kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Ana Sayfa
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Yaşama Dair
    Sinema
    Hobi
Günaydın
ATV
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Yuksel Aytug @ SABAH
 
Naftalin kokulu bir bayram
Kahraman THY pilotları
Maç arası gizli reklam
GAF oloji
Alt Yazı

Naftalin kokulu bir bayram

Televizyon izleyicileri bu bayramı dizilerin ve programların tekrar bölümleriyle geçirdiler

HER bayram olduğu gibi bu bayram da "Yakından Kumanda" olarak mesai arkadaşlarımızla birlikte nöbetteydik. Okurlarımız eleştiri ve taleplerini bayram-seyran demeden bize ulaştırdılar. Eleştirilerin başında "Bayram boyunca neden bayat program ve dizileri izlemek zorunda kalıyoruz?" sorusu geliyordu. Gerçekten de birkaç dizi ve program hariç, ekranlar bayram süresince adeta kepenk indirmiş gibiydi. Program ve dizi tekrarları, bayramı ekran başında geçirenleri canından bezdirmişti. Telefonlarımız susmadı, E-mail box'ımız öfkeli mesajlarla dolup, taştı... Peki bayram ekranı neden naftalin kokuyordu? Çünkü reklam verenler, ajanslar ve medya pazarlama şirketleri bayram tatili süresince televizyonun izlenmeyeceğini, reytinglerin düşeceğini hesap ederek, yeterince reklam vermemişlerdi. Bu durum, dizi ve programların "birim maliyetlerini" yükseltiyordu. Yani yeterli reklam almadan yayınlanan her program, ticari bir kuruluş olan özel televizyonlar için "boşa atılmış kurşun" anlamına geliyordu. Televizyoncular da çareyi eski programları ekrana sürmekte bulmuştu. Ocak ayı boyunca pek çok diziye verilen aranın nedeni de reklam bütçelerinin belirlenmemesinden doğan bu "reklam tıkanıklığı" idi. İyi de, işin ticari boyutu ekran başındaki izleyiciyi neden ilgilendirsin? Ekran karşısındaki sıradan vatandaş "birim maliyeti" hesabından anlar mı? Burada reklam vereni, ajansları, pazarlama şirketlerini ve televizyon yönetimlerini bekleyen çok önemli bir tehlike var. Eğer izleyiciyi bir kez küstürürseniz, geri döndürmeniz güç olur. Ekonomide pazar payını arttırmak kadar "mevcut pazarı korumak" da strateji gerektirir. İzleyiciyi salt "ticari meta" olarak görmek, televizyon programlarının akışını ve içeriğini tamamıyla reklam sektörünün inisiyatifine terk etmek, uzun dönemde bana pek akılcı bir yatırım gibi görünmüyor. Her gün TV izleyicisiyle "bire bir" yüzleşen biri olarak, benden uyarması...

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Seni seviyorum lan Jale!   / 14-02-2004
 Öküz altında gizli reklam aramak   / 13-02-2004
 Şimdi de 'Popstar Mafyası' türedi!   / 12-02-2004
 Popstar bölünerek mi çoğalacak?   / 11-02-2004
 İlk yarışmanın ödülü, sadece öterdi!   / 10-02-2004
 Abidin neden popstar seçildi?   / 09-02-2004
 Deplasmanda oynamak ne zormuş!   / 08-02-2004
 Film festivali böyle mi tanıtılır?   / 07-02-2004
 Başarının sırrı oyuncu seçiminde   / 06-02-2004
 Naftalin kokulu bir bayram   / 05-02-2004
YÜKSEL AYTUĞ
Ne olacak bu cips reklamının sonu?
Bir televizyon...
ATİLLA DORSAY
EVDEN ÇOK UZAKTA TRT-1 20.00
Kedi fare oyunu...Y:...
Ankara'da Sabah
atv / 10:00
Dekor Aktif
atv / 15:00
Savaşta Ne Yaptın Baba?
CNBC-e / 16:00
Barlaslar'la Günlerin Getirdiği
atv / 16:30
Sihirli Annem
Kanal D / 19:50
Katil Asansör
Star / 21:30
24
CNBC-e / 22:00
Doğu Ekspresi'nde Dehşet
atv / 23:10
 
    Ana Sayfa | Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon
Spor | Hava Durumu | Günaydın | Bizimcity | Sizinkiler | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin Sağlık | Cumartesi | Aktüel Pazar | Yaşama Dair | Sinema | Hobi
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.