kapat
08.10.2001
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi

www.ekdilamerica.com
Dünyadan
Spor
banner
Magazin
Kampüs
Astroloji

Para Durumu
Hava Durumu

Bizim City
Sizinkiler

GREENCARD
Sarı Sayfalar
İstanbul

Cumartesi Eki
Pazar Eki

Künye
E-Posta
Reklam
Arşiv

A T V

Win-Türkçe
ASCII

 

Dev fabrikalarda rota şaştı


Ekonomik kriz nedeniyle otomobil fabrikaları kapasitelerinin sadece yüzde 30'unu kullanabiliyor.
Mercedes Benz-Türk, bu yıl 5 bin 800 adet kamyon üretmeyi hedeflerken, bu sayı 1.660'da kalacak. Ford Otosan da Kocaeli fabrikasında 6 ayda 6 bin 800 araç üretti

Ekonomik kriz otomotiv sektörünü tehdit ediyor. Son yılların en kötü üretim ve satış rakamlarını yakalayan sektör kırmızı alarm vermeye başladı. Geçtiğimiz yıla göre üretim yüzde 33 azalırken, ilk 9 ayda toplam 211 bin 362 motorlu taşıt üretildi. Yüz milyonlarca dolara kurulan fabrikalar, iç pazarın daralması nedeniyle üretimlerini kısmak zorunda kaldı. Bu yıl kapasitenin sadece yüzde 30'u kullanıldı.

KAMYON ÜRETİMİ AZALDI
Yaşanan krizler nedeniyle üretimin yüzde 80'e yakın daraldığını belirten Mercedes Benz Türk Kamyondan Sorumlu Direktörü Hans Peter Heinstein, bu yıl için yaklaşık 5 bin 800 adet üretim hedefi varken, sayının bin 660'larda kaldığını söyledi. Heinstein, yılbaşından bu yana yaklaşık 200 kişiyi işten çıkarmak zorunda kaldıklarını, halen haftada 4 gün çalıştıklarını ve ilk 8 ayda 583 adet kamyon ürettiklerini sözlerine ekledi. Heinstein, sektörde önemli daralmaların yaşandığı son yıllarda, yapılan yatırımlarla üretim kapasitesi büyüyen fabrikanın gelecekle ilgili stratejilerini şöyle açıkladı:

DAIMLERCHRYSLER GELİYOR!
"Krizlerden olumsuz etkilendik. Ancak yatırımlarımıza devam ettik. Türkiye'ye güvenimiz tam. Krizin atlatılacağına inanıyoruz. Üretimde 2004-2005'te 10 binli rakamlara çıkacağız."

Heinstein, gelecek yıl 540 milyon marklık ciro yakalamayı hedeflediklerini belirterek, şöyle devam etti: "Önümüzdeki yıl 500 adet ihracat yapacağız. Atego ve Axor için Rusya ve Türk Cumhuriyetleri'nde pazar araştırma onayları alındı. Önümüzdeki yıllar için ihracattan yıllık 250 milyon mark ciro bekliyoruz. Ekim sonu ya da Kasım'da 25 ülkenin DaimlerChrysler temsilcisi Türkiye'ye gelecek ve ihracat konusu ele alınacak."

Mercedes kamyonları robotlar üretiyor
Mercedes-Benz Türk, Aksaray'daki kamyon fabrikasına 150 milyon marklık ek yatırım yaparak, kapasitesini 8 bin adetten 10 bine çıkarttı. Bu yatırımla aynı zamanda Atego ve Axor kamyonlar tamamen yenilendi, fabrika kullanım alanı genişletildi, özel astar boya havuzu kuruldu ve sanayi robotları devreye sokuldu.

Orta ve Doğu Avrupa ülkeleri fabrikanın hedef ihracat pazarları olarak belirlenirken, geçen hafta bu bölgedeki ülkelere, yeni ürünlerden oluşan ilk ihracat gerçekleştirildi. Üretimine geçilen Atego ve Axor modeli Mercedes kamyonların Rusya ve Türk Cumhuriyetleri'ne de ihraç edilebilmesi için pazar araştırma onayları alındı ve çalışmalar başladı. 1986 yılında kurulan şirkete DaimlerChrysler'in yüzde 67, Arap sermayeli Overseas şirketinin yüzde 18, Koluman'ın yüzde 7, Türk Silahlı Kuvvetleri'ni Güçlendirme Vakfı'nın yüzde 5 ve Makine Kimya Endüstrisi'nin yüzde 3 oranında ortaklığı var.

Ford Otosan'da üretim aksadı
FORD Otosan'ın 750 milyon dolara malolan Kocaeli Fabrikası'nda planlanan üretim artışı, ekonomik kriz nedeniyle gecikmeli olarak gerçekleşti. Önümüzdeki yıl üretimine başlanacak W 227'den yılda 1 milyar dolarlık ihracat planları yapan Ford Otosan Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Barmanbek, 20 Nisan 2001'de açılan fabrikada, 6 ayda 4 bin 800 araç üretildiğini söyledi. Ekonomik krizin Türkiye'de reel sektöre olan yansımasını aynı oranda yaşamadıklarını ifade eden Barmanbek, şöyle devam etti:

ELEMAN ALIMINA DEVAM
"Türkiye genelinde yaşanan ekonomik kriz düşünüldüğünde, Ford Otosan'ın krizden fazla etkilenmediğini söylemek mümkün. Ancak, planlanan üretim artışı, ekonomik kriz nedeniyle gecikmeli olarak gerçekleşiyor. Tam kapasiteye ulaşmak için uğraş veren fabrikada şimdiye kadar işçi çıkarılması söz konusu olmadı. Bundan sonra da olmasını öngörmüyoruz. Çok yavaş bir periyotta da olsa, eleman alımına devam ediyoruz."

Tofaş, Alfa ile muradına erdi
Tofaş, özlemini duyduğu prestij markasına Alfa Romeo ile kavuştu. Şirket, Alfa'da İtalya standartlarını uyguluyor

TofaŞ, Fiat'ın prestijli otomobil markası Alfa Romeo'nun satış ve pazarlama faaliyetlerine başladı. Bu yılın Mayıs ayında distribütörlük hakkını Zeytinoğlu Grubu'ndan alan şirket, 4 ay boyunca Alfa'nın alt yapı hazırlıkları için çalıştı. 15 Eylül'den itibaren pazarlama ve satış faaliyetlerine ilk aşamada 8 bayi ve show-room ile başlayan Tofaş, ayrıca Alfa Romeo'ya özel 20 servisi de devreye soktu. Tofaş'ın Pazarlamadan Sorumlu Direktör Yardımcısı Murat Selek, Alfa Romeo ile uzun vadeli hedefleri olduğunu belirterek, "En çok özlemini duyduğumuz prestij markamıza kavuştuk" dedi.

'EMEKLİLERE ALFA SATTIK'
Ekonomik kriz ve son olarak 11 Eylül'de ABD'ye yapılan terörist saldırı nedeniyle Alfa Romeo için şanssız bir dönem olduğunu kaydeden Selek, "Pazara gösterişsiz girdik. Alfa Romeo'yu aldık diye pişman değiliz. İlk 8 ayda 4 adet otomobil satıldı. Şimdi ise Eylül'de 28 adet satıldı. Hatta Tofaş'tan mütekait olan iki yöneticimiz Alfa satın aldı" dedi.

Alfa Romeo markasının prestij tarafının çok yüksek olduğunu, ancak hizmet yönünde birçok eksikliği giderdiklerini ifade eden Selek, sözlerine şöyle devam etti:

"Mayıs'tan beri markanın altyapısı için çalışıyoruz. İtalya'da Alfa Romeo için uygulanan standartları uyguluyoruz. Bayilerin halısından masasına kadar her türlü ekipman İstanbul merkezden gidiyor. Show-room ve servislerde çalışanların kıyafetlerini biz belirliyoruz. İtalya ile paralel otomobillere 2 yıllık garanti veriyoruz. Hedefimiz önümüzdeki yıl yüzde 1.5'lik pay almak."

İNTERNETTEN EĞİTİM
Bu yıl ellerindeki stokların kendileri için yeterli olduğunu söyleyen Selek, önümüzdeki yılın ikinci yarısında merakla beklenen Alfa 147, 156 modellerini piyasaya sunacaklarını müjdeledi. Selek, yeni markayla ellerine büyük bir fırsat geçtiğini belirterek, "Bu fırsatı iyi değerlendirmek istiyoruz. Bu yüzden motor sporlarına katılacağız" dedi.

Bu arada Tofaş, Alfo Romeo bayileri ve servislerine internet üzerinden eğitim vererek bir ilke imza atıyor. www.alfaromeoegitim.com sitesi üzerinden eğitim projesi başlatan şirket, çalışanların başarı durumlarını da yakından takip ediyor.

DÜNYADAN...
Renault'nun 4 fabrikasını terörizm vurdu

*Renault, 11 Eylül'de ABD'ye yapılan saldırılardan sonra dünya ekonomisinde bir belirsizlik olduğunu öne sürerek Fransa ve İspanya'da bulunan 4 fabrikasını kapatma kararı aldı. Şirket bunun yanı sıra Brezilya'daki fabrikasında üretimi 11 gün durdurdu.

* Dünyanın ikinci büyüt otomobil üreticisi Ford Motor da 11 Eylül'deki terörist saldırıların ardından ikinci kez zarar açıklayacağını belirtti. Şirket 14 Eylül'de, üçüncü çeyreğin sonunda Kuzey Amerika'da otomobil ve kamyonet üretimini yüzde 13 oranında kısacağını açıklamıştı.

* BMW, yılbaşından bu yana ABD'deki satışlarını yüzde 19 artırarak, 164 bin adede ulaştı. BMW'nin bu yılki toplam hedefi ise 900 bin adet.

* Alman şirketi MAN Nutzfahrzeuge, tanınmış otobüs üreticisi Neoplan'ı satın aldı. Yeni yapılanmada MAN ve Neoplan otobüsleri bundan böyle yeni kurulan Neoman şirketi bünyesinde üretilecek.

* Volkswagen, önümüzdeki yıl Rusya'da üretim yapmaya hazırlanıyor. Moskova veya Leningrad'da kurulması düşünülen fabrikada yılda 300 bin adet üretim yapılması planlanıyor.

* 2002'nin otomobil seçmelerine 3 Chrysler aracı aday olarak gösterildi. Böylece Sebring Sedan, Voyager ve yeni Jeep Cherokee, Londra'da düzenlenen yarışmada birincilik için mücadele edecek.

* Goodyear CEO'su Pamir Gabira, dünyada otomobil üretiminin yüzde 12, ağır taşıt üretiminin yüzde 40 daraldığını belirterek, "Otomotivde tehlike var" dedi.

METE TANSU

www.superbahis.com
www.sigortam.net

Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır