ATATÜRK Havalimanı iç hatlar terminali içinde 1 Ocak tarihinden itibaren geçilen "kapalı gate" uygulamasına rağmen yolcular dakikalarca uçaklarına binmek için kontrol noktalarında bekliyor. Yolcular eski sistemde de ortak noktadaki x-ray cihazından geçmek için saatlerce beklemek zorunda kalıyordu. Tüm iç hat yolcuları bu noktadan geçtikten sonra başka bir aramaya tabi tutulmadan uçaklarına biniyordu. Atatürk Havalimanı Güvenlik Komisyonu, aldığı bir kararla yolcuların daha rahat ve güvenli seyahat etmesi için iç hatlarda "kapalı gate" uygulamasına geçti. Buna göre kontrol noktaları, uçakların park ettiği körüklerin önüne tek tek konulmak yerine, birkaç körüğün birleştirildiği salonların başına konuldu. Ancak bu noktaların azlığı kuyruk sorununun devamına yol açtı. Terminalde körüğe yanaşan uçaklar için 9, açığa yanaşan uçaklar için de iki ayrı kapı bulunuyor. Ancak bu kadar kapı için oluşturulan güvenlik noktası sayısı sadece 5. Her uçak başına kontrol noktası oluşturulmamasının nedeni ise cihaz ve personel eksikliği olarak gösteriliyor.