kapat
25.09.2001
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi

www.ekdilamerica.com
Dünyadan
Spor
banner
Magazin
Kampüs
Astroloji

Para Durumu
Hava Durumu

Bizim City
Sizinkiler

GREENCARD
Sarı Sayfalar
İstanbul

Cumartesi Eki
Pazar Eki

Künye
E-Posta
Reklam
Arşiv

A T V

Win-Türkçe
ASCII

 

Zengin kadın markalarına ihanet etti!


Krizin uğramadığı Fransız Louis Vuitton bile 2001'de yara aldı. Yaz aylarında turiste satış yapmasına rağmen satışlar yüzde 40 düştü
Bazen pahalı olmak, satın almayı frenleyen değil, kışkırtan bir unsurdur. Hele sözkonusu olan 150 yıllık tarihiyle artık "kalite" ile özdeşleşmiş bir marka ise. Türkiye'de 1996'dan beri faaliyet gösteren ve her koşulda "tutku" olmayı sürdüren Fransız markası Louis Vuitton da bugüne kadar hep "krizlerüstü" olmayı başarmıştı. Ancak 2001 yılında doların ani yükselişiyle bozulan dengeler, kemikleşmiş müşteriye sahip Louis Vuitton'u da alt üst etti. Louis Vuitton'un Lübnanlı Türkiye Genel Müdürü Roueida Hobeika, "Herkes herşeye rağmen satış yaptığımızı sanıyor. Evet, bazı ürünlerde aldığımız siparişleri bir ay sonra teslim ediyoruz. Ama bu sınırlı mal getirip, ekstra talepleri Fransa'dan istememizle ilgili. 2001 çok çok kötü bir yıldı. Bu yaz Türkiye'ye gelen turistler olmasa halimiz haraptı" dedi.

SATIŞI DURDURDUK
Dövizin aşırı dalgalandığı günlerde, alışveriş yapmak isteyen müşterilerini "Bugün frank çok yüksek. İsterseniz ayıralım sonra alırsınız" diye uyardıklarını anlatan Hobeika, şunları söylüyor:

"Biz de yıprandık, insanlar da çok yıprandı. Bizi bu yaz İstanbul'a çok turist gelmesi ayakta tuttu. Çünkü burada yüzde 15 KDV ödeyerek aldıkları çantanın vergisini ülkelerine gittiklerinde havaalınanda geri alabiliyorlar. Ama başka bir Avrupa ülkesinden aldıklarında bu avantaj olmuyor."

Lübnan'da doğup, üniversite yıllarına kadar kendi ülkesinde yaşayan Roueida Hobeika, krizlere, savaşlara aşina olmasının etkisiyle belki, yine de moralini bozmuyor. "Yaşam pırlanta gibi, pek çok yüzü var" diyen Hobeika, ABD'ye yönelik terör eyleminde elbette iyi bir yan bulamıyor ama yine de "Her kötü olayın bir gün iyi bir tarafı da olacak" diyerek satış elemanlarına moral veriyor.

MAĞAZA KAPATMADIK
Tüm dünyada 279 satış noktasına sahip olan Louis Vuitton'un bugüne kadar hiç mağaza kapatmadığını söyleyen Hobeika, "Biz de hiç eleman çıkarmadık. Ama bunu arkamızda güçlü bir şirket olduğu için yapabildik" dedi.

Peki 10 milyar liralık sandığın, 1 milyar liralık çantanın, 53 milyon liralık tokanın ya da 500 milyon liralık ajandanın sırrı ne? Hobeika, Louis Vuitton'da çalışmaya başlamadan önce hiç bu markayı satın almamış, ama annesinin bir çantası varmış, onu kullanıyormuş. Şimdi de bu markaya olan tutkuyu "Biz çanta değil imaj satıyoruz" diye açıklıyor.

Esen PİŞİRİCİ

www.superbahis.com
www.sigortam.net

Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır