kapat
18.10.2001
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi

www.ekdilamerica.com
Dünyadan
Spor
banner
Magazin
Kampüs
Astroloji

Para Durumu
Hava Durumu

Bizim City
Sizinkiler

GREENCARD
Sarı Sayfalar
İstanbul

Cumartesi Eki
Pazar Eki

Künye
E-Posta
Reklam
Arşiv

A T V

Win-Türkçe
ASCII

 

Yağmasak da gürleriz!


ABD'ye havlu satan Ali Rıza Hasoğlu, 60 bin koliye "Acınızı paylaşıyoruz" mesajı yapıştırdı. "Para isteyecek değiller ya" diyen Kayserili işadamı, ilişkide olduğu tüm ABD'lilere "Bir şeye ihtiyacınız var mı?" diye sordu
Bazen büyük olmanın en önemli koşullarından biri iddialı olmak, "yağmasa da gürlemektir." ABD'ye yıllardır kendi markasıyla havlu ve bornoz satan Soley Havlu da 11 Eylül sonrasında yaptığı 'tanıtım' çalışmasıyla iddialı olmanın önemini gösterdi, devlete de tanıtım dersi verdi. Birlik Mensucat'ın üçüncü kuşak ortaklarından Ali Rıza Hasoğlu, 1989 yılında kurulan Soley şirketi ile uluslararası bir marka yaratmanın keyfini yaşarken en büyük ihracat pazarı ABD'nin 11 Eylül'de yaşadığı felaketi, şirketi için olumlu bir ilişkiye dönüştürmeyi başardı.

Saldırı sonrası ABD'ye giden 60 bin koliye "acınızı paylaşıyoruz" etiketleri yapıştıran, ilişkide olduğu firma çalışanlarının adreslerini alarak "sizin için bir şey yapabilir miyiz?" diye soran Hasoğlu, "Bizden para isteyecek değiller ya. Yağmasak da gürleyelim" dedi.

PAKİSTAN'A SİPARİŞ İPTAL
Hasoğlu, "ABD bizden çok güçlü. Ekonomik olarak onlar için ne yapabiliriz ki? Ama küçücük bir destek notu bile karnemize artı puan yazılır. İşte devlet bunu yapamadı" diyerek, şu örneği verdi:

"Allah korusun ama Sakıp Ağa'ya iri yarı bir zenci saldırsa, yoldan geçen kimse cesaret edip yardım edemez. Ama ben olsam iki tokat yemeyi de göze alarak (ağama kim saldırmış) diye olaya müdahale ederim. Tokadı yersin yemesine ama Ağa artık seni unutur mu?" Hasoğlu'na göre ABD'de yaşananlardan sonra Türkiye de böyle davranmalı, bu talihsiz olayı kendi lehine çevirmeliydi.

Soley, İngiltere'de Harrods, Almanya'da Karlstadt, Kaufhof, Hertie, İspanya'da El Corte Inglas ve ABD'de Wall-Mart ve Bad&Bath olmak üzere pek çok mağazaya kendi markasıyla ihracat yapıyor. 11 Eylül sonrasında ABD'de milliyetçilik duygularının yoğunlaştığını söyleyen Hasoğlu, "Bu, ihracat yapan ülkeler için çok önemli. Çünkü ABD'de etiketlerde ürünün menşeinin belirtilmesi zorunluluğu var. Eskiden Amerikan halkı beğendiği şeyin nerede üretildiğine bakmazdı. Şimdi önce ona dikkat ediyor" diyor.

Tekstil ihracatının yüzde 50'sini Uzakdoğu ülkelerinden yapan ve ABD'nin savaş ortamında daha temkinli davranmaya başladığını söyleyen Hasoğlu, havlu ve bornoz sattıkları Acecco firmasının, ucuz olduğu için Pakistan'dan aldığı plaj havlusu siparişini iptal edip Soley'e 138 bin adet (1.5 milyon dolar karşılığı) havlu siparişi verdiğini söylüyor. Hasoğlu, "Türkiye'nin eline büyük fırsat geçti. Bence herkes bunu değerlendirmeli" diyor.

Günde 10 ton havlu üretiyor
1951 yılında Türkiye'de esnafa karneyle verilen Amerikan bezinin karaborsaya düşmesini önlemek için 11 Kayserili manifatura tüccarının kurduğu Birlik Mensucat, 50 yılda pek çok gelişme kaydetti. Ürünleri 20 markada kullanılan ve piyasa değeri 12.9 milyon dolara ulaşan Birlik Mensucat, pek çok şirket gibi son krizden finansal giderlerinin aşırı derecede yükselmesi nedeniyle olumsuz etkilendi. Altı aylık zararı 5 trilyon liraya ulaşan şirket geçen yılın ilk altı ayında 251 trilyon lira kâr etmişti. Birlik Mensucat'ın, 1989 yılında kurulan şirketi Soley ise teknolojik üstünlüğünün sağladığı avantajla yılda 30 milyon dolarlık ihracat yapıyor. Kayseri'deki fabrikada günde 15 ton iplik, 10 ton havlu, 12 bin metre pamuklu kumaş, 2 bin bornoz, bin adet uyku seti, 2 bin adet nevresim ve 600 adet yatak üreten Soley, yurtdışında kendi markasıyla pek çok mağazada satılıyor. Soley ayrıca Avrupa için Japon teknolojisiyle "Süper Soft" adıyla olağanüstü yumuşak ve emme gücü yüksek havlu üretiyor.

ESEN PİŞİRİCİ

www.superbahis.com
www.sigortam.net

Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır