|
 |
|
 |
  |
|
Erkek g-string'i en çok Kayseri'de satılıyor
Bir çamaşır firması yılbaşında erkek g-string'inde satış patlaması yaşadıklarını söyledi; bir başkası Kayseri'de müthiş talep olduğunu açıkladı. Önce 'sapıklık' olarak algılanan string; artık Türk erkekleri tarafından klasik modellere göre daha fazla tercih ediliyor.
Alt tarafı avuç içi kadar, küçücük bir bez parçası ama dev bir tartışmanın kaynağı. Eğildiğinde gstring'i görünen muhabirin kopardığı fırtınadan, Hülya Avşar'ın tenis oynarken verdiği frikiğe kadar, g-string bu aralar gündemin baş köşesinde. Geçtiğimiz günlerde Calvin Klein'in Türkiye Dağıtımcısı Mendo's İç Giyim'in yaptığı, İstanbul'da günde 10 tane erkek string'inin satıldığı yönündeki açıklama, konuyu erkek cephesine sürükledi. Mendo's İç Giyim'in Halkla İlişkiler Sorumlusu Gülüm İren açıklamasında, yılbaşında satış patlaması yaşadıklarını söylüyor: "Satışlar yılbaşı ile sınırlı kalmadı. Hâlâ İstanbul'un beş farklı satış noktasında günde 10 tane string satıyoruz."
İSTANBUL İKİNCİ Peki, hangi erkekler giyiyor bu g-string'leri? Ünlü iç giyim markası Laura Baresse'nin 2003 sonunda yaptığı satış analizi, Türkiye'de en çok erkek g-string'inin Kayseri'de satıldığını ortaya koydu. Bir yıl içinde 1.517 adet erkek g-string'inin satıldığı Kayseri'yi 1.503 adet ile İstanbul izliyor. Ardından üçüncü sırada 1.216 adetle Ankara yer alıyor. İzmir'de ise bir yıl içinde sadece 1.109 adet erkek g-string'i satılmış. Firma yetkilileri, bu sonuca şaşırdıklarını ve Kayseri'ye daha fazla erkek stringi gönderme kararı aldıklarını söylüyorlar. Buna rağmen Laura Baresse'ın, kadın g-string koleksiyonu için katalog ve reklam çekimleri yaparken, erkek koleksiyonuna yapmaması dikkat çekiyor. Firmanın Reklam ve Halka İlişkiler Koordinatörü Fiyona Penso, Türkiye'nin buna hazır olmadığını gerekçe olarak gösteriyor: "Henüz erkekler için üretilen string koleksiyonu için katalog ve reklam çekimi yapmayı düşünmüyoruz." Mayo ve iç giyim markası Kom ise henüz erkek g-string koleksiyonunu piyasaya sürmemiş. Firmanın İç Giyim Ürün Müdürü ve Stilisti Banu Göksu, Kom'un erkek koleksiyonunda en çok satılan modelin tanga olduğunu vurgulayarak, şöyle devam ediyor: "Tanga çok iddialı bir model olmasına rağmen Türk erkeği tarafından alınıyor. Bir string koleksiyonu hazırladık ve bir ay sonra piyasaya sürmeye hazırlanıyoruz. Bu koleksiyonumuzun da ilgi çekeceğini düşünüyorum. Çünkü şu an böyle bir trend var ve bu tarz modeller klasik modellere göre daha fazla tercih ediliyor."
ÇOK SATTIĞI YALAN TEN Yönetim Kurulu Başkanı Deha Orhan ise g-string'lerin çok sattığının doğru olmadığını söylüyor ve şöyle devam ediyor: "String külotların çok satıldığı yalan. Ben 20 yıldır bu piyasanın içindeyim. Daha bir kere bile böyle bir talep almadım. Zaten bir Türk erkeği bir mağazaya gidip de, 'G-string var mı?' diye sormaya utanabilir. Ancak internet sitemizde yaptığımız satışlarda erkeklerin oranı ciddi bir vaziyette. Erkekler internetten her şeyi alıyorlar. Tabii ki bu ürünleri kime aldıklarını bilmiyoruz. Belki de kendilerine alıyorlardır. Çünkü bazı erkekler, bayan slip veya string siparişlerinde en büyük bedenleri tercih ediyor."
KISIRLIĞA YOL AÇAR G-string'in "avuç içi" kadar küçük olması, akıllara erkek kullanımı için sağlıklı olup olmadığını da getiriyor. "Biz erkeklere string, tanga türü iç çamaşırları giymeyi asla tavsiye etmiyoruz" diyen JFK Hastanesi'nden Ürolog Op. Dr. Yusuf Alican, bu tarz çamaşırların erkeklerin anatomisine uygun olmadığını söylüyor: "Biz erkeklere slip dahi tavsiye etmeyiz. Erkeklerin boxer dediğimiz, bol olan bir iç çamaşırı giymeleri gerekir. Çünkü testislerin vücuttan biraz uzakta durması ve ısılarının 35 derece civarında olması gerekir. String, tanga ya da slip gibi çamaşırlar testisleri vücuda yaklaştırır. Bu ise sperm üretimi için çok zararlı bir şey." Sperm üretiminin olumsuz etkilenmesinin kısırlığa yol açabileceğinden, erkeklerin dar pantolon bile giymesinin zararlı olduğunu vurgulayan Dr. Alican, "Dar pantolonlar ve iç çamaşırlar testislerin sıkışmasına yol açar. Bu da, hiç sağlıklı bir şey değil" dedi.
NAZAN BİLGİÇ
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|