kapat
22.10.2001
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi

www.ekdilamerica.com
Dünyadan
Spor
banner
Magazin
Kampüs
Astroloji

Para Durumu
Hava Durumu

Bizim City
Sizinkiler

GREENCARD
Sarı Sayfalar
İstanbul

Cumartesi Eki
Pazar Eki

Künye
E-Posta
Reklam
Arşiv

A T V

Win-Türkçe
ASCII

 

İşte Ford'un gizli silahı


Herkes Ford Otosan'ın, W 227 kodlu ticari aracıyla yılda 1 milyar dolar ihracat yapmaya hazırlandığını konuşuyor. Ancak, şirketin sır gibi sakladığı bir başka projesi daha olduğu ortaya çıktı
Şirketin ürün geliştirme merkezinde tamamen Türk yapımı yeni bir kamyon için hummalı çalışma var. Ford'un H 298 kodlu aracı 2003'te yollara çıkacak. Test sürüşleri Belçika'da başladı bile...

Ekonomik kriz nedeniyle zor günler geçiren otomotiv sektöründe, herşeye rağmen umutlu gelişmeler de var. Ar-Ge çalışmalarını artık lüks olarak görmeyen yerli üreticilerin, bu alana milyonlarca dolar yatırması bunun bir göstergesi. Önümüzdeki yıl, sadece Ford Otosan'ın Kocaeli fabrikasında üretilerek tüm Avrupa'ya ihraç edilecek W 227 kodlu hafif ticari araç da bu yatırımların sonucunda ortaya çıktı. Ford Otosan'ın yılda 1 milyar dolarlık ihracat geliri sağlayacağı araç için 340 kişi çalışıyor.

YENİ ARACI GÖRDÜK
Ancak son 3 yılda ürün geliştirme faaliyetlerine 200 milyon dolar harcayan Ford Otosan'da bugünlerde çok daha farklı bir heyecan yaşanıyor. Şirket, tamamen Türk mühendislerinin imzasını taşıyan "H298" kodlu yeni bir ticari araç geliştiriyor. Şirketin Ürün Geliştirme Merkezi'ne ilk SABAH gazetesi girdi ve aracı yakından görme imkânı buldu.

Herkesten sır gibi saklanan yeni bir proje üzerinde çalışan şirket, ihracat hedeflerini daha da yukarı çekmeyi planlıyor.

Ford Otosan'ın Ürün Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ufuk Güçlü, şirketin herkesten sır gibi sakladığı yeni araçla ilgili olarak açıklamalarda bulundu. Güçlü, yeni ticari araç üzerinde 3.5 yıldır çalıştıklarını belirterek, gizli projenin hikayesini şöyle anlattı:

TAMAMEN TÜRK YAPIMI
"Yaklaşık 3.5 yıldır yeni bir ticari araç üzerinde çalışıyoruz. Tamamen Türk mühendisler eşliğinde geliştirilen kamyonun motorunu bile biz tasarladık. Bu nedenle H 298 kod isimli araç yollara çıktığı zaman Türkiye'de bir ilki oluşturacak. Lisans hakları tamamen bizim olacak. Eğer Ford Motor, Çin veya Rusya'da bu kamyondan üretmek isterse, Ford Otosan'a lisans bedeli verecek. Görsel konularda Ford'un uzun vadeli dizayn stratejisini uyguladık. Bazı konularda yurtdışından outsourcing yardımı aldık.

Kocaeli fabrikasının açılışına gelen Ford Motor Başkanı Jack Nasser de aracı gördü ve beğendi. Ancak ekonomik kriz nedeniyle ticari aracın 2002 yılı Mart ayı yollara çıkış tarihi şimdilik 2003 yılı ilkbaharına ertelendi.

Şu anda Belçika'da test sürüşleri yapılan araç sadece Türkiye'de üretilecek ve dünya pazarlarına ihraç edilecek."

Ford: Tecrübenizden faydalanacağız
Ford Otosan'ın Kadıköy fabrikasının ürün geliştirme departmanında 220 kişi çalışıyor. Ufuk Güçlü, Ford'un mühendislik kalitesi nedeniyle Türkiye'yi üretim üssü olarak seçtiğini belirterek, "Ford ile Koç Holding arasındaki ortaklık sözleşmesinde 'Ford Motor düşük sayılı tecrübenizden istifade etmek istiyor' ibaresi yer alıyor" dedi.

Ecevit sayesinde motor ürettik
Ufuk Güçlü, Ford Otosan tarafından geliştirilerek, seri üretimde kullanılan Türkiye'nin ilk dizel motoru ERK'in ilginç hikayesini şöyle anlatıyor: "1978 yılı sabahında bir baktık Bülent Ecevit başkanlığındaki hükümet benzine yüzde 70 zam yaptı, motorin ise zam görmedi. O zamanlar Ürün Geliştirme Şefiydim, Ali İhsan İlkbahar da Mühendislik Daire Müdürüydü. Kendisi benden bir dizel motor yapmamı istedi. Tabii bizim böyle bir tecrübemiz yok. İlk başta ne yapacağmızı şaşırdık. Ancak 4 yıllık uzun uğraşlardan sonra ERK'i geliştirdik ve başarılı olduk. Bu motoru Anadol pick-up'larda kullandık. Zamanın Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Bernard Nahum, "Projeler doğru mu diye" Ford Motor'dan yardım istedi. Ford'dan gelenler motoru başarılı buldu. Sonrasında da seri üretim başladı."

METE TANSU

www.superbahis.com
www.sigortam.net

Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır