllık 300 milyon poşet bitki çayı üretildiğini belirten Genel Koordinatör Serhan Bahçelioğlu, yeni bir yatırımla bu miktarın 450 milyon adede çıkarılacağını söyledi. Özellikle sağlıklı yaşam çaylarına yoğun ilgi olduğunu kaydeden Bahçelioğlu, şöyle devam etti:
ABD'YE DE SATIYOR "Pazar yeni oyuncuların da katılımıyla büyüyor. Şu anda aktarlarda satılan açık çaylarla birlikte pazarın büyüklüğü 50 milyon dolar civarında. Doğadan cirosunun yüzde 10'unu ihracattan elde ediliyor. İngiliz Harrods Mağazası'nda Doğadan ürünlerinin satışına başlanması pazardaki itibarımızı arttırdı. ABD ve Japonya pazarlarında satışlarımız yükseliyor."